Galaxies biler
+7
pontchief
Linder
blazerteam
Tojo
lotus
oldsrodder
Galaxie
11 posters
Side 2 av 2
Side 2 av 2 • 1, 2
Re: Galaxies biler
Nei det saltes godt herblazerteam skrev:Ja det va ikke mye igjenn der av Taunusn såg det ut som.ikke så greit med all den saltinga når man ska kjør gammel bil
Galaxie- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 96
Jobb/hobby : CNC Operatør
Registration date : 16.10.2008
Giroverføriga er original cortina gt
Galaxie skrev:67`cortinaen min.
Noen som vet noe om gir overføringa?
For å få kort girspak på kasse med lang.
Står fomoco på den, men er det noe for ettermontering
eller orginalt i feks GT??
Giroverføringa er orginal cortina gt
kak- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 858
Registration date : 03.02.2008
Ok takk
Både MKI og II GT da vel ?
Både MKI og II GT da vel ?
Galaxie- Kørvjævel
pontchief skrev:Flott med gamle bilder , så ut som dere kan ha en del snø i sør også
Joda, kan være mye snø her.
Mye og nok i år..
Den grønne flekken, er presenningen på et biltak..
Har allerede måkt av garasjen og rundt teltet 1 gang i år..
Denne er LAV nå
Galaxie- Kørvjævel
Ja, vi har lite snø i forhold til dere , nå har vi som regel lite snø her ved kysten , men i år er det forholdsvis lite i innlandet også.
Men vi går nå en flott tid i møte.
Men vi går nå en flott tid i møte.
Er jo ikke alltid det er så mye som i år selvfølgelig.
2006 var vel sist det var så mye..
Men føler at vi i år har lov til å klage, uten å bli sett på som sytende søringer
Men gleder meg til tiden som kommer ja..
2006 var vel sist det var så mye..
Men føler at vi i år har lov til å klage, uten å bli sett på som sytende søringer
Men gleder meg til tiden som kommer ja..
Galaxie- Kørvjævel
Satt og pratet med en nyansatt en kveld på jobben.
Han kom inn på en Anglia han hadde vært borti for 10 år siden, og viste meg bilder på tlf hans..
Etter å ha hørt navnet på eieren, viste det seg at det var samme bil som jeg har nå
Moro å se bilder av den slik den så ut før den ble demontert..
Han kom inn på en Anglia han hadde vært borti for 10 år siden, og viste meg bilder på tlf hans..
Etter å ha hørt navnet på eieren, viste det seg at det var samme bil som jeg har nå
Moro å se bilder av den slik den så ut før den ble demontert..
Galaxie- Kørvjævel
Etter bildan,såg den ikke ut som nåkka som MÅTT demonteres.Eg ha villa kjørt med den .Eg va å kjørt Anglia en heil kveld førr et år sian,kjæm eg på no.Tok ikke bilda desverre,men artig å prøv litt førrsjellig
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
Er ikke så ille denne nei, og er heldigvis ikke altfor nedplukket.
Er vel et eksempel på store planer om full restaurering, som ikke blir noe av.
Heldigvis ringte de meg før den gikk på skroten
Er startet litt her og der på den, så mye halvgjort og ikke noe i system
Når jeg hentet den, var deler av styringen tatt av. Fjærbena var nymalte..
Det er rusthull i gulvet, og planen har vært å bytte hele gulvet.
Så mesteparten av punktene er borret opp med 8 mm hull gjennom både gulvplate og støttebjelker!
Jeg har sveist hullene igjen, og lappet inn der det var rust da jeg ikke gidder bytte hele gulvet.
Forsetene er også plukket ifra hverandre.
Motoren banket visstnok, så bunnpannen var løsnet i et håp om å bytte lager med motoren i.
Jeg tok av registerdekselet, og så at strammeren til kjedet var ødelagt. Sikkert det som har banket.
Så skal ta ut motoren for få på bunnpanne og pakning igjen så får jeg starte opp og se. Planen var 1600 GT, men går orginalmotoren blir det den i første omgang.
Og blir nok og kjøre med den som den er ellers
Har jo en delebil også, men var så dum og gi den til minstemann å leke i da han var 3 år. Han er nå 5, og får ennå ikke røre en skrue på den
Er vel et eksempel på store planer om full restaurering, som ikke blir noe av.
Heldigvis ringte de meg før den gikk på skroten
Er startet litt her og der på den, så mye halvgjort og ikke noe i system
Når jeg hentet den, var deler av styringen tatt av. Fjærbena var nymalte..
Det er rusthull i gulvet, og planen har vært å bytte hele gulvet.
Så mesteparten av punktene er borret opp med 8 mm hull gjennom både gulvplate og støttebjelker!
Jeg har sveist hullene igjen, og lappet inn der det var rust da jeg ikke gidder bytte hele gulvet.
Forsetene er også plukket ifra hverandre.
Motoren banket visstnok, så bunnpannen var løsnet i et håp om å bytte lager med motoren i.
Jeg tok av registerdekselet, og så at strammeren til kjedet var ødelagt. Sikkert det som har banket.
Så skal ta ut motoren for få på bunnpanne og pakning igjen så får jeg starte opp og se. Planen var 1600 GT, men går orginalmotoren blir det den i første omgang.
Og blir nok og kjøre med den som den er ellers
Har jo en delebil også, men var så dum og gi den til minstemann å leke i da han var 3 år. Han er nå 5, og får ennå ikke røre en skrue på den
Galaxie- Kørvjævel
Stilig form på disse gamle Anglia'ene. Husker da det krydde av slike både på vegen og på skroten.... Ikke mange og se på veien lenger..
Trond-Diesel- Makalaus
- Antall Innlegg : 1581
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008
Galaxie skrev:
Hehe
blazerteam- Felerator
Nei er vel en av de gamle hverdagsbilene dette, som ikke har vært så mye å ta vare på før de er nesten borte..Trond-Diesel skrev:Stilig form på disse gamle Anglia'ene. Husker da det krydde av slike både på vegen og på skroten.... Ikke mange og se på veien lenger..
Kan jo lure noen ganger hvor det er blitt av enkelte biler.. Transit, Taunus, alle japsebiler, biler det før krydde av på veiene som en nå sjelden ser.
Men står nok fortsatt mye rart rundtomkring får en håpe
Ang. delebilen, så blir han ganske forbannet så fort jeg hinter om å ta noen deler
Ser han ikke så sint over andre ting..
Jeg har prøvd og lokke, å bytte med andre biler og at han får den blå isteden.
Men nei, den gule delebilen SKAL gjøres istand til han..
Hva skal man gjøre med så trassne unger ?
Galaxie- Kørvjævel
Galaxie skrev:Nei er vel en av de gamle hverdagsbilene dette, som ikke har vært så mye å ta vare på før de er nesten borte..Trond-Diesel skrev:Stilig form på disse gamle Anglia'ene. Husker da det krydde av slike både på vegen og på skroten.... Ikke mange og se på veien lenger..
Kan jo lure noen ganger hvor det er blitt av enkelte biler.. Transit, Taunus, alle japsebiler, biler det før krydde av på veiene som en nå sjelden ser.
Men står nok fortsatt mye rart rundtomkring får en håpe
Ang. delebilen, så blir han ganske forbannet så fort jeg hinter om å ta noen deler
Ser han ikke så sint over andre ting..
Jeg har prøvd og lokke, å bytte med andre biler og at han får den blå isteden.
Men nei, den gule delebilen SKAL gjøres istand til han..
Hva skal man gjøre med så trassne unger ?
Veeel.... Når man har lagt ett egg, må en ta konsekvensen..... Er redd for att du får 2 restaurerte biler ut av dette.... Du får se det positive i dette, att poden har sunne interesser, og slik tillvekst er bestandig bra for miljøet.... Du sa det jo selv at det er få igjen av disse bilene, så da berger du vel 2 da ......
Trond-Diesel- Makalaus
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Min farfar ga meg min første bil, en Borgward Isabella. Husker ikke årgang for jeg var bare 3-4 år da jeg fikk den, men den var rød og firedørs... Vi bodde ikke der bilen sto, og siden farfar hadde en stasjonsvogn i sørgelig skikk, ble "min" bil brukt til delebil og skrotet, uten at jeg viste det..... Det tok mange år før det ble tilgitt...... ble vel egentlig ikke orntlig tillgitt.......
Trond-Diesel- Makalaus
Trond-Diesel skrev:Min farfar ga meg min første bil, en Borgward Isabella. Husker ikke årgang for jeg var bare 3-4 år da jeg fikk den, men den var rød og firedørs... Vi bodde ikke der bilen sto, og siden farfar hadde en stasjonsvogn i sørgelig skikk, ble "min" bil brukt til delebil og skrotet, uten at jeg viste det..... Det tok mange år før det ble tilgitt...... ble vel egentlig ikke orntlig tillgitt.......
