COSVETTE V8
+20
sigheri
02ronny
frisvik
Skommo_Garage
odd normann
Burnout
stianuge
Magnussen
454 SS
PORSVW
mk1ben
vomaz
da9el
baj
haaland
blazerteam
Tojo
need4speed
Sk0tnes
haugen
24 posters
Side 1 av 12
Side 1 av 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
COSVETTE V8
Heisa alle Helgelendinga!!!!
Det e vel på tide at eg og legg ut en trå om prosjekte mitt. Har no holdt på ei stund no, men det e no
aldri for seint å begynn. Må vel forklar litt om biln.
Biln vart kjøpt i Stavanger. Der va den ombygd før løpsbruk. Men den va underkjent av bilsportforbundet.
Så det va no en idiell bil for meg å bygg tilbake til orginalstand. Grunnen til at bilen vart underkjent va at tidligere eier hadde fjerna alle forterkninger i panseret. bortsett fra hengsel festan, og bøyla tel panser låsen. Så va innerdeln av alle dørene skjert bort.
Og døråpneren va festa med surra ståltråd. Takluka va fjerna, og det va montert pleksiglass over fra utsia som va poppa fast.(såg heilt før jævli ut) Så va bakruta bytta med plesiglass som også va poppa fast. og ei lusn pakning i mellom. lekte som ei sil den her biln. Siderutn i bakdøren va lakkert med svart bengalakk Førr å ikke snakk om buret
Bure va så dårlig sveisa, at eg sku tru at vedkommede ha spøtta sveisan på Og røran som går i fra hovedbøyla og frammover langs A-stolpan va fan ikke sveisa heilt rundt.( såg det når buret va ute) Og når eg kappa skrå røret som bekytt sia
så small det nå djevelsk. Det va sånn spenn i buret av røret spratt 5-7 cm til side. Det samme skjedde når eg kappa tverr røret
fra bakre innerskjerm tel hovedbøyla.
Desverre så tok eg bere 3 bilda. Men sånn her såg den ut når eg kjøpte den før 3-4 år sia
Desverre så e den gamle hardisken min fuckt. så eg har ikke bilda av monteringa.
Men det vart et rotteres før å få ferdig biln tel Gatebil on tour Kristiandsand 18 august 07 eller 08
Vart ferdig, og biln vart eu-godkjent, etter en masse justeringe.(hadde en co% på 12.5) Tullingen hadde jo justert bensintrykksregulatoren tel å lever 5.8 bar på tomgang
Etter en vellykket tur på gatebil kristiandsand kom jeg omsider heim tel mo. Sammen med en kompis fra stavanger.
Vi kom åss akkorat heim tel å nå ACR 25 august. Men på turn heim så klart eg jo å rang diffen. vart vel ivrig på turn
Fikk tak i en standard sierra diff som vart sveisa, så eg kunn kjør på acr.
Funka grei det. men det regna jo så inn i svarte den helga.
Ut på banen bar det,og morro va det. låg bakom 02-ronny sin orange 02. og der va eg nån runda før det bar rett i veggen bakom pittn
Men ska man verme på leken, så får man tåle steken.
sånn såg den ut etter å ha sleika autovernet 50 meter.....
Så det va bere å begjynn å demomter å se ka man fann av skade. og sånn såg det ut...
Så va motorn tatt ut. fikk da en ordenti titt nedi der.
Så det neste va jo å få den bort tel K.A.R skadesender før å mål kor mye skada den e.
Det e vel på tide at eg og legg ut en trå om prosjekte mitt. Har no holdt på ei stund no, men det e no
aldri for seint å begynn. Må vel forklar litt om biln.
Biln vart kjøpt i Stavanger. Der va den ombygd før løpsbruk. Men den va underkjent av bilsportforbundet.
Så det va no en idiell bil for meg å bygg tilbake til orginalstand. Grunnen til at bilen vart underkjent va at tidligere eier hadde fjerna alle forterkninger i panseret. bortsett fra hengsel festan, og bøyla tel panser låsen. Så va innerdeln av alle dørene skjert bort.
Og døråpneren va festa med surra ståltråd. Takluka va fjerna, og det va montert pleksiglass over fra utsia som va poppa fast.(såg heilt før jævli ut) Så va bakruta bytta med plesiglass som også va poppa fast. og ei lusn pakning i mellom. lekte som ei sil den her biln. Siderutn i bakdøren va lakkert med svart bengalakk Førr å ikke snakk om buret
Bure va så dårlig sveisa, at eg sku tru at vedkommede ha spøtta sveisan på Og røran som går i fra hovedbøyla og frammover langs A-stolpan va fan ikke sveisa heilt rundt.( såg det når buret va ute) Og når eg kappa skrå røret som bekytt sia
så small det nå djevelsk. Det va sånn spenn i buret av røret spratt 5-7 cm til side. Det samme skjedde når eg kappa tverr røret
fra bakre innerskjerm tel hovedbøyla.
Desverre så tok eg bere 3 bilda. Men sånn her såg den ut når eg kjøpte den før 3-4 år sia
Desverre så e den gamle hardisken min fuckt. så eg har ikke bilda av monteringa.
Men det vart et rotteres før å få ferdig biln tel Gatebil on tour Kristiandsand 18 august 07 eller 08
Vart ferdig, og biln vart eu-godkjent, etter en masse justeringe.(hadde en co% på 12.5) Tullingen hadde jo justert bensintrykksregulatoren tel å lever 5.8 bar på tomgang
Etter en vellykket tur på gatebil kristiandsand kom jeg omsider heim tel mo. Sammen med en kompis fra stavanger.
Vi kom åss akkorat heim tel å nå ACR 25 august. Men på turn heim så klart eg jo å rang diffen. vart vel ivrig på turn
Fikk tak i en standard sierra diff som vart sveisa, så eg kunn kjør på acr.
Funka grei det. men det regna jo så inn i svarte den helga.
Ut på banen bar det,og morro va det. låg bakom 02-ronny sin orange 02. og der va eg nån runda før det bar rett i veggen bakom pittn
Men ska man verme på leken, så får man tåle steken.
sånn såg den ut etter å ha sleika autovernet 50 meter.....
Så det va bere å begjynn å demomter å se ka man fann av skade. og sånn såg det ut...
Så va motorn tatt ut. fikk da en ordenti titt nedi der.
Så det neste va jo å få den bort tel K.A.R skadesender før å mål kor mye skada den e.
Sist endret av adolfsen den Fre 27 Feb 2015, 19:17, endret 8 ganger
Re: COSVETTE V8
Ekke så mange daga sia eg på t å tenkt på det hær prosjekte
og lurt på om du har fått jort nåkka meir.
Bra du lag en trå om biln din hær også
og lurt på om du har fått jort nåkka meir.
Bra du lag en trå om biln din hær også
Sk0tnes- Riskokar
- Antall Innlegg : 279
Registration date : 24.09.2009
Ja det va vel på tide.
Jo litt e blitt gjort. men eg legg ut en trå sånn heilt i fra bjynnelsn.
sjøl om eg e kommet langt og lengere en langt enn det bildan vis.
Jo litt e blitt gjort. men eg legg ut en trå sånn heilt i fra bjynnelsn.
sjøl om eg e kommet langt og lengere en langt enn det bildan vis.
Bra du start fra starten av, så alle får med seg historien
men ikke glem å fortsett på historien
men ikke glem å fortsett på historien
Sk0tnes- Riskokar
- Antall Innlegg : 279
Registration date : 24.09.2009
gleder meg til fortsettelsen
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008
Spennende prosjekt
Tojo- Makalaus
- Antall Innlegg : 1761
Registration date : 03.01.2008
Cosworth Sierra e gagni ja.Bi spennandes å sjå fortsettelsen
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Tojo skrev:Spennende prosjekt
Ja det va nokk på tide
@ Blazerteam.
Ja det kommer meir etter kvert, men kan ikke la det gå før fort heller. bi jo så lite å sriv om da
Skal du ha den registret?
haaland- Riskokar
- Antall Innlegg : 232
Jobb/hobby : Det skal være sikkert og visst/ interessert i alt for mye, derriblant artige biler
Registration date : 01.02.2009
Ja da va det vel på tide med litt meira bilda om ka som skjer med cosworthen min
Da har eg hvert nede hos K.A.R og fått retta den litt. va litt skjeiv på passaskjer sia. Men ikke så mye som det såg ut som. Her e nån bilda av han Oddemann under rettinga i jiggen
Beklager dårli kvalitet på bildan. E tatt med mobilkamera
Her e han igang me å dreg ut innerskjermen. Har ei støtta under sånn at innerskjermen ikke ska kom ned, mens den strekkes utover.
Hammer må tel
LINSELUS
Her bi vangen dratt telbake. 1,5 cm skjeiv i feste tel støtfanger. (såg ut som det va mytje meir før vi fikk den på jiggen)
Her bi vangen trekt ned igjenn. va kommen opp mellom 1-2 cm, i feste tel støtfanger
Her e nån bilda etter vi va ferdi å rett den.
Da va det bere å få den heim igjenn sånn at eg kan bjynn å bytt framre del av innerskjermen samt
hovedløkt innfestninga med tilbehør.
Håpa dåkker lika det dåkker ser:D
Da har eg hvert nede hos K.A.R og fått retta den litt. va litt skjeiv på passaskjer sia. Men ikke så mye som det såg ut som. Her e nån bilda av han Oddemann under rettinga i jiggen
Beklager dårli kvalitet på bildan. E tatt med mobilkamera
Her e han igang me å dreg ut innerskjermen. Har ei støtta under sånn at innerskjermen ikke ska kom ned, mens den strekkes utover.
Hammer må tel
LINSELUS
Her bi vangen dratt telbake. 1,5 cm skjeiv i feste tel støtfanger. (såg ut som det va mytje meir før vi fikk den på jiggen)
Her bi vangen trekt ned igjenn. va kommen opp mellom 1-2 cm, i feste tel støtfanger
Her e nån bilda etter vi va ferdi å rett den.
Da va det bere å få den heim igjenn sånn at eg kan bjynn å bytt framre del av innerskjermen samt
hovedløkt innfestninga med tilbehør.
Håpa dåkker lika det dåkker ser:D
Ska vel bi ein stasbil igjæn dæ der.... mæn du må slutt me spøling, dæ hold dein vel ikke før???...
haugen skrev:Ska vel bi ein stasbil igjæn dæ der.... mæn du må slutt me spøling, dæ hold dein vel ikke før???...
Hehe. bi vel aldri slutt på det
Vel da va det på tide me et bilde
Eg møsta desverre bildan da hardisken tok kvelden, men eg har i vertfall
et bilde som eg legg ut.
Her har eg allerede hatt ute heile golvet fra biln, og sveisa rust i den indre forsterkninga av kanalan. Mått ut me golvet, da golvet e sveisa i kanalan og innerkanaln. Sattans mye arbeid å fiks. Men no e no golvet på plass og de nye kanalan e klar før montering.
Så har eg gjort klart før skifting av rammevangan bak. de var sunnrusta. dåkk ser at eg har slipt reint der sveisan e under baksete.
Så ser dåkk de bitan eg har kappa ut av vangan bak, ligg på sia av gassflaska. Og nye vanga e bestilt
Eg møsta desverre bildan da hardisken tok kvelden, men eg har i vertfall
et bilde som eg legg ut.
Her har eg allerede hatt ute heile golvet fra biln, og sveisa rust i den indre forsterkninga av kanalan. Mått ut me golvet, da golvet e sveisa i kanalan og innerkanaln. Sattans mye arbeid å fiks. Men no e no golvet på plass og de nye kanalan e klar før montering.
