Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

+11
Ivar
sub-87
catofox
02ronny
oldsrodder
lotus
need4speed
blazerteam
Ove Jonny
pontchief
Trond-Diesel
15 posters

Side 2 av 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Man 18 Okt 2010, 22:27

Som en siste sjekk på at det ikke var noe feil med forrakselen, demonterte jeg mellomakselen til bakhjulstrekken, laste senterdiffen og startet opp bilen. Jeg la inn 4.gear og slapp ut klutsjen, deretter akselererte jeg opp til ca 90 uten å få andre vibrasjoner enn de som hjulene laget. Siden jeg har handgass forran ved pumpa, kunne jeg gå ut av bilen og inspisere med varierende turtall. Alt var normalt og jeg kunne eliminere forrakselen som feilkilde.

Siden jeg hadde tilgang på hele 4 bukker (takk til Jula....)løfta jeg oppbakenden også for inspeksjon.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0683

Her er det nye dempere av typen gass tumbup og ingen slakk er å spore. Jeg justerte bremsene(noe som trengtes....)og fikk som belønning ett velfungerende håndbrekk... tumbup så tok jeg av hjulene bak.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0687

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0679

Alt både ser bra ut og er det her bak......bortsett fra ett merkelig kast i hjulene bak..... Min fru gjorde meg oppmerksom på at noe så rart ut når hun kjørte bak....hjulene liksom vinglet frem og tilbake mot hverandre...

Ved nærmere inspeksjon fant jeg feilen, og den er ganske grov...feilmontering av felger på aksel.... doh

La meg forklare....: disse felgene har 8 hull, og annet hvet hull har kon innover og utover for sentrering av felgene på akselen uten løse koner. Dette er veldig praktisk på biler med tvilling, siden det eliminerer løse deler(som på Volvo...)som man kan miste.
Ulempen, -om man kan kalle det det..-er at man må passe på og treffe rett med felgene ved tvillingmontering. Ved enkelmontering på forraksel(som bruker samme felger)er dette ikke et problem, da navet er bygd slik at felgen passer uansett plassering.
For å sikre korrekt montering er det en styretapp på bakakslingen. Denne skal gå i gjennom ett hull i begge felgene, noe som sikrer at konene blir rett plassert og monteringen korrekt.

Men hvis man har det travelt, glemmer styretappen og bruker muttertrekker...da blir resultatet slik.... No

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0681

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0692

Legg merke til at felgene har vært dratt till så hardt at styrebolten nesten har blitt presset i gjennom den indre felgen. Shocked

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0693

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0695
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Man 18 Okt 2010, 22:38

Må ta med ett par til av bildene av felgene....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0680

Her går det ann å se bungelen i felgen mens den er montert..

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0430

Dem si at det meste går med vold og vaselin.....i det her tilfellet meir vold.... fikk banka ut det meste av skaden på felgene, og fikk pressa resten sånn høvelig bra ved montering på bilen. Det er solide bolter og mutre (21mm UNF..) så det blir ett ganske voldsomt moment med 8 slike mutre dratt till.
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Man 18 Okt 2010, 23:05

Etter å ha fiksa felgene, tok jeg fra hverandre mellomakselen og smurte den opp, blant annet i spline-en. Da la jeg merke til at vinkelen mellom fremre og bakre kryss ikke var korrekt. I tillegg manglet det lille lokket som skal være i forrkant av spline'en for å holde grease'en inne i akselen, dette for å ta opp slakke i Spline...

Tok selvfølgelig ikke nå bilder av dette, men dette er forklaringen på hvorfor vibrasjonene kommer krypende etter noen mil..
Feil vinkel (plassering i spline) vil gi en liten ubalanse siden akselen er balansert med alle delene i en bestemt posisjon. Denne ubalansen vil gi ekstra press på greasen som er presset i spline'n for å ta opp slakk, og når proppen som skal hindre at greasen presses ut er borte, blir den nettopp det, presset ut, noe som igjen gir slakk og vibrasjoner.

Det er vanskelig å vite sikkert hvordan akslingen skal være montert uten å kunne sette den opp i en benk, og enkelte ganger er det enklest og bare balansere den på nytt. Siden jeg ikke hadde tilgang på benk, og manglet det lille dekslet, ble det å foreta en kvalifisert gjetning på plassering på spline'n og forberede seg på å stoppe og smøre/prøve/feile på akslingen flere ganger på tur hjem.

Siden det ikke var mere jeg kunne gjøre med dette, og jeg enda hadde ett par dager før min planlagte tur hjem, bestemte jeg meg for å utnytte det fine været til litt kosmetisk pleie...

Jeg praia søster og bilen hennes for en bytur, der sparkel, slipepapir, maskeringstape grunning og lakk ble innhandlet. Så gikk jeg på med krom hals for å få Alvin til å skinne igjen.....i alle fall bli mere presentabel.. Rolling Eyes

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0689

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0698

Ble en del sparkling,ja.....er tydelig at Brannbiler i Norge ikke får samme behandling og kjærlighet som "over There...."

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0699

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0704

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0705

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0706
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Man 18 Okt 2010, 23:21

Ett av problemene jeg fikk i denne prosessen var at Alvin en gang var blitt "nyovermalt" med noe som lignet på fjøsmaling, og denne var ikke spesielt sammarbeidsvillig med slipemaskinen..... Papiret ble fullt av en seig masse på ett blunk, noe som også resulterte i att det oppimellom ble dype riper i lakken under.....som igjen førte til mere sliping..osv.osv......
Fikk det ganske travelt etter hvert med å rekke å bli ferdig....-hadde jo tross alt tenkt å gi lakken en 8-10 timer og tørke på før jeg måtte kjøre...og da går det som det bruker med fotograferingen underveis.... Rolling Eyes ....har derfor ingen bilder av grunning/maskering/lakk, men det ferdige resultatet ble slik:

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0708

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0707

Hadde beklageligvis fått litt for lite lakk (fikk alt dem hadde i korrekt farge på sprayboks....), så han hadde tålt ett par strøk til, men alt i alt ble resultatet ikke så værst om jeg skal si det selv..... Cool
Har planer om å gi han en runde eller to senere, samt få lagt litt pinstriping i gull, for så og legge noen runder klarlakk. Da blir han så fin så.... puu pece

Manglet forresten stige på Alvin når vi hentet den på Fauske, så en stige i passende langde ble anskaffet i byen før avreise, slik at man kunne kalle seg for komplett og utrykningsklar... pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by pontchief Tir 19 Okt 2010, 00:47

Den ble rau og gild , artig historie og følge , Asbjørnsen og Moe, sleng dere i veggen Laughing
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by catofox Tir 19 Okt 2010, 01:12

Det høres ut som du rett og slett har fått slitasje slakke på splinsen ,jeg hadde akurat samme symtom på chevy stepsiden jeg hadde for noen år siden ,der etter mye leting og fundering kunne konstatere at det rett og slett var slakke ,antagelig for lite flinke med greasepressa på bilbergningen der den var stasjonert før den ble forvandlet til pickup .
Løsningen ble å lage en grov nylonforing som støtte på yttersiden av akslingen .

catofox
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 679
Registration date : 09.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tir 19 Okt 2010, 11:56

pontchief skrev:Den ble rau og gild , artig historie og følge , Asbjørnsen og Moe, sleng dere i veggen Laughing

Takk for tilliten. pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tir 19 Okt 2010, 12:04

catofox skrev:Det høres ut som du rett og slett har fått slitasje slakke på splinsen ,jeg hadde akurat samme symtom på chevy stepsiden jeg hadde for noen år siden ,der etter mye leting og fundering kunne konstatere at det rett og slett var slakke ,antagelig for lite flinke med greasepressa på bilbergningen der den var stasjonert før den ble forvandlet til pickup .
Løsningen ble å lage en grov nylonforing som støtte på yttersiden av akslingen .

Du har nok rett i det. Det er tydelig slakk i splinsen når det er lite fett der. Er jo litt merkelig at det skulle bli det på en bil som så vidt har tippa 27000 km, selv om det aldri har blitt smurt, så jeg heller til å tro at det er amerikansk passform ute og går her... Suspect
Er ikke så stor slakk at jeg tror det er mulig å få i en foring, så jeg vurderer å prøve å krympe den delen som sitter på akslingen. Blir jo ekstra viktig med rette toleranser når splinsen sitter på en løs joke. Hadde nok ikke merket noe hvis joken hadde gått rett inn i gearkassa som på en vanlig 2X4.
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Ons 17 Nov 2010, 20:59

Beklager at det har blitt i overkant med rykk og napp i denne storyen, men nå skal jeg fortsette....(...for nye lesere, og for de som har fulgt med så langt,-men har dårlig hukommelse..... Rolling Eyes ..kan jeg bare anbefale å starte å lese på begynnelsen... pirat )
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Ons 17 Nov 2010, 21:35

Når Alvin hadde fått tørket såpass at jeg kunne bevege meg ut på vegen igjen, hadde jeg ett oppdrag å gjennomføre før jeg starta nordover. Alvin hadde jo stått parkert hos min søster i ca 2 uker, og det hadde selvfølgelig ikke unngått oppmerksomheten til ungene på nabogården... Shocked

Som for de fleste barn i alderen 6-10 år er en Brannbil med sirener og blålys som en magnet, og Alvin er ikke nå unntak. Når så disse "krapylene"til naboen er over gjennomsnittlig interessert i ting med motor på, tok det ikke lang tid før de sto på trappa til min søster med verdens mest uskyldige blikk (eller øyne store som tinntalerkener.... Shocked ..)..og ba med sin peneste stemme om det ikke fantes en mikroskopisk liten sjanse for at det kunne være mulig å få sitte på en liten tur runt i nabolaget....med blålys og sirene på...... Rolling Eyes Question Rolling Eyes Question

Min søster er en "easy push-over" og lovet at når jeg kom for å hente Alvin, skulle hun gjøre sitt beste for at de skulle få seg en runde....kansje ikke lys og sirener, men i alle fall en tur.....

De neste to ukene har da tydeligvis gått forholdsvis sakte for "englebarna", men de holdt ut med å stadig komme innom bare for å se....og med blomster til min søster.... Very Happy

Når jeg kom ned for å hente Alvin, måtte jeg prioritere å gjøre han klar for turen nordover, men lovet å ta en liten tur med "englebarna" før jeg kjørte nordover. Alt var klart, og jeg ba min søster ringe og si fra om at det nå var brannbil-kjøring på gang. Vi hadde merkelig nok ikke sett nå til dem denne dagen, og fikk forklaringen på det når søster etter ett par forsøk fikk kontakt med mora deres....
De var på tur ut til hytta ute ved kysten,-en tur på ca 25 mil- og ville ikke være tilbake før dagen etter.... No De hadde bestemt seg for å ta en tur i det fine været, og hadde ikke fått med seg att jeg skulle starte nordover denne torsdagen....de hadde trodd jeg ikke skulle dra før etter helga... No Ble vist litt sure miner i bilen da, men de var nesten fremme, det vil si nesten tre timers kjøring fra Hjartåsen, og jeg måtte starte nordover i løpet av ett par timer for å holde skjema....Hadde jobb som ventet i Hammerfest, og trengte litt sikkerhetsmargin for å være sikker på at jeg kom frem i tide/evt rakk å sove litt før jobb, noe som bruker å være en god idè etter å ha kjørt i nesten ett døgn i strekk Rolling Eyes

Tok farvell med min søster og starta nordover i strålende solskinn fra skyfri himmel og rundt 20 grader....livet er bare hærlig på sånne dager Cool Solbrillefaktoren var høy, og Alvin var i toppform!

Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tor 18 Nov 2010, 00:54

Ble plaga med å få bilder inn her....Tror PC-en har fått krupp..må forske litt..



Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tor 18 Nov 2010, 01:01

Der fikk jeg det endelig til virke igjen....PC er nå dritt...Må fortsette i morgen...

Her er jeg akkurat starta opp i gjennom dalen retning Saltfjellet

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0709

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0710


Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Fre 19 Nov 2010, 13:31

Turen nordover gikk ganske smertefritt, og jeg hadde strålende pent vær hele vegen. Bortsett fra de obligatoriske pisse/tanke/spisepausene stoppa jeg med jevne mellomrom og smurte opp splinsen, samt prøvde en ny posisjon på den for om mulig få bukt med vibrasjonene.
Til slutt hadde jeg funnet den posisjonen som virket mest korrekt, det vil si-det tok mere enn 5 mil før vibrasjonen var tilbake..... Suspect

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0723

Her har jeg samlet noen bilder fra turen oppover i mer eller mindre korrekt rekkefølge....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0712

Det er enorm utsikt bakover med så store speil...... Rolling Eyes

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0711

Fint driv....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0721

Er ikke fri for oljetrykk selv om det ser slik ut....er nok måleren som har svikta..

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0718

Litt hjemmekoselig stemning må til..

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0735

Ikke alle kjørte fortere enn meg heller.... Denne karen ble jeg nødt til å forsere etter hvert....blir fort lei av å ligge og stange i 65-70 km/t bak en slik i 80-sona....spesielt inn mot bakker der en skulle hatt litt springfart... pirat

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0728

Er i grunnen vakkert i landsdelen vår..
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Fre 19 Nov 2010, 13:40

Nådde ferga på kvelden slik at jeg slapp og vente så lenge. Var greit og kunne holde jevnt driv nordover.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0726

Ble dirigert fremst....utrykningskjøretøy må vite.. pirat

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0724

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0730

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0729

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0709

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0784

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0755

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0787
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Fre 19 Nov 2010, 13:46

Flott, ikke sant Question

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0792

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0793

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0786

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0783

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0782

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0781

Skulle hatt en slik i Akkarfjorden....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0779

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0776

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0772
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Fre 19 Nov 2010, 14:01

Mista vist litt oversikten over hvilke bilder som er lagt hit, men enkelte gjentagelser er ikke og forakte når motivene er såpass severdige....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0755

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0787

Da er det vel Troms og Finnmark det går på...

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0784

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0808

På tur inn mot Alta..

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0802

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0797

Måtte jo ha med Alvin på et bilde når jeg stoppet for liksom bevise at vi faktisk var på tur....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0796

Etter Alta var det Sennalandet....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0814

....men Ka dokk syns om lengden.... Question

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0817

Alt fremdeles tilfredstillende..

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0826

På tur inn i Kvalsund står denne..

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0831

Toyota Landcruiser...Den har stått der noen år nå. er uten motor for tiden..tar jeg ikke helt feil er vel denne ganske gammel...

Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by pontchief Fre 19 Nov 2010, 15:03

Flotte bilda Trond Cool
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by oldsrodder Lør 20 Nov 2010, 14:27

Glad fortsettelsen kom, kjempe historie
oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Age : 60
Bosted : Lørenfallet
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by blazerteam Lør 20 Nov 2010, 16:02

Fint med fortsettelse og fine bildan Trond Very Happy .Vi satt og diskutert Sennalandet i går kveld på vei over saltfjellet..arbeidskompisen min meint at det va litt lengre strekke over der enn saltfjellet..eg ser han har rett.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by blazerteam Tor 30 Des 2010, 18:44

blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by need4speed Tor 30 Des 2010, 21:52

noen som har hermet eller?
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Age : 52
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by sub-87 Tor 30 Des 2010, 22:02

need4speed skrev:noen som har hermet eller?


Nei det er den bilen.
sub-87
sub-87
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 128
Bosted : rana
Registration date : 10.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by need4speed Tor 30 Des 2010, 22:15

sub-87 skrev:
need4speed skrev:noen som har hermet eller?


Nei det er den bilen.

skjønner Very Happy leste nettopp datoen på broom Very Happy kopla ikke helt til og begynne med Very Happy trodde dette var en ny historie Very Happy
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Age : 52
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Ivar Fre 31 Des 2010, 09:00

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 DSC_0723

E syns e stadi vekk ser i takjan på sånner 190 bilæ neri grøftn.. Dåle veiholdning på mæsjan?? Suspect Very Happy
Ivar
Ivar
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 446
Age : 45
Registration date : 06.02.2009

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by BørgeZ Lør 01 Jan 2011, 02:50

Nei,det stem nok ikke heilt.190'en e nok en av de bilan eg ha hatt som ha vøre mæst lættskreinsa/kontrollerbar.
Men det e no rart med det hvis sjaffisn ha fått i seg nåkka som ikke burde vær i førrbinnelse med bilkjøring! Wink
BørgeZ
BørgeZ
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 153
Registration date : 14.02.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 2 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet