Trond-Diesels -76 Blazer 4x4
+10
RR-CLASSIC
lotus
Linder
vwfreak
haaland
911
blazerteam
crucifix
need4speed
Trond-Diesel
14 posters
Side 2 av 4
Side 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Trond-Diesels -76 Blazer 4x4
Linder skrev:blazerteam skrev:Trond-Diesel skrev:Linder skrev:Dårlig seter, fremkommelighet og forstilling på disse blazerene synes jeg
E jo en del av morroa Litt utfordring må man ha....
Eg ha no prøva anner firhjulstrekkera fra samme tidsepoke,å ingen av dem ha imponert nå i skog å mark.Men det e stor førrsjell på blazer med 350 bensin,og 6,2 diesel.Bi lettere i front med 350.
Ke du sammenlign Blazern med?.Gelendewagen-hi lux?
En anna teng e at de her blazeran kom ut først i 73,så dem ejo gammeldags.Forstillingen e bra,så lenge man bytt ut slitedela med TRW dela.Då får man smøring på opphengskulen,å de smørenipplan e der førr å brukes.Smør man ikke kvær 4-500 mil,så ryk det dela..
eg rett og slett furta fordi han sa d samme om Mercedes i en anna tråd. Må jo kritiser på ting eg har like lite peiling på som han har når d kjem tel mercedes :p
Hehe.Blazer e ikke nå kvalitetsbil,så den har jo sine feil.Ramma e jo laga av førr tynt stål,så innfestinga tell styresnekka sprekk jo,å må førrstærkes.Pansere e førr høgt,så man har dåle oversekt forover over bratte knausa.Ikke e dem levert med sperra foran,å den originala diffbremsen bake storsucks bigtime.
Dårlig rustbeskytta originalt,åsså e dem gammeldags..men det e jo også en fordel når bilan bi gammel...fordelan e enkel å skru på,å bellie dela.Enkelt å få tak i dela og.Åsså e dem jo djevelsk machotøff som bære en amerikansk firhjulstrekkar kan vær
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
:puu:Litt macho må man vær.... Får heller finne oss i at det er en del forbedringspotensiale. Men det e belli morro. Så tar vi igjen med power og halsbrekkanes kjøring for å kom fram... Berre det som det kost å få en Hi-lux tel å yt 300 hk,og tål det, bygg en vel 3-4 Blazera som hold følge..
Trond-Diesel- Makalaus
- Antall Innlegg : 1581
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008
Du Trond.
Eg har jo ein stor fetish førr gamle bussa ...............
Du har ikke bilda av Dieseldyret
Du hadd vell ein gammel leddbuss også , eller .........
E jo myttje fint hær ........
https://helgeland-motor.norwegianforum.net/bilder-f22/gamle-busser-t1225.htm
lotus skrev:Du Trond.
Va mye snacks der for oss "Bussofile"...
Veit att eg tok en del bilda av Dieseldyret rett før eg ga den bort, og eg trur eg har nån av leddbussen(Ormen lange), samt "Rutebussen" som eg hadd når eg fløtta nordover. Men så har det seg sånn at en god del av sånner teng lå ombord i den frakteskøyta mi som ligg uttfør Mjølanstranda...
Det vart også tatt en del bilda av bussen som ble ommbygd tel turnébuss for Rockeforbundet, og som eg drifta ett års tid med den astronomiske lønn av 100 kr pr dag... Der eg ikke fikk utbetalt meir enn ca.20%..(E det rart eg slutta..) Skal sjekke med Eirik Pedersen. Tror jeg har sett noen hjemme hos han.
Har jo selfølgelig buss nå og...Den er døpt "Dieseldyret II", siden den på lik linje med Dieseldyret er en kombi med stort lasterom bak. Har hele tiden "modernisert" meg på bussfronten..
Det hær høre vel strengt tatt hjemme i en anna trå, men skitt au...
Dieseldyret
-64 Scania 56 Kombi med Melkerampedører på siden av lasterommet(Skyvedører). STOORT overheng bak sidenden ikke var frembygd.
Ormen Lange
-67 Scania 76, leddbuss med luftfjæring på vogna,Brekk på SAMTLIGE hjul,og strøkasser på driven. Ombygd med åpning av hele hekken som var hengslet på taket...(Satan den var tung å åpne..)Frembygd.
Proud Mary(Rockeforbund-bussen)
-76 Scania 110. Telmabrems og turbuss-utveksling. Hadde 133 km/t på Autobahn..eneste plassen det var langt nokk til å få toppfart... Langt overheng bak siden den ikke var frembygd.
Rutebussen
-78 Scania 111(ser du ett mønster hær.... )Var reserve hos HB nesten siden den var ny.. Siste bussen uten turbo som ble innkjøpt, og derfor ikke passert 350.000 km når jeg solgte den. Campinginredet, og i perioder huset mitt.. Verdens feteste motorbrems-lyd..(snakka ofte om å sample den..) Frembygd.
Dieseldyret II
-86 DAF MB230 Kombi. Min første buss med underligger, og hel-luft. Orginal ARNA-bygg som kombi, og derfor ikke Euro-standard på lasterommet..Har vært turnébuss det meste av sitt liv. Opprinnelig 6 meter lasterom og 23 sitteplasser, nå 4 meter rom, 6 køyer(derav 1 dobbel)og 11 pluss 1 sitteplasser. Turbuss-utveksling, løfteboggi, Z-løft(1600kg). Makslast 9850kg.Totalvekt 22.500 kg..
Har oppe til vurdering å modernisere meg enda mere, og da skal jeg ta den helt ut og leite meg en 2-etasjer fra midten/slutten av 90-tallet, men det blir ikke billig, så DAF-en er til salgs hvis det kommer ett fornuftig bud...(nettopp EU-godkjent..)
Trond-Diesel- Makalaus
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Flott samling med gamle bussa ifrå den tida ein buss såg ut som ein buss og ikke ei margarineska .......
E jo jævli å møst bilda under uforutsette hendelsa, e jo heldigvis lettere no i dag med bildan då man jo som regel har det spredd i mappe og albuma rundt omkreng på fleire plassa.
Det e nok helt sekkert nån som har bilda av bussan i et gammelt album ..........
E jo jævli å møst bilda under uforutsette hendelsa, e jo heldigvis lettere no i dag med bildan då man jo som regel har det spredd i mappe og albuma rundt omkreng på fleire plassa.
Det e nok helt sekkert nån som har bilda av bussan i et gammelt album ..........
tøff bil Trond mæn den tøffastn du ha hatt va nok 65 bel-airn, syns no eg. Gløm ikk når vi va ute å crusa me den, og uansett ke vi stoppa hen, så kom det sprengans jentå villa va med . Va en uverkelig opplevelse.
RR-CLASSIC- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 759
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008
[/quote]
Har oppe til vurdering å modernisere meg enda mere, og da skal jeg ta den helt ut og leite meg en 2-etasjer fra midten/slutten av 90-tallet, men det blir ikke billig, så DAF-en er til salgs hvis det kommer ett fornuftig bud...(nettopp EU-godkjent..) [/quote]
Eg glømm aldri ei natt nedover sørsverige hvor eg satt på motorkassen å sku hold deg våken mens du forklart i minste detalj åssn man kunn lag en 2 etasjes buss,,,,,, i minste typiske Trond detalj
Har oppe til vurdering å modernisere meg enda mere, og da skal jeg ta den helt ut og leite meg en 2-etasjer fra midten/slutten av 90-tallet, men det blir ikke billig, så DAF-en er til salgs hvis det kommer ett fornuftig bud...(nettopp EU-godkjent..) [/quote]
Eg glømm aldri ei natt nedover sørsverige hvor eg satt på motorkassen å sku hold deg våken mens du forklart i minste detalj åssn man kunn lag en 2 etasjes buss,,,,,, i minste typiske Trond detalj
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
Det va jo bra att du gidda og hold meg våken.... Må sei at det ikke bestandig va så enkelt når turan va lagt opp tel att sjåføren (Den eine..)skulle kjøre 100- 120 mil i strekk for å nå første trening,og etablere oss i piten for å få en god plass... Men eg må si att eg savne å vær med på tur, enten eg skal kjør skjøl eller ikke... Miljøet er av de tingene jeg savner med å bo på finnmarka...
Trond-Diesel- Makalaus
Classic Racing-turene vart ikke det samme etter at du emigrert...
Ingen velvillige sjåfører som mekker buss-bremser og chili-gryte, en svunnen tid dessverre. No e det bobil og henger som gjelder, mæstparten av miljøet har jo pensjonert seg i tillegg og sett bærre heime å hold kjærringa i handa, mens dem drekk varm melk, tilbakelent i en stressless, med et pledd over seg og ser på "Frustrerte fruer" sammen med sin viv....
Huff førr en gjeng....
Hilsen en av de harde
Ingen velvillige sjåfører som mekker buss-bremser og chili-gryte, en svunnen tid dessverre. No e det bobil og henger som gjelder, mæstparten av miljøet har jo pensjonert seg i tillegg og sett bærre heime å hold kjærringa i handa, mens dem drekk varm melk, tilbakelent i en stressless, med et pledd over seg og ser på "Frustrerte fruer" sammen med sin viv....
Huff førr en gjeng....
Hilsen en av de harde
G503- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 561
Registration date : 27.03.2008
He-he-he, såg du siste epedtisode...........å så spennanes......G503 skrev:Classic Racing-turene vart ikke det samme etter at du emigrert...
Huff førr en gjeng....
Hilsen en av de harde
RR-CLASSIC- Sjarkeier
Varm melk du leksom vi e jo laktoseintollerant etter chili gryten te han Trond så det går i lunket vann med pittelitt sukker og siton i
911- Moderator
No trur eg at du vrir sannheita litt ..............
Du glømt ein ingrediens, nemlig : ænest ...............
Førr det e vell "varmvassroter" du sett under plæddet å drekk, og ikke lonkavatn ..............
Førr det e vell "varmvassroter" du sett under plæddet å drekk, og ikke lonkavatn ..............
lotus skrev:No trur eg at du vrir sannheita litt ..............
Tru meg, deinn der gjengen drekk oppvarma melk....
Dæm tar også tran og et vitamintabletta. Dæm har også ondt i ondtn....
I det hele tatt....
G503- Oppstanasi
G503 skrev:
Tru meg, deinn der gjengen drekk oppvarma melk....
Dæm tar også tran og et vitamintabletta. Dæm har også ondt i ondtn....
I det hele tatt....
Ahhhhh .............
Då e det kanskje det hær gjengen som står bakom parolen: "Start opp produksjonen av kamferdrops igjen" også ...........
Ikke usannsynlig
G503- Oppstanasi
No ha finlenderen vært hjemme, og dem hadd 2 meter snø, og det va 200 meter fra fjøsen og frem til veg.. så delan derifra må eg nokk vent litt lenger på... Vi har derimot nesten ikke snø, men en del is, og når man ikke har kjettinga eller pigg i dekkan, byr det på enkelte problema .... Kansje det kommer av at når man har høg 4x4, så e man ikke så nøye med å måkk snø....og då får man en del a-ha opplevelsa når man ska parker og det e litt smalt... ..og kansje har det litt travelt... (Ikke at eg veit kor det brann...)Og da kan resultatet bli ei litt spesiell parkering..
Trond-Diesel- Makalaus
e ikke akkruat de bæste dækkan på is de dær hehe
OpelRobert- Svettlugg
- Antall Innlegg : 182
Jobb/hobby : Bilmekaniker hos Bilalliansen. Hobby: biler og rallycros
Registration date : 03.12.2008
Min fru følger med på ka eg finn på som dokk ser... Bilen står forøvrig stødig med en sånn vinkel, så den tåle utolig mye før den tipper.
Men ho insistert på å forevige korsn eg kom meg derifra.... men på god avstand... Her følger en billedserie fra når eg kjørte derifra.. Bildan e tatt bakfra fordi min fru følte det tryggest, og e ikke retferdig med vinkelen på bilen..(ca 45 grader..)
Uten diffsperre blir det litt hjulspinn, men det er faktisk plass nokk i skjermene. Har fullt utslag på fjærene uten att dekkene tar borti, og servoen er sterk nokk til å dreie på hjulene med full belastning. Er vel ikke SÅ håpløs som terreng-kjøretøy....
Og litt morsomt er det også....
Men ho insistert på å forevige korsn eg kom meg derifra.... men på god avstand... Her følger en billedserie fra når eg kjørte derifra.. Bildan e tatt bakfra fordi min fru følte det tryggest, og e ikke retferdig med vinkelen på bilen..(ca 45 grader..)
Uten diffsperre blir det litt hjulspinn, men det er faktisk plass nokk i skjermene. Har fullt utslag på fjærene uten att dekkene tar borti, og servoen er sterk nokk til å dreie på hjulene med full belastning. Er vel ikke SÅ håpløs som terreng-kjøretøy....
Og litt morsomt er det også....
Trond-Diesel- Makalaus
Hø-hø-hø....45 grader....hø-hø-hø....va væl meir som 30 grader, trur eg vi sei....hø-hø
RR-CLASSIC- Sjarkeier
Ja nettopp, kjen eg han Trond rett e det nok 60 grader ei sein kveldstund men tøfft va det
911- Moderator
Må jo overdriv litt... Ligg under at man må skryt sjøl, når man ikke har bygda å lit på... Men bildan lyg litt om vinkelen, bare se på horisonten. det bildet som e mest riktig er det som er tatt forfra på oversia. Vi har forresten dårlig stelt med trær her oppe, så vi må finn alternativa å kjør på....
Men eg traff ikke den hær gangen..
Men eg traff ikke den hær gangen..
Trond-Diesel- Makalaus
Moka du sny og???.Du har førr mye luft i hjulan.Tapp ned tell 10 psi,å kjenn førrsjelln
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
blazerteam skrev:Moka du sny og???.Du har førr mye luft i hjulan.Tapp ned tell 10 psi,å kjenn førrsjelln
Måka berre når eg må (ha kjørt meg fast..) , og eg veit att eg har for mye luft i dekkan.. Men på is er det lite annet enn stål av nå slag som hjelper.. Ha fått ett tips som eg ska følg opp og teste. kommer tilbake til det plutselig...
Trond-Diesel- Makalaus
Side 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» 911 s Blazer
» Trekkbil
» baksete blazer
» Blazer K5 aksling bredde
» Blazer s10/Gmc Jimmy o.l fra rundt 82-94
» Trekkbil
» baksete blazer
» Blazer K5 aksling bredde
» Blazer s10/Gmc Jimmy o.l fra rundt 82-94