Sto den på Hemnes
blazerteam- Felerator
Det positive er at jeg sannsynligvis får hjelp i garasjen om noen år. Han er allerede i lære innimellom.Trond-Diesel skrev:
Veeel.... Når man har lagt ett egg, må en ta konsekvensen..... Er redd for att du får 2 restaurerte biler ut av dette.... Du får se det positive i dette, att poden har sunne interesser, og slik tillvekst er bestandig bra for miljøet.... Du sa det jo selv at det er få igjen av disse bilene, så da berger du vel 2 da ......
Er ikke såå sjeldne disse, så holder nok med èn tenker jeg. Og når det blir vet jeg ikke.
39 Ford`n er prioritert høyest fortiden
Også skal det gjøres en jobb på Galaxien i vinter.
Har fått noen ideer
Galaxie- Kørvjævel
blazerteam skrev:Trond-Diesel skrev:Min farfar ga meg min første bil, en Borgward Isabella. Husker ikke årgang for jeg var bare 3-4 år da jeg fikk den, men den var rød og firedørs... Vi bodde ikke der bilen sto, og siden farfar hadde en stasjonsvogn i sørgelig skikk, ble "min" bil brukt til delebil og skrotet, uten at jeg viste det..... Det tok mange år før det ble tilgitt...... ble vel egentlig ikke orntlig tillgitt.......
Sto den på Hemnes
I Grustaket. rundt 1970.. Like etter flytta farmor og farfar ut til Aldersundet. Farmor drev kafè der ute frem til 1974. Modern og faderen kjøpte huset der ute, og vi flytta dit i -74. Da sto stasjonsvogna igjen. Den var rimelig opprusta, og ble til slutt dompa i fjorden inne i Sila.... Fadern hadde også en Borgward en stund, ble malt grønn med Arconol... Må få scanna nå bilda hos gamlisan.... er litt bilhistorie der...
Trond-Diesel- Makalaus
Noen bilder av en gutt og hans Anglia
Ser ut som han innser at det er forferdelig mye jobb på denne
Jeg kjører subb som bruksbil, og hadde den inne på jobben for å hente noe plank forleden..
Mine 2 maskiner
Er veldig fornøyd med bilen, og koser meg stort i den
Fikk jo en ordentlig langtur med den i sommer på ca 400 mil.
Tromsø tur retur pluss litt til.
Polarsirkelen
Hamarøy
Kjempefin tur bil ihvertfall.
Var litt vanskelig med LPG fylling etter Mo i rana, men kjørte fra Mosjøen og nesten til Tromsø på en tank.
Så gikk greit
Ser ut som han innser at det er forferdelig mye jobb på denne
Jeg kjører subb som bruksbil, og hadde den inne på jobben for å hente noe plank forleden..
Mine 2 maskiner
Er veldig fornøyd med bilen, og koser meg stort i den
Fikk jo en ordentlig langtur med den i sommer på ca 400 mil.
Tromsø tur retur pluss litt til.
Polarsirkelen
Hamarøy
Kjempefin tur bil ihvertfall.
Var litt vanskelig med LPG fylling etter Mo i rana, men kjørte fra Mosjøen og nesten til Tromsø på en tank.
Så gikk greit
Galaxie- Kørvjævel
I mine øya,finne sdet ikke bedre landeveislokomotiv enn Suburban.Den eineste grunn tell at ikke fleire har den samme innstillinga,e at avgiften tar livet av dem her tell lands.
På åtti og nittitallet,va jo annakvær bil man møtt på E6 amerikansk..suburban-vans-pickuppa..husk eg kjørt ned tell Trondheim engang,å ho som satt på..lura på om det ha vøre amcartreff ..
Artige bilda av angliaeiern...mulig han ser litt mørkt på prosjekte,men eg ser like mye interesse .
På åtti og nittitallet,va jo annakvær bil man møtt på E6 amerikansk..suburban-vans-pickuppa..husk eg kjørt ned tell Trondheim engang,å ho som satt på..lura på om det ha vøre amcartreff ..
Artige bilda av angliaeiern...mulig han ser litt mørkt på prosjekte,men eg ser like mye interesse .
blazerteam- Felerator
Side 2 av 2 • 1, 2
Side 2 av 2