Citro`s Pontiac Fiero
+4
Runner
pontchief
blazerteam
citr0
8 posters
Side 1 av 3
Side 1 av 3 • 1, 2, 3
Citro`s Pontiac Fiero
Type: Pontiac Fiero
Årsmodell: 1988
Motor: 2,8 V6
Farge: rød ( forskjellige farga rød. har falma litt )
understell 88 modellen har 3 link system bake orginalt(1 trailing link, 1 lateral link, and 1 toe-link). Har front & rear swaybars.
Ka e gjort lista:
-Skiftet clutch
-bytte t/o bearing sleeve( måtte splitte girkassa )
-byttet axel sleeve i girkassen
-shortshift,overhaling av gear assembly og førander vinkla på girvaiern
-skifta filter. Olje,bensin,luftfilter.
-skifta bremseskiver og bremseklosser
-bytta co2 sensor
-bytta bremsveska, girkasseolja og kjølevæska.
-skifta girkasse festan
-bygga/montert subkassa
-søtte i plastmaskive
-bakhjulskontroll
-Nåkka nye eksosrør.
-Bytta inner & outer tie rod
Årsmodell: 1988
Motor: 2,8 V6
Farge: rød ( forskjellige farga rød. har falma litt )
understell 88 modellen har 3 link system bake orginalt(1 trailing link, 1 lateral link, and 1 toe-link). Har front & rear swaybars.
Ka e gjort lista:
-Skiftet clutch
-bytte t/o bearing sleeve( måtte splitte girkassa )
-byttet axel sleeve i girkassen
-shortshift,overhaling av gear assembly og førander vinkla på girvaiern
-skifta filter. Olje,bensin,luftfilter.
-skifta bremseskiver og bremseklosser
-bytta co2 sensor
-bytta bremsveska, girkasseolja og kjølevæska.
-skifta girkasse festan
-bygga/montert subkassa
-søtte i plastmaskive
-bakhjulskontroll
-Nåkka nye eksosrør.
-Bytta inner & outer tie rod
Sist endret av citr0 den Fre 25 Jul 2008, 10:57, endret 4 ganger
citr0- Svettlugg
- Antall Innlegg : 159
Registration date : 10.05.2008
Re: Citro`s Pontiac Fiero
Såg tøff ut med sommerdekkan no .
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
blazerteam skrev:Såg tøff ut med sommerdekkan no .
takk takk, syns sjøl dæm va fin. Bærre å få lakkert frontn no så bi det kjæmpegreier
citr0- Svettlugg
pontchief skrev:Så tøff ut den der
Takk =)
sidn eg va no å lufta biln i snyen i vinter så har eg fått tak i ny dørstokk og lakkert den.
Ha fått nye quarterpanel`s også , sidn de som sto på biln også fikk hard medfart. Når eg først satt i gang så vart det liksågreit med scoop.
Ska tel malerbua i dag å hør om han kan få tak i lakk tel meg. Va på trønsdal når eg sku lakker dørstokken, men dæm gidda så vitt å se på lakk koden før dæm sa at dæm ikke kun få tak i den. så da mått eg ta det på øyemål Syns det va dårlig service der så da legg eg heller igjen pengan mine på malerbua.
Hvis han klar å få tak i lakk så bi det vel å lakker frontn og quartepanelsn. Men gidd ikke legg så mye arbeid i det siden den ska heillakkers om ikke så lenge.
citr0- Svettlugg
Tiller i Trondheim bruker å være rimelige på lakk, spør etter Kristian (han e ifra sandnesjøen) og hils i fra Per Arne Sund i Brønnøysund, så skulle det bli absolutt billigst.
Vi e i familie og vi va i Spania samtidig i vinter.
