Golf 1 GTI 79
+24
crucifix
vomaz
Retro
Runner
Magnussen
haugen
Burnout
Trond-Diesel
Tojo
Skimmy
Linder
911
Lynvinge
sigheri
02ronny
da9el
blazerteam
benni
quattro
taigagreen
need4speed
pontchief
Duppsko
StørstpåHelgeland
28 posters
Side 1 av 8
Side 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Golf 1 GTI 79
Da ble den en vw Golf GTI 79 på meg (Frank Kaspersen), veldig fornøyd og ha fått tak i en slikt smykke av en bil. Ble innkjøpt sommeren 08 av en hyggelig herremann på gruben som eg ikke husk navnet på i farta..
Har tråd på vwaudi-club.no, men etter anmodning fra et par ranværinga blir det tråd her også.
Må starte med og takke Håvard Kaspersen og Daniel Eilertsen, som kom over bilen og tipsa meg! Håvard skulle egentlig kjøpe den selv, men hadde akkurat handla seg en Audi 90Q . Golfen hadde stått i garasje i ca 9 år. Den var så og si rustfri, kun litt helt oppe på fører døren som vi har fannt iallefall, så det er jo bra.
Jeg og Håvard holdte på med den noen kvelder sommeren 08, skiftet oljer i motor, gear, bremse veske, skiftet plugger osv. Spenningen var stor da vi fyllte den opp med ny bensin for og prøvestarte den. Den var litt tungstartet, men etter at den startet har den faktisk gått som en klokke. Etter noen mil med kjøring lekket det litt olje, det kom fra topp deksel pakningen, så den ble raskt byttet ut. Registerreim ble også kjøpt inn og montert straks.
Bremsene hang framme på den venstre siden, men etter litt overhaling ble dem som nye.
kjøpte inn nye 15" og bestillte justerbart understell .
Interiøret ble "som nytt" etter et par timer med rens, er meget bra faktisk, med unntak av førerstol som det er hull i som vanlig.
Den var litt stygg i lakken, med små rust flekker på tak og bakluke, men lakkering ble det etterhvert....
Planer da jeg kjøpte den :
Montere nye felger
Montere understell
Nye framstoler
Fjerne 1000 meter, nye lyse rundt om
Hellakkering
Det ballet på seg...
Bilder kommer...
Har tråd på vwaudi-club.no, men etter anmodning fra et par ranværinga blir det tråd her også.
Må starte med og takke Håvard Kaspersen og Daniel Eilertsen, som kom over bilen og tipsa meg! Håvard skulle egentlig kjøpe den selv, men hadde akkurat handla seg en Audi 90Q . Golfen hadde stått i garasje i ca 9 år. Den var så og si rustfri, kun litt helt oppe på fører døren som vi har fannt iallefall, så det er jo bra.
Jeg og Håvard holdte på med den noen kvelder sommeren 08, skiftet oljer i motor, gear, bremse veske, skiftet plugger osv. Spenningen var stor da vi fyllte den opp med ny bensin for og prøvestarte den. Den var litt tungstartet, men etter at den startet har den faktisk gått som en klokke. Etter noen mil med kjøring lekket det litt olje, det kom fra topp deksel pakningen, så den ble raskt byttet ut. Registerreim ble også kjøpt inn og montert straks.
Bremsene hang framme på den venstre siden, men etter litt overhaling ble dem som nye.
kjøpte inn nye 15" og bestillte justerbart understell .
Interiøret ble "som nytt" etter et par timer med rens, er meget bra faktisk, med unntak av førerstol som det er hull i som vanlig.
Den var litt stygg i lakken, med små rust flekker på tak og bakluke, men lakkering ble det etterhvert....
Planer da jeg kjøpte den :
Montere nye felger
Montere understell
Nye framstoler
Fjerne 1000 meter, nye lyse rundt om
Hellakkering
Det ballet på seg...
Bilder kommer...
StørstpåHelgeland- Svettlugg
- Antall Innlegg : 144
Jobb/hobby : Bil/Damer/Brennvin
Registration date : 02.11.2009
Re: Golf 1 GTI 79
Bra Frank! Kom med litt bilder no så bi d gagni! Men størst på helgeland??? D må no va i kjæftn
D her bi en bra bil, eg e nestn litt svartsjuk, men d e feil merke så eg klar meg....
Edit: Den hyggelige herremann e en kollega av meg; Aage Myrlund, Trur alt han ei e meir å mindre strøkent, som også den her golfen va i forhold tel aldern.
D her bi en bra bil, eg e nestn litt svartsjuk, men d e feil merke så eg klar meg....
Edit: Den hyggelige herremann e en kollega av meg; Aage Myrlund, Trur alt han ei e meir å mindre strøkent, som også den her golfen va i forhold tel aldern.
Sist endret av Duppsko den Søn 10 Jan 2010, 15:07, endret 1 gang
Duppsko- Riskokar
- Antall Innlegg : 398
Jobb/hobby : Joda, enno så/ Motor+ Lyd&Bilde
Registration date : 26.01.2009
gleder meg til bilder
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008
Evt link tel tråden din...
taigagreen- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 833
Registration date : 13.01.2008
Tråden er kun synlig for medlemer i vacn.
quattro- Svettlugg
- Antall Innlegg : 154
Registration date : 04.01.2008
Duppsko skrev:Bra Frank! Kom med litt bilder no så bi d gagni! Men størst på helgeland??? D må no va i kjæftn
Størst i kjeften bi nok vanskelig når man veit ka som rør seg på mo:) Men e vel ikke så mange som e over 1.99 på strømpelesten der oppe, nån e det, men dåg
Uansett, her kommer litt bilder
artig bila golf, spesielt gti.
benni- Riskokar
- Antall Innlegg : 359
Jobb/hobby : mekaniker/handyman
Registration date : 13.04.2009
Etter litt shining, bilder og oppdatering kommer de neste dagene, må bare finne noen bortgjemte bilder på data
Den der ha eg lagt merke tell,mens den enno va bruksbil.Ser ut som et fint eksemplar ja..