Så har eg gjort klart før skifting av rammevangan bak. de var sunnrusta. dåkk ser at eg har slipt reint der sveisan e under baksete.
Så ser dåkk de bitan eg har kappa ut av vangan bak, ligg på sia av gassflaska. Og nye vanga e bestilt
Synd me bildan,ikje glem å ta nye i fremtiden.
baj- Svettlugg
- Antall Innlegg : 128
Jobb/hobby : bilskade/bil og div.rc
Registration date : 10.05.2008
Nei bet bi tatt bilda kontinuerlig fremmover nu
Men no bi det ei uka pause desverre. Men eg kommer sterkt telbake
Men no bi det ei uka pause desverre. Men eg kommer sterkt telbake
Man glømm jo bort at de her bilan ha passert 20 år,å kan vær ganske så rustat .Ska du bytt heile rammevangan bake?
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
blazerteam skrev:Man glømm jo bort at de her bilan ha passert 20 år,å kan vær ganske så rustat .Ska du bytt heile rammevangan bake?
Ja ska bytt heile rammevangen bak. begge sider.
Skar ut nån bita av vangan, og de va så rustat at det e mindre arbeid bytt komplette vanga, enn å bjynn å rustsveis på de.
Har skøre ut heile fjerfeste bak pga rust, og da va det bere å få heim nye vanga..
Vel da e det vel på tide med en del bilder igjenn. Her har det skjedd saker, så eg må oppater tråden min før biln blir ferdig. Har jo en ræser i lamme, som piska meg som en oppspida slave
Vel vel. Her e rammevangan ferdig bytta. Steike mytje arbeid,når man mått fløtt over festet som er Bilens NULLPUNKT i følge målebrevet til Caroliner. Og fjerfeste på vangan. Sånn vart det
Når det va gjort så va det på tide å bjynn å bytt kanalene på begge sider. Har desverre bere bilde av den eine sia av biln.
Når det va ferdig gjort så va det å bytt selve bakplata på bilen. Ganske enkel jobb. og fort gikk det også.
Når dette var unnagjor så sømmsveiset eg dempertårnene og bagasjeromsgulv til innerskjemene.
Dette for å oppnå en større stivhet i karosseriet, da disse bilene er svert blaute i utgangspunktet.
Etter all denne jobbingen var det på tide å bejynne med litt sparkling
Her er grovsparkling av taket.
FORTSETTELSE FØLGER SNART
Vel vel. Her e rammevangan ferdig bytta. Steike mytje arbeid,når man mått fløtt over festet som er Bilens NULLPUNKT i følge målebrevet til Caroliner. Og fjerfeste på vangan. Sånn vart det
Når det va gjort så va det på tide å bjynn å bytt kanalene på begge sider. Har desverre bere bilde av den eine sia av biln.
Når det va ferdig gjort så va det å bytt selve bakplata på bilen. Ganske enkel jobb. og fort gikk det også.
Når dette var unnagjor så sømmsveiset eg dempertårnene og bagasjeromsgulv til innerskjemene.
Dette for å oppnå en større stivhet i karosseriet, da disse bilene er svert blaute i utgangspunktet.
Etter all denne jobbingen var det på tide å bejynne med litt sparkling
Her er grovsparkling av taket.
FORTSETTELSE FØLGER SNART
bi et strøkent støkke sierra det hær
da9el- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 965
Registration date : 22.02.2009
spennanes, stå på
vomaz- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 596
Jobb/hobby : SINUS Elektriker / Dæ mæste mæ motor
Registration date : 20.06.2009
Takker. her blir det fortgang i tråden, siden bilen er på lakkverksted.
Må få tråden opp til dato angående bilen. Ligger en del på etterskudd med bilder og slikt, derfor kommer det en haug med bilder når det først blir lagt ut.
Må få tråden opp til dato angående bilen. Ligger en del på etterskudd med bilder og slikt, derfor kommer det en haug med bilder når det først blir lagt ut.
Side 1 av 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Side 1 av 12