Vann fra varmeapparat
+5
Lynvinge
ragnarn
Duppsko
haugen
turbowrx
9 posters
Side 1 av 1
Vann fra varmeapparat
Rett over fra subwoofer til varmeapparat.. Mens eg dreiv å sku lægg ledningen, fant eg ut at bægge fotbrønnan framme va vørte basseng. Værst va på venstre sia kor det va gådd litt mugg i kantan på matta
Eg veit at vann kanalan som går fra motorromet/nedaførr frontruta på bægge sien, har en tendens tel å gå tætt. Da renn det over å inn i biln. Tæsta det her idag med å tøm masse vann direkte ned i kanalan, men det rann rett igjennom å ut. Greid heller ikke å se antydning tel drypping inni biln heller.
Det eg no funder på e om det kan vær varmeapparatet! Har hørt at vess nån o-ringa bi dårlig, kan det kom vann derifra som renn inn i kupeen. Det e snakk om mye vann så eg e litt usekker om alt kan kom derifra. Det e ingen rust høl nån plass, så det e ikke problemet.
E det nån her som har hadd det samme problemet?
Eg veit at vann kanalan som går fra motorromet/nedaførr frontruta på bægge sien, har en tendens tel å gå tætt. Da renn det over å inn i biln. Tæsta det her idag med å tøm masse vann direkte ned i kanalan, men det rann rett igjennom å ut. Greid heller ikke å se antydning tel drypping inni biln heller.
Det eg no funder på e om det kan vær varmeapparatet! Har hørt at vess nån o-ringa bi dårlig, kan det kom vann derifra som renn inn i kupeen. Det e snakk om mye vann så eg e litt usekker om alt kan kom derifra. Det e ingen rust høl nån plass, så det e ikke problemet.
E det nån her som har hadd det samme problemet?
turbowrx- Oppstanasi
- Antall Innlegg : 421
Registration date : 27.05.2011
Re: Vann fra varmeapparat
Varmapparatregisteret e ein svakheit, mæn da kjein du ekkel ''søt'' lukt i bil'n å dæ dugga på frontruta. frontruta eller gjennomføringan av ledningsnette har e meir tru på..
Hmm, no har eg jo wonderbaum i biln så det bi vanskelig å lukt nå spesielt anna enn den.. Dugg gjør det av å tel. E vel heller vanskelig å finn ut om det e frontruta eller nån høl i torpedovæggen vil eg tru...
turbowrx- Oppstanasi
Smak på d... ta fengern på et punkt d ikke e muggel på åsså sleik du på fengern etterpå.. hves d e søt smak e d frostvæska. Å hves d smak reka ha du hadd fengern en anna plass før du bjynt me biln
Duppsko- Riskokar
- Antall Innlegg : 398
Jobb/hobby : Joda, enno så/ Motor+ Lyd&Bilde
Registration date : 26.01.2009
haha Nei eg tvil på at det e varmeapparatet. Det som no har slådd tankan mine e at det kan vær frontruta.. Eller nedre del der pakningen e. Kan vær at det e her vannet kommer inn. Helt nederst på frontruta e den vørte helt kvit/gul. Kan det ha nåkka å sei?
turbowrx- Oppstanasi
legg vannslangen på biltake å lett vannet renn silder nedover ruta.
Da bør du kunn sjå kor det kjæm inn hæn
Da bør du kunn sjå kor det kjæm inn hæn
ragnarn- Makalaus
- Antall Innlegg : 1064
Jobb/hobby : Strøm/bil, båt jakt og friluft
Registration date : 14.03.2008
Ja, får prøv det... Kjenn eg bynn å bi lei av alle lekasjan på biln... Hadd jo mega lekasje i bagasjerommet som eg heldigvis fikk ordna.
turbowrx- Oppstanasi
Ac på biln? kan vær dreneringa da.
Lynvinge- Makalaus
- Antall Innlegg : 1184
Jobb/hobby : Rana Gruber
Registration date : 17.12.2008
Ikke AC nei. Det e en mulighet at det kan vær dreneringa fra takluka som e tætt. Den går ned på sia under dasjbordet på bægge sien.
turbowrx- Oppstanasi
turbowrx skrev:Ikke AC nei. Det e en mulighet at det kan vær dreneringa fra takluka som e tætt. Den går ned på sia under dasjbordet på bægge sien.
dreneringa te takluka går heilt ned i dørstokken, så e dein tætt vel du få lekkasje rundt luka.. e nok heller frontruta som ha løsnæ i nerkaint.. bruk å bi litt rust i hjørnan nede så limet løsnæ..
(før dem som bi overaskæ så ja, dæ kain bi rust på oplan.... )
haugen skrev:turbowrx skrev:Ikke AC nei. Det e en mulighet at det kan vær dreneringa fra takluka som e tætt. Den går ned på sia under dasjbordet på bægge sien.
dreneringa te takluka går heilt ned i dørstokken, så e dein tætt vel du få lekkasje rundt luka.. e nok heller frontruta som ha løsnæ i nerkaint.. bruk å bi litt rust i hjørnan nede så limet løsnæ..
(før dem som bi overaskæ så ja, dæ kain bi rust på oplan.... )
Oplan rusta aldri,eller?
Te me va det rusta hull i torbedoveggen atme gjennomføringan te ledningsnettet.
baj- Svettlugg
- Antall Innlegg : 128
Jobb/hobby : bilskade/bil og div.rc
Registration date : 10.05.2008
E nokk ruta, området rundt ruta som e problemet. Får sjå ka eg bi å gjør..
turbowrx- Oppstanasi
eg tipper det e varmapparatregistere, ha hatt mange omega , å det e standar å må bytt det.
Kyllingmo- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 99
Jobb/hobby : Inndustrimekaniker/ motorsport
Registration date : 22.10.2008
turbowrx skrev:E nokk ruta, området rundt ruta som e problemet. Får sjå ka eg bi å gjør..
Sprut såpevann rundt ruta og blås med trykkluft fra innsiden...........
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
911 skrev:turbowrx skrev:E nokk ruta, området rundt ruta som e problemet. Får sjå ka eg bi å gjør..
Trøkksett heile biln?
ragnarn- Makalaus
- Antall Innlegg : 1064
Jobb/hobby : Strøm/bil, båt jakt og friluft
Registration date : 14.03.2008
turbowrx skrev:haha Nei eg tvil på at det e varmeapparatet. Det som no har slådd tankan mine e at det kan vær frontruta.. Eller nedre del der pakningen e. Kan vær at det e her vannet kommer inn. Helt nederst på frontruta e den vørte helt kvit/gul. Kan det ha nåkka å sei?
Att ruta bi kvit rundt kantene kalles for "del laminering" dvs folien mellom glassene trekker vann og løsner fra glasset, det har ingenting å si for lekasje men gjør hele ruta veiker !!!
911- Moderator
ragnarn skrev:911 skrev:turbowrx skrev:E nokk ruta, området rundt ruta som e problemet. Får sjå ka eg bi å gjør..
Trøkksett heile biln?
Ja eller fyll den med vann å sjå ke det kjem ut hen
911- Moderator
Takk førr alle svaran! No har eg litt å bedriv fritida mi me i alle fall... Får ikke sjækka nåkka enno, e nemlig i sverige å står på ski. Kommer heim på mandag, så da får eg bynn å feilsøk
turbowrx- Oppstanasi
Kyllingmo skrev:eg tipper det e varmapparatregistere, ha hatt mange omega , å det e standar å må bytt det.
Kom heim idag, å sku ta en titt på biln. Det første som slo meg va dugg på frontruta. No har biln stått i 4 daga uten å ha blitt rørt i det hele tatt. Det va kun dugg på frontruta, men det træng vel kanskje ikke nødvendigvis å ha nåkka med varmeapparatsregisteret å gjør?
turbowrx- Oppstanasi
Kan jo prøv å ha på litt sånn radiatortettstoff da, virke på bila mi når varmeapparatregistre va utett iallefall,.
E jo en mulighet det da. Må no først finn ut kor det faktisk kommer fra. Ska no ta en grundig sjækk iløpet av uka:) Håp på fint vær...
turbowrx- Oppstanasi
Side 1 av 1