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Drøyt lekker bil!!Den e vel førr liten førr deg Frank????
taigagreen- Sjarkeier
blazerteam skrev:Den der ha eg lagt merke tell,mens den enno va bruksbil.Ser ut som et fint eksemplar ja..
Utrolig flott eksemplar. foruten fører døra , har vi til dags dato ikke funnet rust Bilen ser litt anderledes ut idag, bilda og info kommer..
taigagreen skrev:Drøyt lekker bil!!Den e vel førr liten førr deg Frank????
Takker. Ja det e jo ikke flust av de her igjen på norske veia, iallefall ikke GTI fra 79, veit kansje om en til på vwaudi-club De fleste GTI, som eg kan sjå i forrhold tel tråder på vwaudi-club sidene e fra 80 og nyere, så føl meg priviligert tel og ha en sån i garasjen
Eg ha sett fleire GTI"a i bruk som bruksbila her i området.Nån ser jo greit vedlikeholdt ut.110 hesta e no ikke så mye blandt dagens bila,så de slæpp nok å bi bruka tell herjing.
blazerteam- Felerator
taigagreen skrev:Drøyt lekker bil!!Den e vel førr liten førr deg Frank????
Takker, jo det kun jo ha vært litt større, må ligg litt i stolen, eller sett meg i baksete Neida, går fint, vænn seg tel det meste:)
Bilder etter senk og nye felger.....ble skiftet reg reim og alt av simmeringer, topp pakning mm
N Y D E L I G ! ! !
taigagreen- Sjarkeier
Herlig stuk
blazerteam- Felerator
Den va fin ja.
?Ha du vurdert å få de den gamle typen nummerskilt?
?Ha du vurdert å få de den gamle typen nummerskilt?
02ronny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1096
Jobb/hobby : Rørleggermester/ BMW, dvs. bil
Registration date : 19.02.2008
Takker , ja den blei fort bedre etter et par kvelda og noen høvdinger.
Så ble bilen satt i garasje for vinteren og noen deler ble kjøpt inn:
Kvasskam, 5E innsugssjeld, Grenrør, effektanlegg, Greenstuff luft filter, røde pluggledniger, røde samco kjøle slanger,Golf 3 GTI felger som sanblåst og pulverlakkert i gunmetall, emblemer, rød list i grill, lister, lykter rundt baut, korte stål fangere, gti lister, nye vinduer rundt hele bilen i blybronsje, gti leppe, alt av gummi pakninger , ja ALT eksteriørt er nytt som ligger på hylla. Sommeren 09 ble bilen levert inn til lakk, vi demonterte bilen selv, og ventet spent på resultatet.....sveiset igjen blinkers framme på siden, baklukevisker +++, men prøver og holde bilen tilnørmet orginal shikk....
Fører døren ble byttet grunnet rust, samt bakluken pga av kjerringas ryggeteknikk
Bilder fra demontering:
Så ble bilen satt i garasje for vinteren og noen deler ble kjøpt inn:
Kvasskam, 5E innsugssjeld, Grenrør, effektanlegg, Greenstuff luft filter, røde pluggledniger, røde samco kjøle slanger,Golf 3 GTI felger som sanblåst og pulverlakkert i gunmetall, emblemer, rød list i grill, lister, lykter rundt baut, korte stål fangere, gti lister, nye vinduer rundt hele bilen i blybronsje, gti leppe, alt av gummi pakninger , ja ALT eksteriørt er nytt som ligger på hylla. Sommeren 09 ble bilen levert inn til lakk, vi demonterte bilen selv, og ventet spent på resultatet.....sveiset igjen blinkers framme på siden, baklukevisker +++, men prøver og holde bilen tilnørmet orginal shikk....
Fører døren ble byttet grunnet rust, samt bakluken pga av kjerringas ryggeteknikk
Bilder fra demontering:
Så ble disse kjøpt inn. Golf 3 GT felger....
Så levert inn til blåsing og pulverlakk, så ble de slik:
Så levert inn til blåsing og pulverlakk, så ble de slik:
Så dro vi oppover til lakkereren etter et par uker :
Som dere ser var grunnarbeidet i full gang....
Skal sies at Håvard har hjulpet meg med prosjektet som mentor , mekaniker og psykisk støtte etterhvert som dyre deler er handlet inn
Som dere ser var grunnarbeidet i full gang....
Skal sies at Håvard har hjulpet meg med prosjektet som mentor , mekaniker og psykisk støtte etterhvert som dyre deler er handlet inn
tøff bil
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008
Så dro vi i lakk bokse og tittet etter 4 mnd, da lakkereren haddde parkinson....tydlighvis..det gikk jævli tregt pga
Ser flott ut.
sigheri- Makalaus
- Antall Innlegg : 1480
Registration date : 03.01.2008
Side 1 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Side 1 av 8