Onroad winter meet..
+11
Hanss1
Ove Jonny
02ronny
Jostein
oldsrodder
stranger
lotus
sub-87
Ford`n i ordn
911
blazerteam
15 posters
Side 1 av 2 • 1, 2
Onroad winter meet..
Har en ide .Vi møtest når snyen e kommen,åsså ser vi kem som kjæm seg længst.
Tenkt på en lang bakke med is eller sny.Kan jo del det opp i klassa og.
4x4.
Forhjulsdrift.
Bakhjulsdrift.
Kan jo bi artig å sjå åssn bilan kjæm seg på vinterføre..
4x4.
Forhjulsdrift.
Bakhjulsdrift.
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
Re: Onroad winter meet..
Ja.Koffør ikke .
Men e det Korgfjelle i 30 cm sny vi ska prøv oss på,eller en bratt bakke sånn som Kjelen eller opp mofjelle
Må jo finn en plass der det ikke e så mye trafikk.
Men e det Korgfjelle i 30 cm sny vi ska prøv oss på,eller en bratt bakke sånn som Kjelen eller opp mofjelle
Må jo finn en plass der det ikke e så mye trafikk.
blazerteam- Felerator
Syns vi sku prøv Kjelen, passe bratt
Ford`n i ordn- Sjarkeier
- Antall Innlegg : 638
Jobb/hobby : Wasco/scooter
Registration date : 20.01.2008
Pluss sia ved kjelen e jo at det ebratt..Djevelsk bratt..Men minuse e vel at det bor folk der oppe som vil både ned å opp åsså e det lite parkeringsplassa å møteplassa der.
Korgfjelle e jo ikke bratt nok,men bi det nokk sny så e det skøy.Men da e det jo den biln som kjør først som får det verst.Åsså kjør de anner i sporan.
På is derimot,så vil nok det heile svar seg annerledes.Då vil jo en bakke vær lik førr de aller fleste.
Korgfjelle e jo ikke bratt nok,men bi det nokk sny så e det skøy.Men da e det jo den biln som kjør først som får det verst.Åsså kjør de anner i sporan.
På is derimot,så vil nok det heile svar seg annerledes.Då vil jo en bakke vær lik førr de aller fleste.
blazerteam- Felerator
D må vær lokka område
sub-87- Svettlugg
- Antall Innlegg : 128
Registration date : 10.01.2008
Koffør det?.
Ska jo ikke ha nå fart.Her e det kunn fremkommelihet som regnest.
Ska jo ikke ha nå fart.Her e det kunn fremkommelihet som regnest.
blazerteam- Felerator
D e ikke alle som har egnet kjøretøy som e egnet for vei.
sub-87- Svettlugg
- Antall Innlegg : 128
Registration date : 10.01.2008
Steike det hær hørtes løyle ut .....................
Endelig et arrangemang som IKKE har nåkka med MOPED å gjør .....................
Endelig et arrangemang som IKKE har nåkka med MOPED å gjør .....................
men vess det bi en bratt bakke på is, kan det ikke vær litt skummelt når du byinn å skli ned?
stranger- Makalaus
- Antall Innlegg : 1288
Jobb/hobby : student/moppedist
Registration date : 03.01.2008
også må vi sett opp forhjulsdrift mot bakhjulsdrift så vi får bevist ka som e bestblazerteam skrev:Har en ide .Vi møtest når snyen e kommen,åsså ser vi kem som kjæm seg længst.
4x4.
Forhjulsdrift.
Bakhjulsdrift.
stranger- Makalaus
Vest det e glatt,så kan det bi nifst ja.Må vel prøv å finn en bakke som det e sny i å ikke så mye is.
blazerteam- Felerator
stranger skrev:men vess det bi en bratt bakke på is, kan det ikke vær litt skummelt når du byinn å skli ned?
Rægn jo med at det bi ein bakke som end opp ein plass , enten på ei flata eller på ein snu/parkeringsplass .............
Og då e jo ikke det nåkka problem ... man ha no ikke tænkt å bi ståanes medt oppe i bakken ......................
d e jo ikke så dumt, da kun jo eg ha stilt med storførtisub-87 skrev:D må vær lokka område
stranger- Makalaus
vess aill kommer seg opp så e det jo ikke nokka konkuranse lenger, da vinn jo ailllotus skrev:stranger skrev:men vess det bi en bratt bakke på is, kan det ikke vær litt skummelt når du byinn å skli ned?
Rægn jo med at det bi ein bakke som end opp ein plass , enten på ei flata eller på ein snu/parkeringsplass .............
Og då e jo ikke det nåkka problem ... man ha no ikke tænkt å bi ståanes medt oppe i bakken ......................
stranger- Makalaus
Det går jo ann å fær opp mot ACR no når det bjynn å kom litt sny.20-40 cm sny vil nok føles vanskeli i bakken opp mot ACR.Må no vær totalt blotta førr å vær fale og..
Men ijænn.Det bi enklere å kjør etterkvært..
Men ijænn.Det bi enklere å kjør etterkvært..
blazerteam- Felerator
lotus skrev:Steike det hær hørtes løyle ut .....................
alt har med moped å gjer
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
blazerteam skrev:Vest det e glatt,så kan det bi nifst ja.Må vel prøv å finn en bakke som det e sny i å ikke så mye is.
Ja ein teng e sekkert, å det e at det e nifst å kjør på skikkelig gletterholka ...............
Husk ein gång førr mange hærrens år sia eg sku på sjukhuset i Mosjøen, det hær mått va i 1991 førr eg husk at eg hørt på radioen at han Kong Olav ha lagt på røret.
Vart så lei av å hør om dødsfallet og om den færske Irak-krigen på radioen, at eg svenga av på Esso i Korgen og kjøpt debutalbumet tell han Steinar Albrigtsen på kasett ..............
Det va så kaldt om morran når eg starta heimanifrå at eg ha lagt ei dobbel papp-plata framførr radiatoren på C-kadetten som eg hadd på den tida, sånn at man sku slæpp å frys ihjæl i den "varme" Kadetten.
ANYWAY: Når eg sku start heimover på ettermiddagen ha været slie TOTALT om tell plussgrader og migrægn.
På tur heimover kjørt eg i slaps og drit helt tell folkehøgskola, dærifrå og videre vart det holka, og då snakk vi gletterholka som svøm i vatn.
Satt no dær å håpa på at eg sku kom meg opp Korgfjellet (samtidig som eg baintes over at eg ikke tok Civic'en som eg hadd samtidig, førr då kuinna eg jo bære RYGG opp Korgfjellet vess det sku knip om.
Då eg va kommen næsten opp på sørsia, bjynnt eg å GRU meg tell nedfarten på nordsia.
Eg har værken før eller seiner vøre ute førr ei sånn hær JÆVLIG gletterholka, og at eg klart å kom meg ned på nordsia, skjønn eg ikke den dag i dag
På tur heimover passert eg flust med Hollandske bandvogne som låg STRØDD i grøfta med jævne mellomrom, imella Korgfjellet og Finni.
Artig etterpå det e det jo, men underveis e det jo et HÆLVETE ...................
Eg stortrives på veia med gletterholka .Selvfølgeli i en amerikansk støypjernsdonge som ingen har tru på .
Eg har så mange historia fra glatte nordlandsveia,at eg veit ikke kor eg ska start .
Eg har så mange historia fra glatte nordlandsveia,at eg veit ikke kor eg ska start .
blazerteam- Felerator
blazerteam skrev:Eg stortrives på veia med gletterholka .Selvfølgeli i en amerikansk støypjernsdonge som ingen har tru på .
E ha hørt en sånn historie om en gul El Camino, en bergingsbil og ei grøft i Svenningdalen
oldsrodder- Konge
- Antall Innlegg : 3624
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008
ja dt hær kan bi svært når eg får svamper dekkan opp i plan på 30-40cm sny så bi dt men så e dt jo faktisk ikke låv å kjør på ubrøyta vei (ikke dt at dt hinder meg men) før dt bi plutselig regna som utmark
Jostein- Svettlugg
- Antall Innlegg : 146
Jobb/hobby : platearbeider imtas
Registration date : 26.05.2008
oldsrodder skrev:blazerteam skrev:Eg stortrives på veia med gletterholka .Selvfølgeli i en amerikansk støypjernsdonge som ingen har tru på .
E ha hørt en sånn historie om en gul El Camino, en bergingsbil og ei grøft i Svenningdalen
Du veit at bruk man bilan....så bi det historia
blazerteam- Felerator
Jostein skrev:ja dt hær kan bi svært når eg får svamper dekkan opp i plan på 30-40cm sny så bi dt men så e dt jo faktisk ikke låv å kjør på ubrøyta vei (ikke dt at dt hinder meg men) før dt bi plutselig regna som utmark
Ja eg må jo ærlig innrøm at eg ha spekulert GRUSOMT på ke slags bumma det e du ha fått på bilen................
Ha jo vørte vækt opp ifrå dvale opp tell fleire gång når du fær førbi hær på Gamle nesnaveien .......................
Høres jo ut som om det kjæm ein heil armada med Russiske tanks kjøranes ....................
Rægn med at du må ha musikken på full guffe, førr å klar å overlev inne i bilen .................
Full å flir bi eg no iværtfall kvær gång eg hør dækkstøyen ......................
Går dæ ikke an å spør pent om å få bruk en bakke i skillevollen te nå sånt.
02ronny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1096
Jobb/hobby : Rørleggermester/ BMW, dvs. bil
Registration date : 19.02.2008
Unnarennet i fageråsbakken kan sekkert brukes. Men det verste e ikke opp. Det verste e NED !
Ove Jonny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1240
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008
Side 1 av 2 • 1, 2