Camaro Z28 Ny "title eller ? "
+4
PORSVW
Scooby
rvmossi
vwfreak
8 posters
Camaro Z28 Ny "title eller ? "
Kjøpte en Camaro fra Sverige og fikk problemer med registreringen her i Norge. Camaroen er fra 1982.
Alt var i orden med bilen untatt en dato som skulle stå i det svenske vognkortet. Dato for da bilen første gang var tatt i bruk.
Første gang tatt i bruk i Sverige er ført inn 1992-08-10.
Hvordan i huleste kan jeg få tak i denne datoen, noen som vet
Må jo legge til at jeg ikke helt skjønner hvorfor de må ha denne datoen, bilen er jo veteran, synes dette er flisespikkeri.
Alt var i orden med bilen untatt en dato som skulle stå i det svenske vognkortet. Dato for da bilen første gang var tatt i bruk.
Første gang tatt i bruk i Sverige er ført inn 1992-08-10.
Hvordan i huleste kan jeg få tak i denne datoen, noen som vet
Må jo legge til at jeg ikke helt skjønner hvorfor de må ha denne datoen, bilen er jo veteran, synes dette er flisespikkeri.
vwfreak- Riskokar
- Antall Innlegg : 239
Jobb/hobby : Lærer/ Bil&MC
Registration date : 09.01.2008
Re: Camaro Z28 Ny "title eller ? "
De gangene jeg har hentet noe i sverige, så har de gått ut ifra FØRSTE GANG REGISTRERT i Sverige når de skal avgiftsberegne omregistrering osv, IKKE årmodell. Hentet en tilhenger som var 2008 modell, men denne måtte omregistreres som en 2011 fordi den aldri hadde vært registrert i Sverige. Dermed ble det ca 7500,- isteden for 1500,-................. NORGE!
rvmossi- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 539
Registration date : 15.03.2009
Importerte veteran fra sverige ifjor. Da sto det første gang i trafik i utlandet i tillegg til førstegangsregistrert i sverige i vognkortet. Må jo være det første du mangler? Du kan jo høre med amcar evt svenske trafikværket eller hva det heter. Står det ingensteds at det er en 82mod?
Scooby- Riskokar
- Antall Innlegg : 287
Jobb/hobby : Servicetekniker
Registration date : 07.02.2008
Scooby skrev:Importerte veteran fra sverige ifjor. Da sto det første gang i trafik i utlandet i tillegg til førstegangsregistrert i sverige i vognkortet. Må jo være det første du mangler? Du kan jo høre med amcar evt svenske trafikværket eller hva det heter. Står det ingensteds at det er en 82mod?
Det er det første jeg mangler ja " første gang i trafik i utlandet" så det er vel de svenske myndigheterne som har glemt å føre dette inn. Har sjekket med transportstyrelsen og det svenske riksarkivet og ingen kunne hjelpe meg
Og joda det står at det er en 82 mod, kun det at denne datoen ikke er skrevet inn.
vwfreak- Riskokar
rvmossi skrev:De gangene jeg har hentet noe i sverige, så har de gått ut ifra FØRSTE GANG REGISTRERT i Sverige når de skal avgiftsberegne omregistrering osv, IKKE årmodell. Hentet en tilhenger som var 2008 modell, men denne måtte omregistreres som en 2011 fordi den aldri hadde vært registrert i Sverige. Dermed ble det ca 7500,- isteden for 1500,-................. NORGE!
Det er nettopp dette som blir problemet, skal de gå ut fra reg dato i sverige er jo bilen bare 20 år, må jo betale en formue for å få den på veien her da.
vwfreak- Riskokar
Har hatt samme problem med en bil, svensk 76 mod som eg kjøpte o importerte, den var i sin tur tatt inn fra Tyskland. Greide o få papir fra Tyskland når den var produsert o levert till førhandler. Med de papiret greide eg o få den registrert som veteran = uten masse avgifter. Uten det så hade de blitt en 86 mod...Lykke till, dette er ikke lett.
PORSVW- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 592
Registration date : 12.02.2008
Vil bare informere om denne saken løste seg etter at eg sjøl klarte å finne reglene for dette og hva som gjelder og sendte inn klage på saken. I regelverket står det helt klart hva som gjelder, bare synd at det er noen som ikke helt kan de ,og at man sjøl må bruke uker og måneder for å grave frem hva som er riktig.
vwfreak- Riskokar
Bra at det løst seg,men typisk at mangeln på kunnskap hos de som ska ta seg av sånt..ikke strekk tell..førr mye regla,gjørr at dem og møst oversektn.
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
PORSVW- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 592
Registration date : 12.02.2008
Godt å hør. Synd det ska va så himlanes tungvindt å bevis man har rett
Lynvinge- Makalaus
- Antall Innlegg : 1184
Jobb/hobby : Rana Gruber
Registration date : 17.12.2008
Får tru at du kanskje har rett i det Arild, e nok sekkert ikke lett før dem heller, men syns alikavel det e litt dumt. Får sende en takk til de på vegvesenet som var hyggelige og ordnet opp.
Dette er tatt rett ut av lovdata.
Motorvognens alder regnes fra det tidspunkt motorvognen ble registrert første gang og fram til tidspunktet da motorvognen registreres første gang her i landet. Alderen må legitimeres med offisielle registreringsdokumenter eller med attest fra vedkommende registreringsmyndighet. Hvis registreringsdato ikke kan legitimeres tilfredsstillende, beregnes alderen fra 1. januar året etter produksjonsåret.
I mitt tilfellet var produksjonsår 1982, så da blir den veteran neste år, men det er jo greit. Så nå er det bare
Dette er tatt rett ut av lovdata.
Motorvognens alder regnes fra det tidspunkt motorvognen ble registrert første gang og fram til tidspunktet da motorvognen registreres første gang her i landet. Alderen må legitimeres med offisielle registreringsdokumenter eller med attest fra vedkommende registreringsmyndighet. Hvis registreringsdato ikke kan legitimeres tilfredsstillende, beregnes alderen fra 1. januar året etter produksjonsåret.
I mitt tilfellet var produksjonsår 1982, så da blir den veteran neste år, men det er jo greit. Så nå er det bare
vwfreak- Riskokar
Gratulerer med tøff bil og nye skilt.
454 SS- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 795
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008