Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ?

4 posters

Go down

Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ? Empty Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ?

Poste by Auda Ons 15 Aug 2012, 15:02

Hei, kjørt heim her om dagen og merka at audien min (1.8T) gikk helt... elendig..
Tror ikke turbo lader, da jeg ikke lenger hører flutrelyden ved høgt turtall, pluss at jeg bruker å høre han spole opp nårr jeg gasser på rundt 3.000rpm, men er helt stille nå...
Har merket at han har gådd merkbart dårligere i lang stund nå, itilleg til at forbruket har økt med rundt 0.2-0.3dl den siste måneden, men akkurat i dag så var det nesten null liv i motoren pale

Auda
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 14
Age : 33
Bosted : Mo i Rana
Jobb/hobby : Rørlegger
Registration date : 12.05.2012

Til Toppen Go down

Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ? Empty Re: Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ?

Poste by frisvik Ons 15 Aug 2012, 16:47

som di sei så står T'en meir før trøbbel en Turbo Very Happy men vil egentli tipp turbohavari, før e d som e vanligst på di
frisvik
frisvik
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 298
Age : 30
Bosted : finneidfjord
Jobb/hobby : bil å motor
Registration date : 28.02.2012

Til Toppen Go down

Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ? Empty Re: Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ?

Poste by Burnout Ons 15 Aug 2012, 19:18

Da jeg fikk turbohavari på min Audi 1.8T så gikk ikke biln noe dårligere oppdaga ved merkbar oljeforbruk bare at jeg sto nedi namskogan da jeg merka det.

Har du prøvd go plukka av slangen inn på turbon og kjent om det er mye slakke i akslingen? du hakke trøkklekasje som er probleme? hvis du har trøkklekasje så går biln noe dårligere og veldig trøkklekasje så lader ikke turbon noe spesielt og du får høgt oljeforbruk
Burnout
Burnout
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 726
Age : 42
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : Bil bil bil
Registration date : 23.08.2008

Til Toppen Go down

Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ? Empty Re: Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ?

Poste by quattro Tor 16 Aug 2012, 20:35

Sjekk N75 ventilen.
Det er den som styrer turbotrykket (styrt av hjernen).
Den sitter på slangen som går fra klokka på wastegaten. Er tre slanger inn på den, og en plugg med to ledninger. Merk slangene før du kobler de ifra. Prøv å koble 12v på den, å hør om den "klikker". Den kan klikke av og til, men skal være et klart klikk HVER gang du kobler 12v til. Hvis den ikke virker, kan du prøve å smøre den opp med wd40 e.l.
Spray inn i ventilen å koble 12v av å på mange ganger.
Du får kjøpt ny ventil hos bildeler.no
quattro
quattro
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 154
Age : 49
Bosted : Mo i Rana
Registration date : 04.01.2008

Til Toppen Go down

Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ? Empty Re: Turbo lad ikke - nån som e flenk me audi her i mo/msj ?

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet