Gløding
4 posters
Side 1 av 1
Gløding
Har fått et problem på min Rexton som e litt mystisk.når eg slår på tenninga så start den ikke å glød
men ves eg då start den så kommer glødinga på etter et par sekund.e det nån som har vært borti nå sånt før??
men ves eg då start den så kommer glødinga på etter et par sekund.e det nån som har vært borti nå sånt før??
mk1- Svettlugg
- Antall Innlegg : 158
Registration date : 03.01.2008
Re: Gløding
Ja, når gløderelée rauk på en anleggsmaskin. Når eg gikk litt i sømman så va det punkte inni relée som fikk strøm når man slår på tenninga som va gåen. Men d treng jo ikke å vær d i ditt telfelle. Lykke tel..
Duppsko- Riskokar
- Antall Innlegg : 398
Jobb/hobby : Joda, enno så/ Motor+ Lyd&Bilde
Registration date : 26.01.2009
Dæ e stor sansynlighet for at du har ein eller flere defekte glødeplugger... Tar e ikke mye feil er det MB motor i denne bilen og MB er slik at glødelampa tenner ikke før etter oppstart når Glødeplugger svikter.....Tror det er ein lur plass og start feilsøking på...
mk1ben- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 724
Jobb/hobby : bilmekaniker
Registration date : 31.12.2008
Takk før tipsan,ska sjekk pluggan først
mk1- Svettlugg
Veit ikke kordan motor det e som ei disse.. men når merca mi vart sånn at den ikke villa glød eller start på ei stund så va det ett "rele unit" som va eira på... va bare og åpn boksen og rengjør printkortet ordentlig så vart det go
wikranracing- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 615
Registration date : 02.04.2009
wikranracing skrev:Veit ikke kordan motor det e som ei disse.. men når merca mi vart sånn at den ikke villa glød eller start på ei stund så va det ett "rele unit" som va eira på... va bare og åpn boksen og rengjør printkortet ordentlig så vart det go
Eg ha åpna releet å det så fint ut så eg får prøv å bytt plugga.men takk før tips
mk1- Svettlugg
Før du bytt pluggan kan du funksjonstest dem, entn ved å ta de ut å prøv å sett strøm på dæm, eller bære ved å ohm dem med et multimeter å se om d e nån av pluggan som har avvik fra de andre. E jo ikke så belli å kjøp nye, ihvertfall hves du ikke plages me dåle glødeeffekt.
Duppsko- Riskokar
- Antall Innlegg : 398
Jobb/hobby : Joda, enno så/ Motor+ Lyd&Bilde
Registration date : 26.01.2009
Side 1 av 1