Han kan også skaffe "skikkelig lakk".
pontchief skrev:Tiller i Trondheim bruker å være rimelige på lakk, spør etter Kristian (han e ifra sandnesjøen) og hils i fra Per Arne Sund i Brønnøysund, så skulle det bli absolutt billigst.
hmm, eg ska ta å sjekk det ut. Eg træng uansett lakk tel eg ska heillaker den og det ska jo skje i tr.heim så =).
heita butikken tiller? og e på tiller ? Har du nå adresse ?
citr0- Svettlugg
Her:
Tiller AS
Kontaktdetaljer:. Haakon VIIs gate 5. 7041 Trondheim. Telefon 73 92 40 00. Telefaks 73 92 40 15. firmapost@tiller.as
Tiller AS
Kontaktdetaljer:. Haakon VIIs gate 5. 7041 Trondheim. Telefon 73 92 40 00. Telefaks 73 92 40 15. firmapost@tiller.as
Har du overtatt hele garasjen til faren din? Men det gjør vel ikke no, Hovedsaken er at den er i drift.
Runner- Moderator
- Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008
Takk, ska stekk innom nestegang eg e i tr.heim =)pontchief skrev:Her:
Tiller AS
Runner skrev:Har du overtatt hele garasjen til faren din? Men det gjør vel ikke no, Hovedsaken er at den er i drift.
Nei no e det vel bærre halve Eg e no gla eg slepp å ligg ute i støve å skru bil. Må sei eg sett pris på det.
citr0- Svettlugg
Da har man fått gjort litt og nye dela ha kommet i posten.
Nye dørmatte og dørkteppe.
Bremse ledninge i rustfritt stål osv
hvite blinkers :
Fått et nytt fører speil:
Fått skifta ei list i fronten fra sånn
tel sånn:
så har man skifta dørstokk og prøvetilpassa sidescoopan:
Nye dørmatte og dørkteppe.
Bremse ledninge i rustfritt stål osv
hvite blinkers :
Fått et nytt fører speil:
Fått skifta ei list i fronten fra sånn
tel sånn:
så har man skifta dørstokk og prøvetilpassa sidescoopan:
citr0- Svettlugg
Eg har rimelig løst på 3800SC motorn. Men blirt litt før dyrt med plug and play sett. Motorn e orginalt 260/280 hk/tq.
Motorn tel han på linken e litt oppkausa. Hør på SC hylinga
https://www.youtube.com/watch?v=vcRVBVfpvKA
https://www.youtube.com/watch?v=rIZWnEQQCpU&feature=related
Motorn tel han på linken e litt oppkausa. Hør på SC hylinga
https://www.youtube.com/watch?v=vcRVBVfpvKA
https://www.youtube.com/watch?v=rIZWnEQQCpU&feature=related
citr0- Svettlugg
Det va fin lyd ja .Tøft
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Da fikk eg en liten pakke i postn.
åsså kommer endlinks tel swaybarn`n med urethane foringe i postn..førhåpenligvis ganske snart
edit:
åsså har eg en sånnhær som kommer i posten snart:
ei ekstra nerleppa. Farsjan driv å mas om at eg må mok snø om vintern. no ska det fan med mokes
åsså kommer endlinks tel swaybarn`n med urethane foringe i postn..førhåpenligvis ganske snart
edit:
åsså har eg en sånnhær som kommer i posten snart:
ei ekstra nerleppa. Farsjan driv å mas om at eg må mok snø om vintern. no ska det fan med mokes
citr0- Svettlugg
Da har eg skifta inner og outer tie rod. €&"#%€ i helvette så eg plages. Vist seg at dæm ha bytta inner tie rod på høyre sia før og hadd sekkert LT på når dæm skrudd det sammen igjen.
Eg klart nå slit av en bolt under der også, så eg ha no plagdes med å slå den ut. No e den bytta .
eg vist ikke at et sleten inner tie rod hadd så mye å sei på kjøreegenskapan, men DAMN før en stor forskjell det vart. biln vart myyyye mindre understyrt.
Ser at den slit dekk på innersia på høyresia, så får se om biln sett enda bedre når man ha fått justert sånn at fremdekkan har riktig vinkel.
E no spent å se når man får polyurethan foringen , om kor mye det har å sei på kjøreegenskapan.
neste plan e vel å få kjøpt 13" vette bremse tel biln.
Eg klart nå slit av en bolt under der også, så eg ha no plagdes med å slå den ut. No e den bytta .
eg vist ikke at et sleten inner tie rod hadd så mye å sei på kjøreegenskapan, men DAMN før en stor forskjell det vart. biln vart myyyye mindre understyrt.
Ser at den slit dekk på innersia på høyresia, så får se om biln sett enda bedre når man ha fått justert sånn at fremdekkan har riktig vinkel.
E no spent å se når man får polyurethan foringen , om kor mye det har å sei på kjøreegenskapan.
neste plan e vel å få kjøpt 13" vette bremse tel biln.
citr0- Svettlugg
Eg sku no stram et slakke eg hadd i et hjullager framme i dag. Tenkt no det va som bake på biln bærre ei mutter man stram litt åt. Det va ikke deeeet nei.Va en hub bearing som satt der så eg må bytt ut heile sjitn.
Fra 87 tel 88 modelln så bytta dæm ut heile understelle på biln. Den sett godt i svengan , men den har sånn rare dela som eg aldri ha vært borti før i alle fall. Men eg gjer no fan så lenge biln sett godt på veien. Man bi no go å skru Fiero i alle fall 0=)
Fra 87 tel 88 modelln så bytta dæm ut heile understelle på biln. Den sett godt i svengan , men den har sånn rare dela som eg aldri ha vært borti før i alle fall. Men eg gjer no fan så lenge biln sett godt på veien. Man bi no go å skru Fiero i alle fall 0=)
citr0- Svettlugg
Eg sku ha hatt leid meg inn på en plass der det egn seg å lakker. Folk må sei i fra om dæm veit av nåkka!
citr0- Svettlugg
da har eg vært å kjøpt plastsveiser sett. Så med en gang eg finn en plass eg kan lei meg inn før å lakker, så bi det å plastsveis 2 høl i støtfangern etter skilte åsså plast sveis en del liste. åsså bi det å fix nerleppa og lakker den, men ingenting bi gjort før eg får leid meg inn en plass der eg kan lakker =(
E det nån som veit/har av så vennligst ta kontakt
E det nån som veit/har av så vennligst ta kontakt
citr0- Svettlugg
Og sveis Plaststøtfangeren er ikke så lett som man skal tru
Finnes flere hundre forskellige plast typer i dem, Og di fleste er laget i resirkulert materiale som ingen veit hva det består av.
Så får å få trå til sveising bruker jeg å skjere av litt av forsterkningen på baksiden av fangeren, Da har du i allefall rett type trå. Og da er alt mye lettere
Bare et tips ikke skremselpropoganda
Finnes flere hundre forskellige plast typer i dem, Og di fleste er laget i resirkulert materiale som ingen veit hva det består av.
Så får å få trå til sveising bruker jeg å skjere av litt av forsterkningen på baksiden av fangeren, Da har du i allefall rett type trå. Og da er alt mye lettere
Bare et tips ikke skremselpropoganda
Runner- Moderator
hehe, takk før advarseln. Det e det der folk flest brenn seg på.
Eg ha handla inn ei bok om reprasjona av bilplast tel anledningen.
eg veit også koss type plast som e på biln. eg ha kjika den e merka også.så ska nokk gå bra....i teorien
Men ska bi spennanes å se koss det hær går..eg kan vel teorien , men aldri prøvd det, så det e fort gjort å gå på en smell
Heile skalle på biln e jo plast..så eg må bærre sett igang å lær meg det der...før det kommer en vinter tell, så e det no meir fix`ing
Eg ha handla inn ei bok om reprasjona av bilplast tel anledningen.
eg veit også koss type plast som e på biln. eg ha kjika den e merka også.så ska nokk gå bra....i teorien
Men ska bi spennanes å se koss det hær går..eg kan vel teorien , men aldri prøvd det, så det e fort gjort å gå på en smell
Heile skalle på biln e jo plast..så eg må bærre sett igang å lær meg det der...før det kommer en vinter tell, så e det no meir fix`ing
citr0- Svettlugg
Eg ha bestilt trå for bestemt bil/type/år og gått rett til H.....e.
