Plastsveising
+5
Runner
Ove Jonny
Ford`n i ordn
911
RR-CLASSIC
9 posters
Side 1 av 1
Plastsveising
Hei. E det nån som veit om nån som driv med plastsveising i distriktet? Tenk da på type rep av støtfanger osv.
RR-CLASSIC- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 759
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008
Re: Plastsveising
Harde snyskavla ???? Eg har en sånn stuss førr å sett på varmluftpistolen og trur eg har tråd og........
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
Torfinn Grønningseter gjør sånt..
Ford`n i ordn- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 638
Jobb/hobby : Wasco/scooter
Registration date : 20.01.2008
Eg trur KAR hold på med sånt. Det går å fiks hvis det e en sprekk, men ikke hvis det mangel bita av fangeren.
Ove Jonny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1240
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008
Eg ha aldri hørt om noen som kan sveis plast
Runner- Moderator
- Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008
Nei utrykket e vel ikke heilt korrekt. Det e vel meir liming og varming.
Ove Jonny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1240
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008
Ikke for å kverruler men :
Sveising er en prosess for å sammenføye materialer ved sammensmelting. Termoplaster og metaller er eksempel på materialer som kan sveises. Sveisingen skjer ved at kontaktflatene på arbeidsstykkene, ofte sammen med et fyllmateriale (sveisetråd eller sveiseelektrode) varmes opp til de smelter, og flyter sammen ved kohesjon
Sveising er en prosess for å sammenføye materialer ved sammensmelting. Termoplaster og metaller er eksempel på materialer som kan sveises. Sveisingen skjer ved at kontaktflatene på arbeidsstykkene, ofte sammen med et fyllmateriale (sveisetråd eller sveiseelektrode) varmes opp til de smelter, og flyter sammen ved kohesjon
911- Moderator
911 skrev:Ikke for å kverruler men :
Artig med kverulannter
Ford`n i ordn- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 638
Jobb/hobby : Wasco/scooter
Registration date : 20.01.2008
Eg sveisa faktisk en 1 meter lang sprekk i pionerjolla mi fer non år siden ,veldig viktig å ha samme type plast som det du ska sveis .
catofox- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 679
Registration date : 09.01.2008
Det ha eg prøvd eg og å det funger utmerket
911- Moderator
Eller slip ei fin fuga å bruk en varmluftpistol me tynn dysa på munnstøkke, åsså telfør du plaststrimmel av samme plasttype som emne etterkvert som du varm opp område som du sveis på. "plaststrimmel" kan du entn kjøp fra relekta eller tilsvarende firma, evt. kan du skjær d av en usynli plass under fangern e.l å sveis me den. Sistnevnte metode sekker deg at du har nøyakti samme kvalitet som fangern, nåkka som e vekti før å få heft.
Ska du handel plast før å sveis me e d vekti at du veit kordan plast fangern e satt sammen av. D e oftest støpt inn en plastkode på fangern, F.eks ABS eller kanskje en kompinasjon av to typa; pp-abs elns.
Enkelte komposittplasttypa e ikke grei å sveis i, men tel gjengjeld e de vel ganske grei å lim me lynlim eller lignende.
Edit: Alle karrosserifirma på mo sveis nok plast..
Ska du handel plast før å sveis me e d vekti at du veit kordan plast fangern e satt sammen av. D e oftest støpt inn en plastkode på fangern, F.eks ABS eller kanskje en kompinasjon av to typa; pp-abs elns.
Enkelte komposittplasttypa e ikke grei å sveis i, men tel gjengjeld e de vel ganske grei å lim me lynlim eller lignende.
Edit: Alle karrosserifirma på mo sveis nok plast..
Duppsko- Riskokar
- Antall Innlegg : 398
Jobb/hobby : Joda, enno så/ Motor+ Lyd&Bilde
Registration date : 26.01.2009
OK. THanxs gutta, og Leon, deg ha eg glømt...... så klart.....eg kjem innom med fangern......he-he.....
RR-CLASSIC- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 759
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008
ABS plast
Om d e ABS plast kan du bruk aceton t "sveising". Den løyse opp plastn. Å når den førdampæ, bi plastn normal. Bi like stærkt så før! Åsså kan en mann m tåmmeln mett i hannæ jær d utn vansker! Så e d ABS plast du har mæ å jær, så e d en ænkel sak!
Firebird- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 3
Jobb/hobby : Maskinsjef
Registration date : 14.08.2008
Side 1 av 1