G503 sin 1930 Austin Seven
+10
Pålmoküngen
oldsrodder
stranger
catofox
pontchief
911
Runner
blazerteam
lotus
G503
14 posters
Side 2 av 2
Side 2 av 2 • 1, 2
Re: G503 sin 1930 Austin Seven
Da har man begynt demonteringa.
Kjekt med kran v/mekkeplassen. Ingen av skruene som holder karosseriet på plass har vært rørt siden 1930. Kombinasjonen
aluminium/stål er heller ikke optimal når det gjelder korrosjon. Kuttskive og meisel er blant det viktigste verktøyet i denne fasen. Karosseriplatene er bøyd rundt ramma under og deretter klinket med aluminiumsnagler. Ikke bare å skru løs noen skruer og løfte det av....
3 av ventilene henger i styringene, ellers ingen stygge overraskelser så langt på motoren.
En av mekkekompisene, Dagfinn holder på med sin BSA 500.
Steinar Brattland skal overhale sin Kawasaki 1300.
Hagavei sin Honda CB450
G503- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 561
Registration date : 27.03.2008
Fine bilder
Så ut for at dere hadde det sosialt der, fine skruer lokaler
Så ut for at dere hadde det sosialt der, fine skruer lokaler
jo...jo......mottorn såg jo kjææmpefin ut............
RR-CLASSIC- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 759
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008
Å e det liv i deg....
G503- Oppstanasi
Åjada det står te liv einno.... Eg siir no gått einno, og eg haur no gått einno....mæn eg lokta no ikkje så gått længer... . Dæven, ha dokk sløppe han Steinar Turbo Brattland inn på verkstede dokkers??! . Håp han ikk spreng dokk aill tell hæ-vet! Jaja.... eg hadd no ikk tort å brukt åpen flamme derinn længerG503 skrev:Å e det liv i deg....
RR-CLASSIC- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 759
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008
Der var endelig karosseriet fjernet.
Kjekt med kran når man skal skrape vekk gammel original sand og gjørme fra før krigen før alt skal sandblåses.
Det gamle karosseriet er forresten til salgs......
KAK holder på med en CB500F
Kafferommet, Hagavei, KAK og Per Miles
Trur du ikke en mye omtalt Puch Monza ha dukka opp i skrulokalet...
Per Miles har fått Douglasen i hus.
G503- Oppstanasi
Skulle ha tatt meg en tur opp å sett. Ser ut som dere har det bra der oppe. Artig at du hadde fått av karosseriet (og at det er til salgs) Da blir det vel Ulster
Runner- Moderator
- Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008
Hjertelig velkommen, nytrakta kaffe og pepperkaker... Fast skrudag tirsdag, men det folk der 4-5 dager i uka fra rundt 18.00
Det bi nok nytt Ulsterkarosseri etter hvert, først ska chassiet slik det er nå restaureres. Framaksling skal til England for modifisering og fjærer skal rettes. Så kommer turen til motor og girboks (neste år), så blir det karosseri (om 2 år). Målet er å ha den ferdig til 1. mai 2011, skal da kappkjøre med Ove Johnny på svinget vei fra Yttervika til Dalselvbrua...
Det bi nok nytt Ulsterkarosseri etter hvert, først ska chassiet slik det er nå restaureres. Framaksling skal til England for modifisering og fjærer skal rettes. Så kommer turen til motor og girboks (neste år), så blir det karosseri (om 2 år). Målet er å ha den ferdig til 1. mai 2011, skal da kappkjøre med Ove Johnny på svinget vei fra Yttervika til Dalselvbrua...
G503- Oppstanasi
G503 skrev:Hjertelig velkommen, nytrakta kaffe og pepperkaker... Fast skrudag tirsdag, men det folk der 4-5 dager i uka fra rundt 18.00
Det gler eg meg tel !
Da trur eg du må trim den dær sideventilerte strikkmotoren din tel nye høyder. Men du har jo en fordel. Den der bestemor-duck bilen e jo så smal at du kan kjør med nedbrækk i svengan.
Nei; seriøst, Eg kommer å inspiser en dag. Det blir spennanes å følg prosjektet. Kan nån send meg en PM om kor det hær lokalet e hæn ?
Ove Jonny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1240
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008
Ove Jonny skrev:G503 skrev:Hjertelig velkommen, nytrakta kaffe og pepperkaker... Fast skrudag tirsdag, men det folk der 4-5 dager i uka fra rundt 18.00
Det gler eg meg tel !
Da trur eg du må trim den dær sideventilerte strikkmotoren din tel nye høyder. Men du har jo en fordel. Den der bestemor-duck bilen e jo så smal at du kan kjør med nedbrækk i svengan.
Nei; seriøst, Eg kommer å inspiser en dag. Det blir spennanes å følg prosjektet. Kan nån send meg en PM om kor det hær lokalet e hæn ?
Eg e jo seriøs når eg inviter tel kappkjøring, vekt/effekt-forholdet bi i utgangspunktet 4,5/1 som er helt likt min Carrera 4, du har vel rundt 4,7/1.....
No ska det vel innrømmes at når førerne hopper inn endrer dette forholdet seg drastisk i min disfavør.
G503- Oppstanasi
Lite dessverre, har prioritert motorsykla....
Har bygd opp 5 motorsykler siden disse bildene ble tatt. 4 motorsykler til på gang, men vi får sjå om man får ånden over seg, e jo ikke plankekjøring å bygg en sånn bil, lite dokumentasjon å finne og man må lete med lupe etter deler..
Har bygd opp 5 motorsykler siden disse bildene ble tatt. 4 motorsykler til på gang, men vi får sjå om man får ånden over seg, e jo ikke plankekjøring å bygg en sånn bil, lite dokumentasjon å finne og man må lete med lupe etter deler..
G503- Oppstanasi
Her e noe e har gått glipp av..Fy fan den her var tøff...Han e jo fan ikke større ein et akebrett....
mk1ben- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 724
Jobb/hobby : bilmekaniker
Registration date : 31.12.2008
bygg du dein som dein ulster replican med aluminiumkarosseri får du UTEN tvil helgelands tøffaste bil....
Han derre G503 føl seg for ung enda, så derfor holder han på å balansere på 2 hjul.
Han har ikke sjønt det enda, at det er tøffere å kjøre rundt i en Ulster Replika uten skjermer. en en Yamaha offroader
Han har ikke sjønt det enda, at det er tøffere å kjøre rundt i en Ulster Replika uten skjermer. en en Yamaha offroader
Runner- Moderator
- Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008
Side 2 av 2 • 1, 2
Side 2 av 2