Reisebrev - Veteranbiltreff i Hoting - Sverige
+6
Ove Jonny
pontchief
911
lotus
blazerteam
///M-Power
10 posters
Reisebrev - Veteranbiltreff i Hoting - Sverige
Lørdag morgen 13. juni, klokken seks, dro jeg og min sambor Ingrid innover Sverige. Vi hadde med en BMW-kompis, Joar Larset. Turens bestemmelsessted var Oslo!!!
Hvorfor kjøre Sverige?
Jo - bedre veier, slippe bobiler, slippe trailere i 40 km/t i motbakker, køing gjennom Trøndelag, bompenger, fotobokser, dårlig asfalt og mye mer.
Vi skulle kjøre via Storuman, Østersund, Sveg, og inn mot Norge til Eleverum. Denne kjøreruten er ca 12 mil lengere, enn å kjøre Norge. Men hva gjør det, når man sitter å koser seg i 90 km/t ..+ litt ekstra.
Da vi hadde unnagjort 32 mil i konebilen( X5 Dieseltraktoren), var vi trøtt i trynet, sulten og klar for en frokost i Vilhelminas konditori. Da vi stanset utenfor, kom det en ganske så fin Chevrolet. Jeg fikk tatt en kort prat med eieren, han påstod at det var en av to av disse i Sverige. Se bilde:
Vi fortsatte turen sørover, da vi passerte Dorotea, Campingvogn-byen, kom vi til Hoting, etter 40 mils kjøring fra Mo i Rana. PLUTSELIG, på en svær parkeringsplass ved Ivars Bil AB (BMW forhandler), stod det over 50 veteranbiler på to lange rekker. Vi bråsnudde og osa rett tilbake. Dette måtte vi se på. Undertegnede tok bilder av samtlige biler, ca 50. Og jeg legger dem ut alle sammen her, først noen oversiktsbilder, så kommer flere bilder i morgen kveld - enjoy!
Hoting:
Jeg kom i snakk med en svenssonfyr, han sa at det var et årlig arrangement, der de kjørte en tur rundt i distriktet. Og ja, det var i forbindelse med Ivars bil og museumet der dette treffet hadde sin opprinnelse fra. Det var noen biler fra samlingen fra Ivars Bil som var med på treffet.
Undertegnede har vært på museumet tidligere, for 5-6 år siden, det var enorme biler de hadde, gamle engelske kongebiler, store feite gamle Mercedeser. Ivar selv er død nå ble jeg fortalt, men det var en sønn av han som har overtatt firmaene og bilsamlingen.
Her kommer flere bilder:
Da bildene ble knipset, måtte vi dra ganske raskt, ettersom Ingrid skulle nå et kjøpesenter i Østersund.....kvinnfolk!!!
Hilsen
Robert
Hvorfor kjøre Sverige?
Jo - bedre veier, slippe bobiler, slippe trailere i 40 km/t i motbakker, køing gjennom Trøndelag, bompenger, fotobokser, dårlig asfalt og mye mer.
Vi skulle kjøre via Storuman, Østersund, Sveg, og inn mot Norge til Eleverum. Denne kjøreruten er ca 12 mil lengere, enn å kjøre Norge. Men hva gjør det, når man sitter å koser seg i 90 km/t ..+ litt ekstra.
Da vi hadde unnagjort 32 mil i konebilen( X5 Dieseltraktoren), var vi trøtt i trynet, sulten og klar for en frokost i Vilhelminas konditori. Da vi stanset utenfor, kom det en ganske så fin Chevrolet. Jeg fikk tatt en kort prat med eieren, han påstod at det var en av to av disse i Sverige. Se bilde:
Vi fortsatte turen sørover, da vi passerte Dorotea, Campingvogn-byen, kom vi til Hoting, etter 40 mils kjøring fra Mo i Rana. PLUTSELIG, på en svær parkeringsplass ved Ivars Bil AB (BMW forhandler), stod det over 50 veteranbiler på to lange rekker. Vi bråsnudde og osa rett tilbake. Dette måtte vi se på. Undertegnede tok bilder av samtlige biler, ca 50. Og jeg legger dem ut alle sammen her, først noen oversiktsbilder, så kommer flere bilder i morgen kveld - enjoy!
Hoting:
Jeg kom i snakk med en svenssonfyr, han sa at det var et årlig arrangement, der de kjørte en tur rundt i distriktet. Og ja, det var i forbindelse med Ivars bil og museumet der dette treffet hadde sin opprinnelse fra. Det var noen biler fra samlingen fra Ivars Bil som var med på treffet.
Undertegnede har vært på museumet tidligere, for 5-6 år siden, det var enorme biler de hadde, gamle engelske kongebiler, store feite gamle Mercedeser. Ivar selv er død nå ble jeg fortalt, men det var en sønn av han som har overtatt firmaene og bilsamlingen.
Her kommer flere bilder:
Da bildene ble knipset, måtte vi dra ganske raskt, ettersom Ingrid skulle nå et kjøpesenter i Østersund.....kvinnfolk!!!
Hilsen
Robert
Sist endret av ///M-Power den Tor 18 Jun 2009, 19:24, endret 1 gang
Re: Reisebrev - Veteranbiltreff i Hoting - Sverige
Kjempebra Robert .Det her har du anlegg førr.Bra tekst,og bilda.Bi spennandes å sjå meir bilda
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Flotte bilda Robert ..............
Få teng e vell meir artig enn å rammel over sånne begivenheta helt uførvaranes ..............
Få teng e vell meir artig enn å rammel over sånne begivenheta helt uførvaranes ..............
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
Veteranbilløp i forbindelse med nyåpning av Ivars bilmuseum.
Ove Jonny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1240
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008
så bra gleder meg til resten av bildene
need4speed- Konge
- Antall Innlegg : 3732
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008
Du fant ikke nån gamle BMW 500-serie? e jo endel av dæm på andre sia av grensn..
Duppsko- Riskokar
- Antall Innlegg : 398
Jobb/hobby : Joda, enno så/ Motor+ Lyd&Bilde
Registration date : 26.01.2009
Kanon elsker en slik samling med varierte veteranbiler. Gleder meg til flere bilder Robert
Runner- Moderator
- Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008
Duppsko skrev:Du fant ikke nån gamle BMW 500-serie? e jo endel av dæm på andre sia av grensn..
Nei - det var lite med "klassikere" fra BMW. Blir mindre og mindre av de skikkelig grombila fra 80-tallet å se på veiene for tiden, dessverre.
Vi tar turen til Åmsele, og jeg har en M535i, i kikkerten, vi får se...
Skikkelig tøft reisebrev! Artig å komme over en sånn begivenhet helt uforvarende,ha med seg kamera og attpåtil huske å bruke det... Bra du klart å stagge damen såpass i kjøpeabstinensen at du fikk tatt bilde av alle...
Trond-Diesel- Makalaus
- Antall Innlegg : 1581
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008
Similar topics
» Isracing i sverige 2013
» Isracing i Sverige 2012
» Israce i sverige igjen:)
» Hardcore motorsykkel-moped trimmingsfirma i sverige
» Isracing i Sverige 2012
» Israce i sverige igjen:)
» Hardcore motorsykkel-moped trimmingsfirma i sverige