Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

The Blessed Hellride...

+13
Scooby
Galaxie
LeFTy
need4speed
T-Man
sigheri
454 SS
pontchief
Burnout
911
lotus
blazerteam
Trond-Diesel
17 posters

Side 1 av 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Go down

The Blessed Hellride... Empty The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Ons 14 Okt 2009, 22:07

Da va "nybilen" annkommen Hammerfest. Må sei eg va ganske spent når Hurtigruta la til kai søndag morgen kl.05.15.. Var bare en drøy time siden jeg var fredig på jobb, så jeg dro opp på ett utkikkspunkt for å se om den var i rute. Båt observert, og alt så ut til å være i rute, så da var det bare å dra ned i havna og vente.

Etter Hurtigruta hadde lagt til kai, gikk jeg ombord for å møte kompisen min slik at vi kunne hente bilen.

The Blessed Hellride... DSC_0025

Og innerst sto det en bil som skillte seg en smule ut....

The Blessed Hellride... DSC_0026

The Blessed Hellride... DSC_0027

Var flere stasjonsvogner parkert der, men det var en vesentlig forskjell på størrelsen... puu

The Blessed Hellride... DSC_0029

Fikk kompisen min til å ta noen bilder mens jeg kjørte den på land, og da ble det ett posèringsbilde i farta.. Må si jeg ser ganske fornøyd ut.... Embarassed
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by blazerteam Ons 14 Okt 2009, 22:17

Gratulerer Trond The Blessed Hellride... Icon_biggrin .Litt av en bruksbil..Den ser litt slitn ut..men den kledd deg.. The Blessed Hellride... Icon_cool .Du sku ha fått kompressor oppijønna panseret The Blessed Hellride... Icon_lol The Blessed Hellride... Icon_cool
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Ons 14 Okt 2009, 22:47

blazerteam skrev:Gratulerer Trond The Blessed Hellride... Icon_biggrin .Litt av en bruksbil..Den ser litt slitn ut..men den kledd deg.. The Blessed Hellride... Icon_cool .Du sku ha fått kompressor oppijønna panseret The Blessed Hellride... Icon_lol The Blessed Hellride... Icon_cool

Tankan ha streifa meg.... Cool Eller 8 innsugsrør i Hillbornstil.... Very Happy Men heilt seriøst, så ha eg gjort meg nån tanka om presse... Motoren har 8,5-1 i komp, og er derfor ganske kompressorvenlig.......og det trengs jo en del power før å fløtt på en bil med 3 tonn egenvekt.... Cool. Og nå økonomikjerre bli den aldri når det kjem tell bensinforbruk.... Rolling Eyes Uansett bli det ikke enda. som du sei e den litt slitn, og eg har nok en del eg burde gjør før eg starte med motorbygging.... skru motoren fungerer fint, bortsett fra ett lite punkt når jeg gir gass, men det er nok forgasseren som står for. Holley 750 vacum, som kansje er litt feildysa. Flere bilder kommer plutselig... Cool


Sist endret av Trond-Diesel den Ons 14 Okt 2009, 23:45, endret 1 gang
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Ons 14 Okt 2009, 22:54

Ble tatt ett par bilder mens jeg kjørte den på land.

The Blessed Hellride... DSC_0031

The Blessed Hellride... DSC_0032

The Blessed Hellride... DSC_0033

Var mildt sagt litt trangt ut till heisen... måtte rygge 3-4 ganger for å få med hele bilen. Dem har makslengde på 6.40 ombord på de fleste Hurtigrutene, og etter å ha skohornet den ombord i Molde ble den målt...den er 6,45... Shocked
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Ons 14 Okt 2009, 23:40

Til slutt kom jeg meg på land, og måtte selvfølgelig ta "gruppebilde".... Cool

The Blessed Hellride... DSC_0037

Var jo litt mørkt enda, så det var litt vanskelig å få tatt den orntlig i øyensyn, men fikk nå sett litt.
The Blessed Hellride... DSC_0038


Legg merke til nummeret på bilen..... snu det opp-ned.... Twisted Evil Forrige eier har døpt bilen The Blessed Hellride, etter tittelen på et album av The Black Label Scosiety.. Plata fulgte med og sto i spilleren.. Har ikke bestemt meg for om jeg beholder navnet, men det får følge med inntil videre, derav Temanavn..
The Blessed Hellride... DSC_0040

Og inni lå passasjeren på plass, akkurat som fruen hadde forlanga for at det skulle bli handel... Very Happy
Fikk ikke gjort så mye mere enn å parkere på morgenen, siden det la deg skjel-lis på asfalten rett etter jeg fikk den på land, så jeg satset på bedre temperaturer(les:plussgrader) ut på dagen slik at jeg fikk tatt en skikkelig testrunde, og satset på køya i første omgang. Fortsettelse og flere bilder kommer plutselig...
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by lotus Tor 15 Okt 2009, 05:34

Skikkelig sleip vogn det dær ...... The Blessed Hellride... Icon_cool
lotus
lotus
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8032
Age : 52
Bosted : Båsmoen
Registration date : 08.02.2008

http://motorinord.origo.no/-/workgroup/show/3959_motor-i-nord

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by 911 Tor 15 Okt 2009, 06:17

Sleip bil,Kansje du kan utvid bedriften med en "undertaker" avdeling The Blessed Hellride... Icon_biggrin
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 11:16

911 skrev:Sleip bil,Kansje du kan utvid bedriften med en "undertaker" avdeling The Blessed Hellride... Icon_biggrin

Vel, "undertaker"-buisnissen e vel ikke akkurat nå for meg.......men eg fant en ljå oppe på låven, og eg kan å sy, så da e det vel berre å skaff meg en rull svart stoff og sy fotsi frakk med hette....... Twisted Evil
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 11:40

Hadde planer om å få tatt en del bilder av bilen på søndag, og da jeg sto opp var det strålende solskinn. Very Happy Måtte jo avlegge raport til min fru, så da ble det en time i telefonen før jeg kom meg ut.... Exclamation Og da fant sola ut att det var nok... dooh Tok ett par bilder i ett lite gløtt mens motoren varmet seg litt opp.nyss

The Blessed Hellride... DSC_0043

Opphold og opphold...... starta opp igjen så fort at eg nesten ikke rakk å ta i kameraet før det var påan igjen....doh

The Blessed Hellride... DSC_0044

Så da ble det ikke mulig å ta flere bilder utendørs. Isteden satsa jeg på en testtur, og startet innover mot fastlandet. I Fægfjord, som er ca 3 mil fra byen, bor en annen ranværing (Eirik Pedersen)og hans fru, så jeg fant ut at besøkstur dit var passe testrunde. Det fortsatte og sklett resten av dagen... No

The Blessed Hellride... DSC_0046

Møtte den her karn inne på fastlandet....

The Blessed Hellride... DSC_0048

.......ehh.......ja....trenger vel ingen komentar.... Rolling Eyes

The Blessed Hellride... DSC_0051
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 11:49

På fastlandssia e det en god del reinsdyr, og mange av dem e fascineranes gla i asfalt......

The Blessed Hellride... DSC_0059

Og spesielt sky eller redd for bila e dem heller ikke...

The Blessed Hellride... DSC_0062

Det hær e samme rein som påstås bli skræmt halvvegs i hjæl av turgåera på fjellet... Det e kommet krav fra reindrifta at organiserte tura i naturen må forbys fordi det forstyrre rein for mye.... hm
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Burnout Tor 15 Okt 2009, 11:56

Vart jo helt fasinert av biln.tykje stili sak det dær
Burnout
Burnout
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 726
Age : 42
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : Bil bil bil
Registration date : 23.08.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by pontchief Tor 15 Okt 2009, 12:40

Stilig vogn det der, flotte bilder The Blessed Hellride... Icon_cool

Likte spesielt dette bildet.

The Blessed Hellride... DSC_0043
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by 454 SS Tor 15 Okt 2009, 14:36

Flott bil Trond. Eg lik sånne passasjera,dæm hold kjeft.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 15:07

Takker for god respons. Har ett par bilda tell fra "søndagsturen". Kom akkurat frem til Fægfjord da dette skjedde.... doh

The Blessed Hellride... DSC_0065

I sånne tillfella e det flott og ha de rette bekjentskapan... Visste at dekkan som sto på bilen var litt morkne, så jeg har bestillt nye felger til de vinterdekkene jeg hadde fra før. Disse var ikke kommet enda, men jeg hadde levert inn reserven til Limoen til dekkfirmaet for å være sikker på at de fant felger som passet. Der kommer bekjentskapen inn... en kompis som jobber på dekkfirmaet hadde nøkkel dit og ingen ting annet enn Facebook å gjøre, så han hentet hjulet på jobb og kom på besøk til Fægfjord han òg.. ekstra kjekt siden det verken var jekk eller hjulkryss i "liket".... pale Hadde selvfølgelig ikke sjekka det før jeg kjørte.... Rolling Eyes
Var blitt mørkt før jeg fikk skiftet hjulet, så det ble ikke foreviget, men dette var såpass tøft at jeg bare måtte..... Twisted Evil

The Blessed Hellride... DSC_0066

Det er montert 3" eksos på bilen, og den er sånn passe dempet... og eksosen er splittet i enden slik at det kommer eksos ut av begge skallene
The Blessed Hellride... DSC_0068 rockon


Sist endret av Trond-Diesel den Tor 15 Okt 2009, 15:20, endret 1 gang
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 15:09

pontchief skrev:Stilig vogn det der, flotte bilder The Blessed Hellride... Icon_cool

Likte spesielt dette bildet.

The Blessed Hellride... DSC_0043

Viser jo at jeg ikke er redd for å bruke bilene, og att de tåler annet vær en sol og tørt føre.... Cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 15:13

454 SS skrev:Flott bil Trond. Eg lik sånne passasjera,dæm hold kjeft.

Ha ikke hørt at den ha ikke laga lyd enda...... men så e bilen ikke akkurat lydløs...og for å være sikker på å høre stereoen, er den "bola"litt....... Cool så det kan være derfor jeg ikke har hørt noe enda..... Suspect
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 15:33

Hadde ett par lyspærer som måtte skiftes, og frontlysene skjelte mere enn Ivar Medaas, så jeg fåretok en pitstop på tur hjem. Merkelig nokk så er frontlys som i det minste er i nærheten av å lyse på vegen en fordel etter mørkets frembrudd... Suspect Flaksen er at i Finnmark behøver det ikke være bebyggelse for at noen vegansvarlige finner ut at -her kan vi sette opp en mil med gatelys.....Shocked Som dere ser hær er det ikke rare lyset fra bilen som treffer bakken.. Suspect

The Blessed Hellride... DSC_0070


Flaks for meg da, siden jeg ellers kjørte nesten i blinde... Men vi har en tunell på strekka med avkjøring inni, og den er perfekt å skifte pærer/justère lys i når det er ufyselig ute...tumbup

The Blessed Hellride... DSC_0071

Måtte ta ett bilde mens jeg holdt på.


Sist endret av Trond-Diesel den Tor 15 Okt 2009, 15:41, endret 1 gang
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 15:39

Etter å ha justert lysene, ble det straks bedre å kjøre, sånn rent bortsett fra att det slutta å sklette og gikk over til å snø.... No

The Blessed Hellride... DSC_0073

Her er jeg rett utfor Hammerfest, og det har lagt seg litt snø hær....,men her vises det att lysan peke i riktig rettning i alle fall.. Cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 15:49

Nå er forresten snøen regna bort og vi har Vest-sørvest kuling, regn og 8 plussgrader..... Er hjemme på øya, og har for en gangs skyld frihelg, så jeg får ikke gjort noe med bilen, eller tatt flere bilder de nærmeste dagene. Våget meg ut med Bromle for å kjøre inn i havna og se etter båtene, samt prøve og få tatt litt uværsbilder, men det er ikke så enkelt når det blåser og regner fra alle kanter hele tiden... Brukte mesteparten av tiden på å tørke regn av linsa...selv om jeg satt inni bilen og prøvde å ta bilder ut av sidevinduet.. No
Frem mot neste helg derimot har jeg fått vinterdekkene på og skal ta en del flere detaljbilder. Og med litt flaks får jeg byttet varmeapparatbryteren slik at vifta starter.... Rolling Eyes
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by sigheri Tor 15 Okt 2009, 16:44

Denne bilen likte jeg. Såg den tilsalgs på amcarforumet.
Men hadde nok ikke fått kommet hjem med denne:/ hehe

Grattis med tøff bil!
sigheri
sigheri
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1480
Age : 40
Bosted : Sandnessjøen
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 16:46

sigheri skrev:Denne bilen likte jeg. Såg den tilsalgs på amcarforumet.
Men hadde nok ikke fått kommet hjem med denne:/ hehe

Grattis med tøff bil!

Vise bare kor flott kjærrig eg har...... Very Happy Va faktisk hennes forslag og ringe på den.... Cool Var egentlig ute etter en Van.. Embarassed
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by T-Man Tor 15 Okt 2009, 18:31

Grattis me ny "latmannsvogn"
T-Man
T-Man
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 278
Bosted : Dalsgrenda
Jobb/hobby : Ja og motor
Registration date : 24.09.2009

http://www.norskhdforum.org

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 15 Okt 2009, 22:47

T-Man skrev:Grattis me ny "latmannsvogn"

Takker!! Er redd for att jeg ikke kan ligge så veldig på "latsiden", siden den trenger litt stell..... Skal jo brukes,og da må ting være på G.. Cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by need4speed Fre 16 Okt 2009, 05:38

tøff bil Smile
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Age : 52
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Fre 16 Okt 2009, 18:58

Måtte en tur til byen i dag for å handle noen essensielle ting til helga, så nå fungerer varmvifta på bilen....... Very Happy
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet