Tjena alla bilinteresserade helgeländingar..
3 posters
Tjena alla bilinteresserade helgeländingar..
Satt och googlade mitt namn och hittade den här sidan med gamla bilder från många år tillbaka.
Ser att Arild är "still going strong" med tokiga projekt som vanligt
Har själv ingen jänkare längre, men får passa på att njuta när dom kommer till jobbet,(jobbar på
Sv. Bilprovning sen 20 år tillbaka)Här måste bilarna in varje år, 30år o äldre vartannat år o årsmod. 1950 o äldre är besiktningsbefriad.
Nu är det ATV som är det stora interesset. Har en Can Am Renegade X -08 som leksak nu. (Brorsan Jim köpte en han med efter en provkörning).titta på youtube om ni inte vet vad det är för leksak jag pratar om.
Får man köra offroad på området på Storforsheia? Skulle va kul att ta med den i sommar o prova, annars
är väl olaglig terrrängkörning i Norge rätt höga böter på har jag hört. Här kommer man undan med 6-800 kr
om har riktig otur.
OK vi hörs (kanske sees på nån träff,- åker till powermeet , wheels nats stockholm, powerhotrod reunion
mfl. varje år.
PS. skriver på svenska ,(blir bara fel om jag forsöker mig på norska igen)-är nog inga problem för gamla biltidningsläsare.
Hälsar en utflyttad ranväring , numera södertäljebo
Roy B.
Ser att Arild är "still going strong" med tokiga projekt som vanligt
Har själv ingen jänkare längre, men får passa på att njuta när dom kommer till jobbet,(jobbar på
Sv. Bilprovning sen 20 år tillbaka)Här måste bilarna in varje år, 30år o äldre vartannat år o årsmod. 1950 o äldre är besiktningsbefriad.
Nu är det ATV som är det stora interesset. Har en Can Am Renegade X -08 som leksak nu. (Brorsan Jim köpte en han med efter en provkörning).titta på youtube om ni inte vet vad det är för leksak jag pratar om.
Får man köra offroad på området på Storforsheia? Skulle va kul att ta med den i sommar o prova, annars
är väl olaglig terrrängkörning i Norge rätt höga böter på har jag hört. Här kommer man undan med 6-800 kr
om har riktig otur.
OK vi hörs (kanske sees på nån träff,- åker till powermeet , wheels nats stockholm, powerhotrod reunion
mfl. varje år.
PS. skriver på svenska ,(blir bara fel om jag forsöker mig på norska igen)-är nog inga problem för gamla biltidningsläsare.
Hälsar en utflyttad ranväring , numera södertäljebo
Roy B.
RoyB- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 5
Jobb/hobby : ATV USA bilar
Registration date : 27.02.2010
Re: Tjena alla bilinteresserade helgeländingar..
Heisann Roy .Artig du har funnet veien hit.Har du funnet dette bildet kansje??
Good times .
Når det gjelder kjøring på Storforsheia,så er det vel ikke lovlig med atv der..men det er ingen som sier noe heller .
Har du ikke nå bilda å sleng ut??.Hot rod reunion f eks ..
Eg ha tenkt meg dit i år..
Good times .
Når det gjelder kjøring på Storforsheia,så er det vel ikke lovlig med atv der..men det er ingen som sier noe heller .
Har du ikke nå bilda å sleng ut??.Hot rod reunion f eks ..
Eg ha tenkt meg dit i år..
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
velkommen hit
og skriv på svensk
og skriv på svensk
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008
Har mycke kort från olika träffar, det skall ju sorteras också hmmm.
Men d e klart att jag kan skicka lite coola bilder.
fick tips från Jim på den här sidan http://spirit-of-america.biz/ kul m
gamla kort ,Jim hittade kort på sin gamla Mustang där. och Ford 350
fanns med också.
Power hotrod reunion e verkligen sevärt !! Bilar dycker upp som man inte har sett förut många otroliga byggen sen e d ju 201m dragrace med dessa bilar
nej nu måste jag hämta lillgrabben i stan . Vi hörs lovar RoyB.
Men d e klart att jag kan skicka lite coola bilder.
fick tips från Jim på den här sidan http://spirit-of-america.biz/ kul m
gamla kort ,Jim hittade kort på sin gamla Mustang där. och Ford 350
fanns med också.
Power hotrod reunion e verkligen sevärt !! Bilar dycker upp som man inte har sett förut många otroliga byggen sen e d ju 201m dragrace med dessa bilar
nej nu måste jag hämta lillgrabben i stan . Vi hörs lovar RoyB.
RoyB- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 5
Jobb/hobby : ATV USA bilar
Registration date : 27.02.2010
RoyB skrev:http://spirit-of-america.biz/ .
den siden er vel pontchief på forumet her sin
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008