Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Motorana 2010

+14
Jaguar
pontchief
liteglow
Runner
blazerteam
Trond-Diesel
Burnout
02ronny
Sk0tnes
T-Man
need4speed
Fleetliner
lotus
oldsrodder
18 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Motorana 2010 Empty Motorana 2010

Poste by oldsrodder Man 31 Mai 2010, 07:59

For de av dere som vil se bilder fra Ranas best bevarte hemmelighet så finnes de her. Fin utstilling med mange fine biler, men med alt for få tilskuere.
http://www.frantzenracing.com/FRForum/forum/viewtopic.php?f=28&t=5038
oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Motorana 2010 Empty Re: Motorana 2010

Poste by lotus Man 31 Mai 2010, 08:11

Flott du la ut link Tor Audun ....... Motorana 2010 14973
Va inne å gløtta i går, steike fine bilda ......... Motorana 2010 Icon_biggrin
lotus
lotus
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8032
Registration date : 08.02.2008

http://motorinord.origo.no/-/workgroup/show/3959_motor-i-nord

Til Toppen Go down

Poste by Fleetliner Man 31 Mai 2010, 10:41

Fine bilder og ei kjempetriveli helg.
Synd med lite publikum...
Fleetliner
Fleetliner
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 875
Registration date : 03.04.2008

Til Toppen Go down

Poste by need4speed Man 31 Mai 2010, 12:13

ja kjempe synd Sad skulle gjerne dratt dit men mått hjelpe til på ACR. tror det var mange på ACR som kunne tenkt seg å komme dit Sad
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Poste by T-Man Man 31 Mai 2010, 14:04

for de fleste jeg snakket med var svaret:
"var det noe sånt i ranahallen i helga?"

og for min del:
var det noe på ACR i helga?
T-Man
T-Man
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 278
Jobb/hobby : Ja og motor
Registration date : 24.09.2009

http://www.norskhdforum.org

Til Toppen Go down

Poste by Sk0tnes Man 31 Mai 2010, 14:17

Det kunna ha vært flere utstillings bila på ACR (trackday)
og Motorana ønska flere publikum.

Har det vært mulig å kombinert de to treffan t næste år ?

Veit ikke om det har vært diskutert før, men hiv det berre ut hær Cool
Sk0tnes
Sk0tnes
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 279
Registration date : 24.09.2009

Til Toppen Go down

Poste by need4speed Man 31 Mai 2010, 14:23

det BURDE kunne kombineres på ACR så fremt at ikke amcarer ikke tåler å stå utendørs Very Happy
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Til Toppen Go down

Poste by 02ronny Man 31 Mai 2010, 14:27

Va dæ kun amcars på Motorana? Mein bestemt e ha hørt rykter om at dæ fantes kjøretøy frå ainna kontinent og....ikke berre Motorana 2010 917218 Motorana 2010 277277
02ronny
02ronny
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1096
Jobb/hobby : Rørleggermester/ BMW, dvs. bil
Registration date : 19.02.2008

Til Toppen Go down

Poste by Burnout Man 31 Mai 2010, 14:29

hva nu vell noe bmw og sånt:P
Burnout
Burnout
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 726
Jobb/hobby : Bil bil bil
Registration date : 23.08.2008

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 31 Mai 2010, 14:32

02ronny skrev:Va dæ kun amcars på Motorana? Mein bestemt e ha hørt rykter om at dæ fantes kjøretøy frå ainna kontinent og....ikke berre Motorana 2010 917218 Motorana 2010 277277

Det var representanter fra flere kontinenter representert i ranahallen.

Amcars tåler å stå ute, men har forståelse for at når man skal stille ut smykket sitt (det var ett par av sorten der..)og det tar seg best ut nypolèrt. er været i dette landet så ustabilt at en hall er og foretrekke.... Motorana 2010 Icon_cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Poste by 02ronny Man 31 Mai 2010, 14:35

Sk0tnes skrev:Det kunna ha vært flere utstillings bila på ACR (trackday)

need4speed skrev:det BURDE kunne kombineres på ACR så fremt at ikke amcarer ikke tåler å stå utendørs Very Happy

Hehehe, bi artig å sjå om dæ bi nån som har nå gode svar på..... Ha vesst vårre et heitt tema tidliger.

Synd at dæ ikke går an å samarbei om et arr. der alle motorinterresserte kan samles.
02ronny
02ronny
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by blazerteam Man 31 Mai 2010, 14:49

Det som ha vøre skikkelig tøft,ha vøre å laga ei heil uka med motoraktiviteta..fra Fredag tell neste Søndag....motorsykkel og billøp på acr,+ utstilling og mopedløp bilcross rallycross..ha man laga det tell sånn at det endt med sommertreffhelga,å hatt all anner aktivitetan i uka før.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Poste by Runner Man 31 Mai 2010, 15:01

blazerteam skrev:Det som ha vøre skikkelig tøft,ha vøre å laga ei heil uka med motoraktiviteta..fra Fredag tell neste Søndag....motorsykkel og billøp på acr,+ utstilling og mopedløp bilcross rallycross..ha man laga det tell sånn at det endt med sommertreffhelga,å hatt all anner aktivitetan i uka før.

Hørtes bra ut det der. Men det er jo noen klubber som skal bli enig Motorana 2010 Icon_biggrin

Runner
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

Poste by 02ronny Man 31 Mai 2010, 15:03

Vess dæm grei å få dæ te i Lycksele, går dæ an å få dæ te her og.
02ronny
02ronny
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 31 Mai 2010, 15:12

blazerteam skrev:Det som ha vøre skikkelig tøft,ha vøre å laga ei heil uka med motoraktiviteta..fra Fredag tell neste Søndag....motorsykkel og billøp på acr,+ utstilling og mopedløp bilcross rallycross..ha man laga det tell sånn at det endt med sommertreffhelga,å hatt all anner aktivitetan i uka før.

Ha vert oppe tell debatt med (U-)jevne mellomrom helt siden ACR va påtenkt.
Mange kokka bli masse søl, og gudene skal vite at det har vært mange kokker i sving oppimellom..... Motorana 2010 Icon_rolleyes
Skal det la seg gjennomføre, må man klare å samle seg om en hovedarrangør, og sånn klare og koordinere de forskjellige tingene. Med masse forskjellige arrangørere er det bestandig noen som insisterer på og gjøre ting på sin egen måte, og dermed oppstår en konkuranse i stedet for sammarbeid... og avuinsjuka e sterk drivkraft for å glede seg over at ingen andre heller lykkes...noe som bruker og bli resultatet når alt skal skje samtidig i konkuranse med hverandre. Motorana 2010 Kopfschuettel

Tror den største utfordringen er å ha en hovedarrangør med økonomi og mage til å ta hovedansvaret. Da vil de andre komme etter etter hvert.. Redd for att det vil ta ett par år med innkjøring først, siden de forskjellige lag og foreninger i den her byen ikke akkurat er de kjappeste til å forandre på seg..... Motorana 2010 Icon_rolleyes Er vel også derfor det har en tendens til å bli litt forgubbing og minimalt med aktiviteter generelt i de forsjellige fora.....Ingen spesielle nevnt eller glemt Motorana 2010 Icon_pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....

Til Toppen Go down

Poste by need4speed Man 31 Mai 2010, 15:16

Godt poeng Trond . Men ke dåkk mein om å ha først ha rana gatebil trackday så ei uka med masse arrangement i byen. Før vi avslutt med sommertreff og utstilling av de tøffeste bilane i Norge/Sverige Smile
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Til Toppen Go down

Poste by Runner Man 31 Mai 2010, 15:20

02ronny skrev:

need4speed skrev:det BURDE kunne kombineres på ACR så fremt at ikke amcarer ikke tåler å stå utendørs Very Happy

Hehehe, bi artig å sjå om dæ bi nån som har nå gode svar på..... Ha vesst vårre et heitt tema tidliger.

Synd at dæ ikke går an å samarbei om et arr. der alle motorinterresserte kan samles.

Så hvit jeg veit om. Så vart Rana Gatebil spurt om å være med i ranahallen. Og det villa dem. Men plutselig så laget dem et eget aransjemang samme dato.
Men i allefall er det dumt å ikke kan samarbeide. Det koster mye å leie Ranahallen, Og mye får å leie ACR. Så det eneste som kan skje er at en eller annen klubb kommer til å gå skoen av seg.

Eg var utstilt i ranahallen. Jeg tenkte at jeg ikke skulle det. Men vart spurt fint 2 dager før. Så da rottet vi oss sammen i Helgeland Rod n Custom. Vi laget en liten stand, Og det ble nok til å få førsteplass.

Og bilen min tåler å stå ute når det regner Motorana 2010 Icon_biggrin

Men helgen min var planlagt med Mopedracet på Fredag. ACR på Lørdag og Ranahallen på Søndag. Men det ble ikke slik Motorana 2010 Icon_sad . De vart å se når mopedene ble lastet opp på statoil. Ranahallen på Lørdag. Og en liten tur på ACR på søndag. (Men der var det nesten helt tomt for folk når jeg var der).

Men jeg hadde en hyggelig helg. Traff mange gamle og nye kjente Motorana 2010 Icon_biggrin

Men som Motorintrisert synes jeg det er trasig at man ikke klarer å komme over alle motoraransjemangene som var i helgen. Bare for at man ikke klarer å samarbeide

Runner
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

Poste by Trond-Diesel Man 31 Mai 2010, 15:28

02ronny skrev:Vess dæm grei å få dæ te i Lycksele, går dæ an å få dæ te her og.

Selvfølgelig går det ann i Rana òg..... Det e snakk om vilje og økonomi.......mest økonomi e eg redd for.... Motorana 2010 Icon_redface En ukes arrangement vil koste atskillige millioner og gjennomføre, og siden det ikke er ett innarbeidet arrangement vil det være snakk om hvor mye underskudd man tåler i en innkjøringsfase. Du skal lokke MYE publikum, og selge mye mat/souvernirer/stasj..osv..osv for å komme i mål økonomisk med ett slikt arrangement.

Selvfølgelig kan man starte i det små, men skal du lokke publikum til noe i dag, må det være noe ekstra som får folk opp fra sofakroken.
Du må tillby noe som de ikke klarer å få på TV, og det skal litt till i dag.....selv om man skulle finne på og tilby noe gratis...og da skal det selvfølgelig enda mere til for å få folk ti å spandere 1000.-1500.- på en uke med motorsport.... Motorana 2010 Icon_pale

Selvfølgelig vil en del gjøre det av ren entusiasme, men her snakker vi om at vi må ha ett samlet publikumsbesøk i løpet av en uke på bort i mot 10 000......og det kansje bare for å klare med regningene etterpå....

I tillegg blir det mange hundre døgn med frivillig arbeide som skal fylles opp, og da må man ha en god motivator for å få folk nokk... Motorana 2010 Icon_pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by 02ronny Man 31 Mai 2010, 15:37

Du får ikke Mopedløpet i sofakroken!
02ronny
02ronny
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by 02ronny Man 31 Mai 2010, 15:45

Keffør ska man lag et heilt nytt arr. når arragsjemangan e der idag? Dæ e jo bærre snakk om å samarbeid litt, ikke stekk kjæppa i hjulan førr kvarainner.
Vess man samles ein plass, istedet førr å lag et arr. i Ranahallen og et på ACR, trur e mye e gjort.
Fatt ikke at dæ ska var nå problem å still ut bilan der oppe. Må jo var mye billiger å lei et telt førr de bilan som ikke tål verken sol eller regn, enn å lei Ranahalln.
Vi e ikke så mange innbygera her oppe, så at dæ vart som dæ vart i helga syns e ikke e rart.
02ronny
02ronny
Makalaus
Makalaus

Til Toppen Go down

Poste by liteglow Man 31 Mai 2010, 15:47

Runner skrev:
02ronny skrev:

Så hvit jeg veit om. Så vart Rana Gatebil spurt om å være med i ranahallen. Og det villa dem. Men plutselig så laget dem et eget aransjemang samme dato.
Men i allefall er det dumt å ikke kan samarbeide. Det koster mye å leie Ranahallen, Og mye får å leie ACR. Så det eneste som kan skje er at en eller annen klubb kommer til å gå skoen av seg.

Eg var utstilt i ranahallen. Jeg tenkte at jeg ikke skulle det. Men vart spurt fint 2 dager før. Så da rottet vi oss sammen i Helgeland Rod n Custom. Vi laget en liten stand, Og det ble nok til å få førsteplass.

Og bilen min tåler å stå ute når det regner Motorana 2010 Icon_biggrin

Men helgen min var planlagt med Mopedracet på Fredag. ACR på Lørdag og Ranahallen på Søndag. Men det ble ikke slik Motorana 2010 Icon_sad . De vart å se når mopedene ble lastet opp på statoil. Ranahallen på Lørdag. Og en liten tur på ACR på søndag. (Men der var det nesten helt tomt for folk når jeg var der).