Som sagt mi erfaring er skjær av støtfangeren. Og begynn å tren å sveis på en plass som man ikke ser. Og vær nøye med skraping og reinhold så går det sikkert bra.
Som sagt mi erfaring er skjær av støtfangeren. Og begynn å tren å sveis på en plass som man ikke ser. Og vær nøye med skraping og reinhold så går det sikkert bra.
Runner- Moderator
åh, såpass. Men eg skjønn ikke, sjekka du merkinga på plastn? og enda vart det feil trådtype? :S Da vart plusseli det hær prosjekte litt vanskeliar.
jaja, vi får se ka det bær hænne det hær. eg ska ta tipse med vidre
Deg et syns va genialt med utstyre eg kjøpt va at det va egna før hot-melt og plastic welding metoden det betyr at eg kan bruk tråd eller flat-stick..alt etter som ka som passa best.
eg ska no begynn med frotn før den e urethane ( eller polyurethane om man ska vær fancy på det ) og den e ikke smeltbar i den sammenhengen. så da e det mindre sjangse før at det går tel helvette i allefall
jaja, vi får se ka det bær hænne det hær. eg ska ta tipse med vidre
Deg et syns va genialt med utstyre eg kjøpt va at det va egna før hot-melt og plastic welding metoden det betyr at eg kan bruk tråd eller flat-stick..alt etter som ka som passa best.
eg ska no begynn med frotn før den e urethane ( eller polyurethane om man ska vær fancy på det ) og den e ikke smeltbar i den sammenhengen. så da e det mindre sjangse før at det går tel helvette i allefall
citr0- Svettlugg
Sjekka selvfølgelig plasttypen. Har vel jobba noen år med plast
Støtfangere er laget av regranulert materialer, Og der kan det være nye rart i. (se på gamle mondeoer med sprekker i støtfangerene)
Har det blitt laget av nytt materialer så hadde det ikke vært no problem.
Støtfangere er laget av regranulert materialer, Og der kan det være nye rart i. (se på gamle mondeoer med sprekker i støtfangerene)
Har det blitt laget av nytt materialer så hadde det ikke vært no problem.
Runner- Moderator
da ha eg kjøpt girkassa og nye dempera tel fieroen...eg mått nestn fell en tåre når eg fikk se prisn på det..3000 kr telsammen
Det e jo da med innenlandsfrakt i usa da...bi sekkert liksådyrt bærre
før frakta over dammen og tel MO, men alikavell...det va sjiiit belli!
citr0- Svettlugg
citr0 skrev:da ha eg kjøpt girkassa og nye dempera tel fieroen...eg mått nestn fell en tåre når eg fikk se prisn på det..3000 kr telsammen
Frakta vart på 2000 kr og da e det med moms og frakt heim på døra. da va ikke dårlig.
Ellers så e no nymotorn sendt tel ternaby så den e vel framme snart.
7500 svenske kr før motor+ledningsnett og ecu va no ikke så dyrt. No ska det seies at han svensken va borti usa å henta motorn og trøkk testa den og alt før den prisn.
Eg må bærre sei at eg e storfornøyd med servicen og prisan på camaro skroten!
citr0- Svettlugg
Side 1 av 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» Sigheri`s Nye prosjekt- 64 Pontiac
» Pontiac 428 cid og kort th 400 selges
» Sigheri`s `79 Pontiac Catalina Safari
» 1956 Pontiac 2dr stolpe prosjekt.
» Pontiac 428 cid og kort th 400 selges
» Sigheri`s `79 Pontiac Catalina Safari
» 1956 Pontiac 2dr stolpe prosjekt.