El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
+2
blazerteam
T-Man
6 posters
Side 1 av 1
El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
Nån så har snøring på ka så bruka å feil baklysan på en ford cargo?
bi halv spenning på alle lysan bak når han trøkk inn bremsan.
Høres ut som feil me jordinga men....kor?
Re: El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
T-Man skrev:Nån så har snøring på ka så bruka å feil baklysan på en ford cargo?
Engelsk lastebil har vel jordinga der det normalt e pluss...mulig eg tar feil..det her hørest ut som en fin tråd førr RR classic å svar på.
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Ford Cargo ........
E det nån som har sånt kjøretøy hær oppe .......
lotus skrev:Ford Cargo ........
Snart, ikke eg.
blazerteam skrev:T-Man skrev:Nån så har snøring på ka så bruka å feil baklysan på en ford cargo?
Engelsk lastebil har vel jordinga der det normalt e pluss...mulig eg tar feil..det her hørest ut som en fin tråd førr RR classic å svar på.
Neppe lucas anlegg i en -86 Ford.. men kem så veit....?
T-Man skrev:lotus skrev:Ford Cargo ........
Snart, ikke eg.
Eg har en sånn Ford,med bakmontert kran.eg mein at det er en Iveco med ford logo.
Den er forresten til salgs.
toresin- Riskokar
- Antall Innlegg : 368
Jobb/hobby : ja/nei
Registration date : 29.01.2008
blazerteam skrev:T-Man skrev:Nån så har snøring på ka så bruka å feil baklysan på en ford cargo?
Engelske kjøretøy har + te gods ja, ikke - te jord
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
911 skrev:blazerteam skrev:T-Man skrev:Nån så har snøring på ka så bruka å feil baklysan på en ford cargo?
Engelske kjøretøy har + te gods ja, ikke - te jord
D kjæm ann på om mørkets fyrste (lucas) ha hadd en fenger me i spælle.
Her var det mye rare svar. Vel har Lucas laga en del elendige ladesystemer, men dette har neppe med ladingen å gjøre. Jeg har flere Ford D-series (forgjengeren til Cargo) fra tidlig 70 tallet med minus til jord, så jeg tviler sterkt på om det er pluss til jord på et 80 talls Ford (lastebilavdelingen til Ford gikk forøvrig inn i Iveco i 1986).
Alt dette til side, pluss eller minus til jord, Lucas eller ikke, så skyldes slikt stort sett alltid dårlig jord i selve lyktene eller mellom lyktene og ramma. Det pleier ikke å være strukket jordkabel bak til baklyktene, og følgelig må de jordes enten via en ledning som går til en skrue eller direkte via en av skruene de festes med. Disse skruene ruster gjerne og gir dårlig jord til lykta. Selve braketten lykta sitter på kan også ha dårlig jordforbindelse med ramma, men det pleier å sitte ute ved selve lykta. Problemet vil opptre helt likt og også løses helt identisk uavhengig av om dynamoen er Lucas eller pluss eller minus er jord.
Alt dette til side, pluss eller minus til jord, Lucas eller ikke, så skyldes slikt stort sett alltid dårlig jord i selve lyktene eller mellom lyktene og ramma. Det pleier ikke å være strukket jordkabel bak til baklyktene, og følgelig må de jordes enten via en ledning som går til en skrue eller direkte via en av skruene de festes med. Disse skruene ruster gjerne og gir dårlig jord til lykta. Selve braketten lykta sitter på kan også ha dårlig jordforbindelse med ramma, men det pleier å sitte ute ved selve lykta. Problemet vil opptre helt likt og også løses helt identisk uavhengig av om dynamoen er Lucas eller pluss eller minus er jord.
julenissen- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 1
Registration date : 04.02.2011
Side 1 av 1