Men jeg hadde en hyggelig helg. Traff mange gamle og nye kjente Motorana 2010 Icon_biggrin

Men som Motorintrisert synes jeg det er trasig at man ikke klarer å komme over alle motoraransjemangene som var i helgen. Bare for at man ikke klarer å samarbeide

Såvidt eg veit e du blitt fullstendig feil informert !
Ranagatebil bestilt ACR ca i Desember 2009 !
Og da hadd ingen hørt noe som helst om Motorana (førsåvidt har eg aldri før hørt om motorana) !

Ledelsen i Amcar har før hatt sammarbeid med Ranagatebil uten noe problem, så alle veit kem det ska taes kontakt med for eventuelle nye sammarbeid.
Eg fikk veta om ranahallen 4 uker før det sku va, å eg så ingen serlig mulighet til å sammkjør ACR med ranahallen akkurat ??

Eg va på ACR fra fredags ettermiddag til søndags kveld til porten vart låst..
Stort sett alle som sett i styret i RGB + alle funksjoneran hadd løst tel å gløtta innom ranahallen, men siden man mått sjøl arranger treffet på ACR hadd man ikke tid å stekk ned til Mo (desverre) !!

Men at nan her påstår at enkelte klubba seg imellom ønsk å skap konkuranse ?????? det e det værste eg ha hørt !
Vi ska ha ny trackday i høst, mobiln står åpen før dem som ønsk å lag et sammarbeid !

Det har seg slik at datoen e allerede satt, og den kan ikke forandres...

liteglow
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 461
Registration date : 15.11.2009

Til Toppen Go down

Poste by need4speed Man 31 Mai 2010, 15:51

02ronny skrev:Keffør ska man lag et heilt nytt arr. når arragsjemangan e der idag? Dæ e jo bærre snakk om å samarbeid litt, ikke stekk kjæppa i hjulan førr kvarainner.
Vess man samles ein plass, istedet førr å lag et arr. i Ranahallen og et på ACR, trur e mye e gjort.
Fatt ikke at dæ ska var nå problem å still ut bilan der oppe. Må jo var mye billiger å lei et telt førr de bilan som ikke tål verken sol eller regn, enn å lei Ranahalln.
Vi e ikke så mange innbygera her oppe, så at dæ vart som dæ vart i helga syns e ikke e rart.

enig. Smile

hvor mye kostet det å parkere bilen i ranahallen for hver deltaker?

på ACR kostet det 250 for ikke medlemmer i rana gatebil og 100 for medlemmer i rana gatebil.

hvis problemet er at en klubb tjener penger på dette så er løsningen grei.

la oss si at amcar og rana gatebil leier banen sammen og deler leieprisen i 2 og deler overskuddet i 2.

med amcar på laget kan vi til og med arrangere Lovlige dragløp
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Til Toppen Go down

Poste by pontchief Man 31 Mai 2010, 17:00

Jan Erik ha gjort en kjempejobb med denne, skikkelig gjennomført. Motorana 2010 Icon_cool

Motorana 2010 DSCF7793

Motorana 2010 DSCF7746

Motorana 2010 DSCF7658

Motorana 2010 DSCF7648

Motorana 2010 DSCF7646

Motorana 2010 DSCF7645
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Poste by oldsrodder Man 31 Mai 2010, 17:07

Bare så det er sagt, det var gratis å parkere bilen i Ranahallen denne helgen.
oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Poste by liteglow Man 31 Mai 2010, 17:12

need4speed skrev:med amcar på laget kan vi til og med arrangere Lovlige dragløp

Det kan man gjør både med og uten Amcar i bildet..
Men ska det va lovlig kost det myyyye penga !!

Og meir penga blir meir utgifta, og meir utgifta blir dyrere for tilskuere og besøkende... silent

Men eg e heilt med på at man kan sammarbeid med å arranger biltreff\utstilling\banekjøring\moro for barna osv...
Det blir mere folk som arranger, å utgifta blir billigre om fleire still ilag å gjør dugnad til arrangemanget!

liteglow
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 461
Registration date : 15.11.2009

Til Toppen Go down

Poste by Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen