Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

+11
Ivar
sub-87
catofox
02ronny
oldsrodder
lotus
need4speed
blazerteam
Ove Jonny
pontchief
Trond-Diesel
15 posters

Side 5 av 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5

Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by blazerteam Søn 20 Feb 2011, 18:47

need4speed skrev:Det e ikke reprise Wink

Mulig eg har en fenger med i det her.. Laughing .

Men no ha eg fønne ut kefførr det vart ny rekord med antall innlogga på forumet i dag Wink
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by sub-87 Søn 20 Feb 2011, 18:50

Jeg leste salgsanonsen på "Finn" og kom over den historien på broom etter at Tromd hadde kjøpt "Alvin" og tipset Broom om fortsettelsen på "historien" Wink
sub-87
sub-87
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 128
Bosted : rana
Registration date : 10.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by need4speed Søn 20 Feb 2011, 18:51

Mulig det e eg og som har en finger med i spillet Smile tipsa broom og fikk svar på natt til fredag om jeg kunne skaffe nr til trond Smile


Hei Børge

Takk for tipset og beklager altfor sen tilbakememlding!
Skal sjekke om vi kan gjøre noe mer på denne.

Mvh

Knut / broom.no

Fra: børge masterdalshei [mailto@gmail.com]
Sendt: 28. januar 2011 15:45
Til: redaksjonen@broom.no
Emne: tips om historie Smile

leste denne historien på deres sider. Smile

http://www.tv2underholdning.no/broom/-etter-noen-halvlitere-virket-ideen-kjempegod-3202227.html

her er fortsettelsen på den.

https://helgeland-motor.norwegianforum.net/t4844-brannbilen-alvin-hvordan-lage-en-rikskjendis

mvh Børge Masterdalshei


Hei, Tore i Broom her.

Vi har fått tipset ditt om hva som skjedde med den forlatte brannbilen i
Fauske, og takker så mye for det. En fantastisk historie som jeg har
sittet og researchet i hele kveld, ved å lese hele bloggen du linket
til.

Håpet jeg skulle finne etternavnet til denne Trond
som har kjøpt bilen, eller eventuelt en mailadresse, men har ikke klart
det. Dersom du er bruker på forumet du linket til, eller har mulighet
for å skaffe meg telefonnummeret hans, evt. en mailadresse jeg når ham
på, så ville det være flott.

Fint om du ikke legger ut offentlig at vi er på jakt etter ham, synes
det er greit å ikke forvarsle saker vi jobber med før vi publiserer dem -
noe du sikkert skjønner.

Takk igjen for glimrende tips, og håper du kan hjelpe meg å komme i kontakt med ham så fort som mulig fredag.

MVH Tore, Broom

Med vennlig hilsen / Best Regards,
TORE ROBERT KLERUD

"You see things, and say ´why´. But I dream
things that never were, and I say ´why not´?"

(George Bernhard Shaw, "Back to Methusela", 1922)
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Age : 52
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by blazerteam Søn 20 Feb 2011, 19:15

Eg la inn en link på den første brannbilhistorien,men eg ser no at det e fleire som ha hjølpa den her gode storyn videre..hepp hepp Very Happy
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tir 22 Feb 2011, 19:10

Dere har vært så flinke så..... pirat

Nærmer seg 2000 som har vært inne på linken hit de siste 2 døgn.. pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Fre 29 Jul 2011, 22:11

Ja her har det vært stille en stund..... Sorry,men vi har endelig kommet i gang med husbygging, og da blir det lite tid til forum..

Men her kommer en liten oppdatering.

Tidligere i vår fikk jeg en telefon fra en av de tidligere eierne av Alvin. Han var på jobb på Melkøya, og hadde ett håp om å få se igjen bilen de måtte forlate på Fauske etter ett knapt døgn som "brannkonstabler".
Han skulle reise hjem dagen etter og det ble derfoe umulig å rekke til Akkarfjord for å ha gjensyn med Alvin den gangen, men vi ble enig om at neste gang han var på oppdrag her oppe skulle han ta kontakt for ett nytt forsøk.

For en drøy måned siden fikk jeg en ny telefon, og vi ble enige om å prøve og få det til dagen etter. Han hadde fly hjem fra Hammerfest kl 15.00, så det måtte bli ett stuntmøte siden det ikke gikk nå hurtigbåt i retur før etter 17.00. Jeg var tilfeldigvis i byen og skulle hjem, så vi ble enige om å møtes på hurtigbåten morgenen etter.

