Golf 1 GTI 79
+24
crucifix
vomaz
Retro
Runner
Magnussen
haugen
Burnout
Trond-Diesel
Tojo
Skimmy
Linder
911
Lynvinge
sigheri
02ronny
da9el
blazerteam
benni
quattro
taigagreen
need4speed
pontchief
Duppsko
StørstpåHelgeland
28 posters
Side 4 av 8
Side 4 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Golf 1 GTI 79
Da blir det totaloverhaling av motor, nye stempler, balansert veiv, ny topp,trim- kam, syrevasket blok-topp, innsug, fikset ytterligere opp i motorrommet, ny clutch, fått deksler til stolene, nye emblemer i felgene+++
StørstpåHelgeland- Svettlugg
- Antall Innlegg : 144
Jobb/hobby : Bil/Damer/Brennvin
Registration date : 02.11.2009
handla kammen fra? pris?
Skimmy- Riskokar
- Antall Innlegg : 323
Registration date : 21.10.2008
Hei Mannen
Det va lengesia eg ha sett nåkka tellt deg.
Går det bra med (søringen)
Stå på med bilen, den ser virkelig bra ut.
Vi snakkes ved neste korsveg.
(ps: Dra på med Turbo kit tell gammelhunden, og vis kørvan kem som e "størst på Helgeland")
Va artig å sjå på tråen din.
Det eineste som va fan, va at eg ikke va i lagmed deg i busskuret og drakk øl.
Mvh Lars M
(ps: Dra på med Turbo kit tell gammelhunden, og vis kørvan kem som e "størst på Helgeland")
Mvh Lars M
Magnussen- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 456
Jobb/hobby : IMTAS / Motor
Registration date : 29.02.2008
Skimmy skrev:handla kammen fra? pris?
Tippa han handla den fra Newman cams
http://www.newman-cams.com/
quattro- Svettlugg
- Antall Innlegg : 154
Registration date : 04.01.2008
synd du fikk motorras men skikkelig stasbil den e jo strøken. trur eg må handel fleire svartsjuktabeletta
her er visst en som har GTI motorer da
her er visst en som har GTI motorer da
911 skrev:Kanon bra....bi så innspirert at det e like før eg dreg fram min Golf 1, har en rustfri kvit med automatgir...... og en to-tre GTI motora på lager C
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008
rett å slett en herli bil..akkurat rette stuke
da9el- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 965
Registration date : 22.02.2009
Skimmy skrev:handla kammen fra? pris?
Newman kams, som i linken over ja, blei 1700 til sverige, får dela "shippa" gratis derfra til oljelandet
haugen skrev:E ei stasvogn du ha ordæ d...
Jo takk før det, blir vesst meir strøkent i motor rommet en planlagt, men når regningen e betalt e det jo glømt, e jo arti og få det meste eskenytt oppi der, når man no har lagt så mye peng og arbeid i resten av bilen..
Magnussen skrev:Hei Mannen
Mvh Lars M
Hallo Magnussen, jo takk før sist... beklager og ha lånt navnet ditt " Størstn på helgeland", men kom ikke på nå anna navn i farta da man sku registrer seg her, og sia ikke du tok det, så lånt eg det, huska jo i "gammel dagan" vårres at du kom opp med det fabelaktige utrøkket...vi va vel størstan ilag med din gamle 343 som vi skrudd opp ladetrøkket på så alt før mye hver gang a det gikk tel H... Vi vart da aldri frakjørt iallefall...
Nok om det, her nede går det bra med "søringen", arbeid og slit og unga og hus, akkurat som de fleste, Hold no på littmed den Golfen her, og kjør litt på bane med en sleten Audi, og driv og kjør litt RC bil, så ikke nå nytt, nåkka må man jo driv med...
Bi neppe nå turbo der nei, bi bære jål med de framhjulan da, e turbo i Håvards Audi, får dug...
Får ta oss ei Øl ved neste korsvei ja, kos deg videre i garasjen, har titta litt på tråden din, e jo ikke nå anna og sei en at du e " STØRSTN PÅ HELGELAND" . Lykke tel videre med de syyke bilan dine
MVH Frank
need4speed skrev:synd du fikk motorras men skikkelig stasbil den e jo strøken. trur eg må handel fleire svartsjuktabeletta
her er visst en som har GTI motorer da911 skrev:Kanon bra....bi så innspirert at det e like før eg dreg fram min Golf 1, har en rustfri kvit med automatgir...... og en to-tre GTI motora på lager C
Joda, va jævli kjipt der og da og da eg fikk regninga svart på kvitt, men når motoren e tilbake og vi vrir om nøkkelen e ALT glømt
da9el skrev:rett å slett en herli bil..akkurat rette stuke
Takker, Ja va spent på stuket sjøl, blei som håpet på, måtte space ut felgene da, da jeg ikke tenkte så hard på inpress da de ble kjøpt , men det ble ikke så galt etter det.
Takker til alle som følger med, og til alle tilbakemeldinger...nye bilder kommer snart når motoren kommer på plass
MVH Frank
Fått gjort litt, malt blokken og girkassen, fikk montert 5e Bensintrykk regulator, hadde ikke det i sommmer, blir spennende se hvordan motoren blir med den nye kammen også.
Nå blir det og prøve få innsuget litt blankere, blir pussepapir/maskin/dremmel, må bare prøve meg fram og se......ikke noe ekspert på dette kan man trygt si....
Så blir det på med topplokket, sidedekslene som er lakkerte fra før, mulig fikse opp oljekjøler med autosol, bytte slanger muligens til den med noe lekkrere..prøve få motoren til og se ny ut på utsiden også etterhvert..sån høvelig iallefall...brukt kroner på innsiden e det vel greit at den ser ok på utsia og etterhvert...
Før
Etter litt maling:
Malt kassa
Innsug FØR:
Etter:
Malt starter:
Nå blir det og prøve få innsuget litt blankere, blir pussepapir/maskin/dremmel, må bare prøve meg fram og se......ikke noe ekspert på dette kan man trygt si....
Så blir det på med topplokket, sidedekslene som er lakkerte fra før, mulig fikse opp oljekjøler med autosol, bytte slanger muligens til den med noe lekkrere..prøve få motoren til og se ny ut på utsiden også etterhvert..sån høvelig iallefall...brukt kroner på innsiden e det vel greit at den ser ok på utsia og etterhvert...
Før
Etter litt maling:
Malt kassa
Innsug FØR:
Etter:
Malt starter:
Malt calipperne, borret hull i luftfilterboks, montert en liten advarsel på ruta, skiftet til større bensinregulator...nye til høyre..
Malt opp motorommet ytterligere, litt lettere komme til når det ikke er noe motor der, par bilder av RC boden, som nå også er blitt GTI bod
Så er girkassen kommet på, nå skal den "BARE" bæres opp i garasjen, kan jo bli en utfordring, testløftet motor og gir, veier jo litt Får pumpe jern noen dager og drikke 1,5 liter cola på styrten rett før man utfører lumbago løftet
Så er girkassen kommet på, nå skal den "BARE" bæres opp i garasjen, kan jo bli en utfordring, testløftet motor og gir, veier jo litt Får pumpe jern noen dager og drikke 1,5 liter cola på styrten rett før man utfører lumbago løftet
Lækkert! Bi nok artig å monter ihop igjen når alt ser nytt ut
02ronny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1096
Jobb/hobby : Rørleggermester/ BMW, dvs. bil
Registration date : 19.02.2008
men det rustate topplokke da ??
da9el- Sjarkeier
E bære en teng å sei..bi støken GTI det der
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Vi monter på det svarte pulverlakkerte dekslet etter motor e kommet i.
Ja bi morro det her trur vi..
Ja bi morro det her trur vi..
Film nederst på sia ved innkjøring...motorommet nesten ferdig, mangler litt deklser, finish på elektronikken ++
Sommer kollektion kommet :
Fått litt leketøy mens man venter til våren kommer:
Kaffe må vi ha:
Motor kom omsider i...har ikke nyeste bilder av motorrom, bare filmen.slapp av..kommer
Pilotplassen:
Film etter oppstart, kjørte inn motoren på 2000 rpm før og kjør inn kammen, kjør 50 mil på sikt, bytt olja, full Gass!!!
Meira og bedre bilda /film kommer da den jævla snøen og kulda førsvinn....neste bi møller bil for siste justering, montering, vasking, før man kan rop YESS, endelig bil igjen..som ska begynn og bli rimelig bra førfatning no...
https://www.youtube.com/watch?v=Uw6xw7Ovimg
Sommer kollektion kommet :
Fått litt leketøy mens man venter til våren kommer:
Kaffe må vi ha:
Motor kom omsider i...har ikke nyeste bilder av motorrom, bare filmen.slapp av..kommer
Pilotplassen:
Film etter oppstart, kjørte inn motoren på 2000 rpm før og kjør inn kammen, kjør 50 mil på sikt, bytt olja, full Gass!!!
Meira og bedre bilda /film kommer da den jævla snøen og kulda førsvinn....neste bi møller bil for siste justering, montering, vasking, før man kan rop YESS, endelig bil igjen..som ska begynn og bli rimelig bra førfatning no...
https://www.youtube.com/watch?v=Uw6xw7Ovimg
så innifan strøkent
da9el- Sjarkeier
Kommet kupelys, Hella, fra bukta..masse deler på vei...
Satser på finere girskift, arti og se om dette funker
Montert nye deksler på stolene, nye dørhåndtak, klarte seff og ødelegge det ene svarte listen, så da var det bare bestille komplette nye håndtak,vil ha de i svart, ikke polert alu.(som på bilde)
Plastic fantastic
Har fått justert motoren, satt på dør pakningene, GTI leppa, tok en kattevask, må poleres og shines skikkelig før sommeren slår inn...blir vel mere detaljer som blir gnikket på oppi motor rommet etterhvert, alltid noe og ta tak i
Satser på finere girskift, arti og se om dette funker
Montert nye deksler på stolene, nye dørhåndtak, klarte seff og ødelegge det ene svarte listen, så da var det bare bestille komplette nye håndtak,vil ha de i svart, ikke polert alu.(som på bilde)
Plastic fantastic
Har fått justert motoren, satt på dør pakningene, GTI leppa, tok en kattevask, må poleres og shines skikkelig før sommeren slår inn...blir vel mere detaljer som blir gnikket på oppi motor rommet etterhvert, alltid noe og ta tak i
sexy bil, å sexy motorrom, vil ha det!
Skimmy- Riskokar
- Antall Innlegg : 323
Registration date : 21.10.2008
Jo takk , bedre lysere bilder kommer