Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4

+10
RR-CLASSIC
lotus
Linder
vwfreak
haaland
911
blazerteam
crucifix
need4speed
Trond-Diesel
14 posters

Side 3 av 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Go down

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Empty Re: Trond-Diesels -76 Blazer 4x4

Poste by Trond-Diesel Tor 12 Mar 2009, 20:48

Jepp, den e tøff.. Cool Og så e det en enkel bil å skru på, for ikke å snakk om bellige dela.. Var akkurat ute en tur og tok ett par bilda av månen som kom opp i horisonten, og klarte å få med at den speilte seg i taket på Bromle, og da passa dem inn hær, eller... Question
Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Bromleogmnen-1

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Bromleogmnen-3

Har nytt kamera som jeg holder på å lære meg med, så beklageligvis er ikke kvaliteten den beste på nattbildene enda, men jeg skylder på stor linse og litt vind... Da er det ikke så enkelt å holde det i ro,selv med stativ.. Suspect
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Poste by RR-CLASSIC Tor 12 Mar 2009, 22:51

haugen skrev:dein blazer'n din e brutalt tøff...... tumbup
Jepp....eg e enig Smile Smile
RR-CLASSIC
RR-CLASSIC
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 759
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008

Til Toppen Go down

Poste by haaland Fre 13 Mar 2009, 21:06

Tydeligvis funnet rette bilen for forholdene. Men spørs vel om fruen føler seg fristet til tur etter å ha observet parkeringa. Shocked
haaland
haaland
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 232
Jobb/hobby : Det skal være sikkert og visst/ interessert i alt for mye, derriblant artige biler
Registration date : 01.02.2009

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Lør 14 Mar 2009, 16:39

Ho fabla om å kjøpe seg hjelm...... Very Happy Men kjenn eg ho rett , får ho ikke bruk for den, sia ho syns det e skummelt nokk på flat mark... Rolling Eyes Va og fann en "Bror" i hammerfest.
Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 44tommer1

Den e vestnokk tilsalgs, men vet ikke pris
Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 44tommer2
Skal ha svenske papirer med 39" men står nå på 44" Very Happy Det påstås også att det er en stund siden de svenske papirene ble ordnet, og dem ha ikke grøvla seg tel å ordne de norske, og derfor kan det henn den må tel sverige på strafferunde for å få den godkjent i norge. Er delvis nedplokka der den står, og dekkene er vel ikke helt gode lengre... Har stått noen år i sola og tørket... Evil or Very Mad
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Lør 14 Mar 2009, 16:44

Fann forresten den hær i nærheten.....
Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Charger

Dodge Charger R/T -69( Question )...... Står en svart en med 440 og Six-Pac i garasjen rett forran....
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Lør 14 Mar 2009, 16:51

pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 16 Mar 2009, 19:27

Det kan nokk stemme,men jeg fikk fortalt att den svarte hadde 440 og Six-Pac.. Kan være at det er snakk om en tredje bil som er solgt... Han som har dem, er ganske ivrig på kjøp/salg- fronten... Vet ikke om han har som mål å ha eid flest mulig biler på kortest mulig tid, men stort sett alt han drar hjem, er til salgs før de er her... og ikke nødvendigvis til høyere pris en hva han selv har betalt, så noen god butikk for han er det neppe..
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Man 16 Mar 2009, 19:34

Trond-Diesel skrev:Det kan nokk stemme,men jeg fikk fortalt att den svarte hadde 440 og Six-Pac.. Kan være at det er snakk om en tredje bil som er solgt... Han som har dem, er ganske ivrig på kjøp/salg- fronten... Vet ikke om han har som mål å ha eid flest mulig biler på kortest mulig tid, men stort sett alt han drar hjem, er til salgs før de er her... og ikke nødvendigvis til høyere pris en hva han selv har betalt, så noen god butikk for han er det neppe..

Det e jo gjæft for de som ska kjøp , hvis han ikke selv har betalt overpris..

Men han sku ha ordna seg med bedre lagerforhold før han bynt å importer bila, trist å se de stå ute....
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 16 Mar 2009, 20:01

Lagermuligheta, og garageplass er ett stort problem i Hammerfest. det er dårlig med utvalg, og det som finnes er enten så dårlig at det ikke kan brukes, eller så dyrt at man ikke har råd,

Men jeg er enig i at det er litt galskap å ha en sånn bil stående ute om vinteren. Han skulle absolutt hatt en plass å sette bilen inn før han kjøpte den, men disse to har han nokk blitt sittende lengre med enn han trodde, og derfor fått ett lagringsproblem..
Høst og vintersesongen e vel heller ikke tia og selge på, sia prisan da ofte e på det laveste.. Bila til +/- 200.000.- e vel ikke nødvendigvis mest lettsolgt i Norge, sia markedet for såpass dyre bila e begrensa.

Samtidig e det selfølgelig ikke verdens største marked for bila uten 4x4 her oppe... Og folk sørafor syns det bli for langt å reis hit for å se på en bil... Ha sjøl kunna tenkt meg en av de dær, men har ikke plass innendørs tel meir enn Cadillacen no, så det e derfor uaktuelt.. Dessuten får vi jo ett hus i Texas for samme pengan.. usa
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Man 16 Mar 2009, 20:13

Hus i Texas høres fornuftig ut Wink

Har to forum kjenninger som spekulerer på det til 10200$..

Hadde vært trivelig med flere Norsker der , det er jo over 100 år siden det var noen Norsk innvandring der , så det er på høy tid Laughing
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste by need4speed Man 16 Mar 2009, 20:17

hadde vært knall med en feriebolig i TEXAS Smile

er det vanskelig å kjøpe seg en kåk der?
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Man 16 Mar 2009, 20:19

need4speed skrev:hadde vært knall med en feriebolig i TEXAS Smile

er det vanskelig å kjøpe seg en kåk der?

Ikke vanskelig overhode...
Ikke masse byråkrati og utgifter som her....
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste by need4speed Man 16 Mar 2009, 20:20

Smile
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Ons 29 Apr 2009, 12:28

En liten oppdatering sånn at dokk ikke trur eg ha gitt opp... Smile Spøk til side, No ha snøen tina såpass i Finland att eg fikk første ladning med dela. Han fikk med framskjermer, bakluke med vindu.., innerskjermer forran og frontstykke. I tillegg en del pyntelister og gummilister, samt en baksofa.

Begrenser seg hvor mye man får med seg i gangen i en pick-up, når det er snakk om deler til store biler...

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0306

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0309

Skjermene var uforskammet fine...

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0307

Det samme var bakluka....

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0310
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Ons 29 Apr 2009, 12:38

Ble litt etterhvert.. så nå er det bare å vente på neste ladning. Da får jeg blant annet dører, plasttopp,fremseter, og en hel masse deler og småtjafs som er kjekt å ha....

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0312

Den radiatoren er til Air-conditioning-annlegg... Kansje den går å bruke til oljekjøler eller nå......

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0313

Fikk lasta det inn i bussen midlertidig. går vel til byen med båten til helga,sånn att jeg får delene hjem.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0314
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Ons 29 Apr 2009, 12:46

Får se hva som kommer etter hvert, men hvis jeg får alle delene som jeg ønsker, vil jeg egentlig få ett dillemma.... for da vil jeg egentlig ha skaffet meg en bedre, komplett bil i deler- uten motor riktignok, men det vil da være fristende å bygge opp begge to...., og da kansje den ene som Pick-up...... scratch Har jo også en god del deler fra en Suburban på gang.. .... pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Ons 29 Apr 2009, 13:02

Delene så veldig bra ut , men den ha vel gått i innlandet , så det hjølpa på. Very Happy .Lite salting og ingen salt i fra havet.
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Ons 29 Apr 2009, 18:08

pontchief skrev:Delene så veldig bra ut , men den ha vel gått i innlandet , så det hjølpa på. Very Happy .Lite salting og ingen salt i fra havet.

Er ikke sikkerpå om disse delene er fraden svenskregistrerte, eller den som hadde gått i finland, men uansett er det oppi nordlige innlandsdeler av sverige/finland den/de gikk. Håper jeg får tak i den ramma som står i sverige. Var noe tull med typen den står lagret hos, som gjør at eieren av ramma vil avvente med å hente den. Den ramma er godkjent med 3"bodylift og 4" heving på akslingene i sverige.... Cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Tor 14 Jan 2010, 09:25

Har ikke vært rare aktiviteten på "bygge"-fronten på en stund her, men Bromle er i daglig drift, og fungerer egentlig uforskammet bra.....
I forbindelse med at det ble "litt" mere vinterlig ut over høsten, fant jeg ut at det var på tide å bytte bakluke, slik at jeg kunne holde snøen ute av bilen i vinter... Siden jeg skal gå over hele bilen etter hvert, montèrte jeg den bare inn uten å lakke(Les:male)den matt svart som resten av bilen.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0015

Det var feste for reservehjulsholder på luka, og holderen får jeg etter hvert, så jeg så ingen grunn til å demontere denne.
Det sitter ett par gamle merker på luka, som har historie, så jeg er litt i tvil om jeg burde prøve å berge disse.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0016
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Tor 14 Jan 2010, 09:41

Resten av delene jeg venter fra Finland har latt vente på seg. Han som har dem, har ikke vært over med noe kjøretøy som han har fått noe med seg i, men de kommer etter hvert. Var og fikk tak i ei "rein-grind"... Syns den passa inn i stilen..

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0017

Har fått testa den allerede.....en av de lokale presterte og rygge rett inn i fronten på Bromle utfor butikken med en Toyota Tercel.......jeg vant.....vedkommende så ikke at jeg sto 2 meter bak, så farta ble passe....Tercelen må ha ny bakluke... doh

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0019
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Tor 14 Jan 2010, 10:17

Ha endelig rota meg til å ta på "vinterluggan"... dvs.montert jærn i dekkan...... Leita litt rundt etter skru-pigg, da jeg har masse gummi å skru i. Ser ingen grunn til å ha to sett med dekk her ute, og her veksler det om vinteren mellom snøføre som krever litt å grave med, og speilblank is, så denne kombinasjonen passer bra her ute. Fikk tak i nå pigg i Sverige som var fornuftige i prisen.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0013

Disse brukes til is-racing med både bil og sykkel, så de er godt utprøvd, og har ett meget godt grep. Hodet har en grov splitt som gjør at de nærmest fungerer som to pigg i en. Det jeg er spent på er holdbarheta hvis det blir en del kjøring på bar asfalt.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0014

Monterte disse slik at det til en hver tid er 6-7 pigg fra hvert dekk som er i bakken, og dette skulle sørge for godt grep.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0021

Skrudelen er på de jeg bestillte 13mm, og hodet stikker 5mm ut. De finnes i forskjellige lengder på skruene (fra 9mm til 35mm), men hodet på 7X5mm er det samme på alle.

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0022

Selve hodet er sekskantet med en solid splitt.De er dessuten skarpe så de spiser seg godt ned i isen. Grepet er faktisk så godt att jeg merket tvinging mellom akslingene i skarp sving med senterdiffen låst, og det på speilblank is....... Cool

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0024

Det gikk ca 120 pigg i hvert dekk, og jeg kjøpte 1000 stk, så uansett har jeg til neste sesong også. Ble ca 1300.- norske med frakt for 1000 stk, og det tok en liten uke å få dem. prisen var den samme for de forskjellige lengdene, bortsett fra de 2 lengste som ble litt dyrere. Den korteste (9mm)anbefalte de og lime med ett spesial-lim, men resten av lengdene skulle sitte bare på skruen nærmest uansett. siden dette er for racing tror jeg ikke det er noe problen for meg...... Cool Jeg valgte 13mm, og da kan brukes om dekkene blir litt slitt uten å være redd for å punktere.
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Tor 14 Jan 2010, 12:31

Ser bra ut det der Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Icon_biggrin , det e vel lite med teknisk kontroll der ute Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Icon_wink , du sku no ha tatt rede på det Ed merke , Norland custom merke, får du nok tak i dag også, vil jeg tro..
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Fre 15 Jan 2010, 16:50

pontchief skrev:Ser bra ut det der Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Icon_biggrin , det e vel lite med teknisk kontroll der ute Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 Icon_wink , du sku no ha tatt rede på det Ed merke , Norland custom merke, får du nok tak i dag også, vil jeg tro..

Skal prøve å berge de merkene, men det blir ikke før "lakkjobben"nermer seg.......og det er mye annet som skal på plass først. Vi har begrenset med tekniske kontroller her ute, ja........ men vi har vistnokk begrenset med strøsand også, så det er bare og sko seg godt....
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 20 Sep 2010, 22:49

Her har det vært stille ja.....men her kommer en liten fotnote...(eller nå sånt...)
Har fått testa piggene en vinter, og som jeg regnet med var de ikke like glad i asfalt.... skal komme med noen bilder senere...men de var egentlig ganske hardføre, så prisen tatt i betrakning er de ett godt kjøp til min bruk. De ga ett sinsykt godt grep på is og frosne veger, og siden jeg kjører med lite lufttrykk (0,8kg..)hindret de ikke dekkene å få tak der det var bart. Tok ut piggene like etter påske, og de fleste tror jeg klarer en sesong til.

Må nok bestille meg flere siden jeg også har brukt dem i dekkene på gravemaskinen. Ble nok en del mere (h)juling der siden maskinen er 15 tonn, spesielt på akselen med sving, så her opplevde jeg at de satt så godt i asfalten når jeg svingte at jeg dro de ut av dekket.... Rolling Eyes
Har ikke bestemt meg enda, men en slik maskin bør egentlig ha kjettinger, så vi får se hva jeg gjør til vinteren....kjettinger er dyrt.. No
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 20 Sep 2010, 22:54

Har fått en vill idè... siden jeg ble anmeldt for utmarkskjøring (har ikke hørt mere i den saken.)må man jo bare bygge redskap som står i forhold, og sikrer fremkommeligheten....Twisted Evil

Ser ikke dette ut som en bra oppgradering... Question

Trond-Diesels -76 Blazer 4x4 - Page 3 DSC_0915
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 3 av 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Til Toppen

- Similar topics