Når jeg kom ned til båten var han allerede der, og han hadde snakket med mannskapet og forklart dem situasjonen. Siden hurtigbåten ikke har liggetid i Akkarfjord, og Alvin sto parkert hjemme hos oss(en liten kilometer fra kaia)sa de seg villige til å vente en 5-10 min ekstra på han slik at gjensynet kunne gjennomføres.

Jeg ringte til min kone(som sov....)og ba henne om å komme inn til havna og hente oss. (Beklagelig vis har hun enda ikke motet seg opp til å bli "brannbilsjåfør"....)
Det var et strålende vær denne dagen, og morraruta har Akkarfjord som siste anløp så jeg fikk vist frem store deler av nordre Sørøy fra sin beste side før vi ankom Akkarfjord.

Min kone sto som avtalt(gjeeesp....)på kaia og ventet på oss, så vi hev oss i bilen for å dra ut og hente Alvin. Måtte jo selvsagt ha en kjøretur med slikt besøk!

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0815

Det ble ett par kjappe bilder utenfor hos oss, og så bar det innover med lys og sirener behørig testet...

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0817-1

Siden Hurtigbåten skulle hente fisk på fiskebruket, kjørte vi dit mens han tok bilder og filmet "utrykning downtown Akkarfjord"...

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0820

Vi kom ned akkurat i det de lastet den siste pallen med fisk ombord, så de slapp å vente noe ekstra. Det ble en ny kjapp liten fotosession før han måtte løpe om bord.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0822

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0823-1

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0824

Fort og gærlig....men det var en tydelig fornøyd tidligere eier som godkjente både hvordan Alvin er blitt ivaretatt og dens nye hjem samt at den er i operativ tjeneste.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0826-1

En brannbil skal være nettopp det: en brannbil! Og da er selvfølgelig det beste at noen viser omsorg for den og holder den i drift til det den er bygd for! pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Fre 29 Jul 2011, 22:16

Glemte selvfølgelig å nevne at Alvin nå står på garasjetomta i beredskap og venter i spenning på at bygging av brannbilgarasjen skal komme i gang. Oppdraget er lagt ut på anbud, og så snart ferieaviklingen i Kommunen er ferdig, vi det bli tatt en avgjørelse på hvem som får oppdraget.

Dette betyr at det er reelt håp for at Alvin får tak over hodet til vinteren, og det gleder både vi og den(sikkert resten av bygda også..)seg til. pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Lør 28 Jan 2012, 16:18

Da va han endelig i hus!!!..........

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0823-2

.......før ett par daga..... Nei, vi ha ikke fått garasje/brannstasjon til Alvin enda..
Dette er inne i det gamle smolt-anlegget som har stått tomt i 15-16 år.....eller tomt og tomt fru Blom... det har vært brukt til lager, men nå er det solgt til et firma som skal flytte virksomheten sin ut hit. De som driver firmaet (Spor Design) har tatt skrittet med å flytte ut hit med hele familien(flere elever på skolen!) og har overtatt det gamle bruket for å etablere firmaet i lokalene.
Enn så lenge har de hatt nok med å få satt i stand huset de bor i, men fra sommeren er det full ombygging her borte. Siden det er porter på flere av hallene her er det mulig, men bare så vidt, å skohorne Alvin inn.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0837-1

Vi tok inn Alvin her ett par dager for å gå over en del av det elektriske. Hovedstrømbryteren har vært litt "dodgy", og som et resultat av det røk spenningsregulatoren. Siden 17-18 volt på tomgang er litt i overkant, har lyspærer og sikringer en tendens til å få en knekk når man gir gass....og får langt over 30 volt...... Rolling Eyes

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0833-1

I tillegg monterte vi nye arbeidslys både forran og bak. Rart med det, man kan ikke forvente at det er gatelys eller dagslys hvis det brenner... og da er det praktisk å se hva man holder på med.. pirat

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0838-1
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Lør 28 Jan 2012, 17:00

Vi gikk over hele el-anlegget når vi holdt på for å forsikre oss om at alt fungerte som det skulle. Vi måtte bytte en god del lyspærer(..næææ!!!...) men anlegget var ellers i god stand.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0836-1

...men vi hadde jo reservedeler i tilfelle det skulle bli nødvendig... Rolling Eyes ..spøk til side.. disse bilene har såkalte "fusable-links" -kabler som nærmest fungerer som ekstra sikring mot overspenning(det var der med teori og praksis da....) og all strømmen til hovedlysene går i gjennom lysbryteren. Siden disse er utstyrt med en bimetall automatsikring mot overbelastning beregnet på Seal-Beam-lykter på 30-35W og Europeiske standard halogenlykter er 55/60W bruker disse og skape problemer med årene. Man får nærmest "blinklys" i hovedlyktene ettersom bimetallet bøyer seg og fungerer som en av-bryter når det blir for varmt(for stor strømgjennomgang). Når strømgjennomgangen blir brutt, blir de kalde igjen, og de bøyer seg tilbake så det blir kontakt(og lys) igjen. Det hjelper selvfølgelig ikke at bryteren er fra -75 med irring og materialtrøtthet som følger med alderen, så lysene på Alvin hadde en tendens til å begynne og blinke etter 4-5 minutter.... Det sier seg selv at det er litt for "spennende" når det blir mørkt forran bilen i full utrykning, og det tar 4-5 sekunder før det kommer tilbake...for så å bli borte igjen etter ca 10-12 sekunder...osv...osv...

Løsningen som er den beste er å montere relè for nær og fjærnlys, og således kun ta styrestrøm i gjennom hovedbryteren. Og som en bonus(hvis man gjør jobben rett..) får man faktisk bedre lys på bilen siden strømmen får kortere veg fra batteri til lykt. Det er i tillegg veldig ofte en god idè og bytte ut kablene til lyktene med større kvadrat siden det er med på å gi mere strøm/bedre lys.

....det jeg egentlig skulle fram til var at dette er ekstrakabler fra monteringen av relèene og monteringen av arbeidslysene.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0831-1

Vi sjekket også over alt av interiørlys, og alle skap er i dag opplyst som de skal.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0824-1

.....Har vel ikke nevn det, men det ble en jente....

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0826-2

Hun er nå 7 1/2 måned, og skal være med på alt...... så på en måte har hun tatt på seg rollen som maskot.. pirat
Små pier har et ganske stort sovebehov.....i allefall når ting bare er kjedelig siden ingen vil leke med meg....og da er det jo ingen plass som er bedre for en "powernap"enn i førersetet, for da blir man ikke frakjørt... pirat

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0829

Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Lør 28 Jan 2012, 18:45

Måtte jo ta nån bilder i mørket for å demonstrere det nye lyset...

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0908-1

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0926-1

Det var laget til en sjult bryter for markeringslysene på taket. Denne var ikke i orden, så jeg fant ut at bryter er for feiginger.....-nå er jo Alvin registrert som motorredskap, og jeg vet ikke om det er same regler på lys der, men dette er orginale markeringslys som har fulgt bilen siden den var ny, og da bør de vel få lyse syns nå jeg......syns Alvin kler det jeg.... Cool Very Happy king
Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0919

Ble ikke så værst med lys syns nå jeg... Cool Vurderte å kjøpe LED-lys med tanke på strømforbruk, men de er latterlig dyre....2500.- pr stk!!! Jeg betalte 150.- pr stk for de jeg monterte, og motoren må jo gå for å drive brannpumpa, så med 95 amp dynamo blir det blir jo egentlig ikke nå problem med strøm. Er forresten meget bra hovedlys på Alvin også. Ble bedre nå når de lyser hele tiden....... Rolling Eyes

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0910

Har vurdert ett par lykter til, og da ut til siden, men det får bli etterhvert.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0939

Måtte slå på det gamle søkelyset også.

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0934

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0936

Er en ganske sentrert lysstråle fra det så det når sikkert en par kilometer! Shocked

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0937

Siden jeg fremdeles ikke har funnet felger til de nye dekkene (All Terrain, slangeløs) har vi så langt brukt kjettinger på vinteren, med en forran som styrekjetting, men siden dette sliter unødvendig på dekk og sjåfør, -drar til siden hele tiden med en kjetting- fant jeg ut at det var bedre og pigge de dekkene vi hadde forran. -Og da måtte vi jo ha litt "skikkelige saker"....er jo tross alt et utrykningskjøretøy! pirat

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 DSC_0928

Men jeg vurderer og legge på ny-dekkene med slange på de gamle felgene, siden det ikke akkurat er "terreng-mønster" på de som står på, og pigg hjelper lite i dyp snø... Suspect




Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Lør 28 Jan 2012, 19:01

.....Ja.... Garasjen, ja...... Suspect

Alt var klart for å begynne med den i september, tegninger, byggetillatelse, avtale med byggefirma og bestilling av materialer.......det er bare det at rett ved siden av der garasjen skulle bygges står det en stor trafokiosk.......og kraftlaget fant plutselig ut at de syns avstanden mellom trafoen og garasjen ble for liten.....de var redde for brann..... Shocked ....... Shocked ... scratch.... Shocked

Og slik står saken i dag.... Kommunen sier at de tror på en løsning der de blir enige om hva slags brann(!!)sikring garasjen må ha for at de godtar at den blir bygd der.... Er jo kommunen sin tomt som begge deler skal stå på, så da må de jo bare forlange trafoen flyttet, syns nå jeg..... Cool
Vi får nå se hva som skjer, men vi er nå nesten i mål med garageprosjektet, så da er den vel forhåpentligvis på plass i løpet av året i allefall. Intil videre har vi Alvin hjemme hos oss for vintersessongen (og for å sikre at det ikke blir scooterbensin av drivstoffet vi har fyllt på Alvin..... Evil or Very Mad ), beklageligvis uten vann i tanken, og dermed ikke helt opperativ, men det er nå bedre ennå være uten bil. pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tir 19 Feb 2013, 14:24

Ja her har det vært stille siste året..... Embarassed Må bare beklage, men av diverse grunner i tillegg til sykdom har jeg ikke vært nå mye på forumet det siste året.
Garasjesaken har hatt minimal utvikling siden sist jeg skrev om den her, så det har ikke vært nå nytt og melde om den saken....
Vi har vært i løpende kontakt med Brannvesenet, og de er like frustrert som vi er. Saken ligger på bordet til noen hos Hammerfest Eiendom som forvalter alle kommunens bygninger, og det skal visstnok være noen detaljer rundt kablene som går fra trafoen og inn på skolen som må avklares. Vi har nå kontaktet Rådmannen for å prøve og få fortgang i saken, den har tross alt ligget på en eller annen pult i snart 2 år og samlet støv...

Dessuten er vi nå offisielt innrullert i det frivillige Brannvesenet slik at vi vil få de kurs og opplæring som trengs for å kunne være ett reelt operativt Brannkorps her ute. king Vi har allerede begynt å se etter "treningsobjekter".... pirat

Skal rote meg til å ta litt flere bilder så jeg kan legge ut her. Har jo i sommer også fungert som "trekkplaster" for barn i alle aldre når vi har vært på luftetur. I tillegg har vi bedrevet gatespyling og "vaskeoppdrag" på toalettene vi monterte opp ute ved Storsand, så bygda har vært renere enn på lenge.... Cool

Eneste brannrelaterte oppdrag for Alvin siste år har vært beredskap i forbindelse med kontrollert nedbrenning av en rotten brygge.(Den var så vasstrukken at den nesten ikke brant...) Sånnsett har det ikke vært nå direkte "Action" her ute, men det er vel egentlig slik vi vil ha det..fint med egen brannbil, får bare håpe vi aldri får bruk for den til det den er bygd for.. pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by need4speed Tir 19 Feb 2013, 15:10

Ja tråden er gammel men det går ikke lenge mellom hver gang jeg tenker på denne tråden Smile
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Age : 52
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Trond-Diesel Tir 19 Feb 2013, 18:42

need4speed skrev:Ja tråden er gammel men det går ikke lenge mellom hver gang jeg tenker på denne tråden Smile

Det vil komme mere her etter hvert. Skal faktisk ut og lufte Alvin en tur i kveld samtidig som jeg skal sjekke fortøyningene til båtene. er meldt storm i morgen, så da må alt være i orden.

Så snart vi vet mere om garasje og evt. øvelser/kurs vil jeg legge ting ut her. Må jo holde liv i tråden! pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis... - Page 5 Empty Re: Brannbilen "Alvin"...hvordan lage en Rikskjendis...

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 5 av 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet