registrering av veterean
+4
Petter
Runner
blazerteam
Pålmoküngen
8 posters
Side 1 av 1
registrering av veterean
hei va er galt me dette lande.prøver å registrere min 66 ht men må vere totalkunde i forsikringsselskapene for å få det.har ringt mange .så ringte jeg lmk lansforbundet for motorhistoriske kjøretøyklubber.han sa det du må ha vert medlem i en annen klubb i minimum 1 år for å ta del i di godene,greit tengte jeg da vil det si at jeg må vente i 1 år før jeg får registrert bilen ???????? er det noen som vet nå om dette.
Pålmoküngen- Kørvjævel
- Antall Innlegg : 63
Registration date : 24.04.2008
Re: registrering av veterean
Du kan jo start med vanlig trafikk forsikring...åsså meld du deg inn i feks amcar å får veteran forsekring etterkvært.
blazerteam- Felerator
- Antall Innlegg : 12528
Registration date : 02.01.2008
blazerteam skrev:Du kan jo start med vanlig trafikk forsikring...åsså meld du deg inn i feks amcar å får veteran forsekring etterkvært.
Det måte jeg gjøre Så no er jeg med i klubb Måtte også på takst med bilen for å få kaskoforsikring,
Det kan hende at Mustangklubben har forsikringsordning så hør med dem.
Men jeg synes forsikringene er for dårlig, Du får jo bare kjøre 5.000km i året No sjønner jeg hvorfor det er så lite Amcarbiler ute å kjøre på mo . Skal du på 2 treff i oslo. Så har du brukt opp all kjørelengden Så den er i allefall ikke laget for vi som bor så langt nord
Men Hot Rod klubben skulle jobbe få ordne en forsikring med lengere kjørelengde og samme retigheter
Runner- Moderator
- Antall Innlegg : 3591
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008
Har hatt forsikring på x antall veterana uten å vær medlem i lmk eller andre klubber.
Forskjellen er at med medlemsskap i amcar eller lmk blir det noen kroner billigere. Men ikke mye... Full kasko på Camaroen min kosta 1100.- på 17 m'en 900...da e de forsikra for henholdsvis 140' og 80' big-ones.
Eg bruk gjensidige. Som medlem av amcar kan du vel få 8000 i kjørelengde trur eg.
Forskjellen er at med medlemsskap i amcar eller lmk blir det noen kroner billigere. Men ikke mye... Full kasko på Camaroen min kosta 1100.- på 17 m'en 900...da e de forsikra for henholdsvis 140' og 80' big-ones.
Eg bruk gjensidige. Som medlem av amcar kan du vel få 8000 i kjørelengde trur eg.
Petter- Helgeland Motor Forum
- Antall Innlegg : 720
Jobb/hobby : IT-konsulent/Alt med hjul
Registration date : 03.01.2008
Førr å ha triumphen forsikra som veteran hos Gjensidige mått eg ha en anna bil i samme selskap.
Ove Jonny- Makalaus
- Antall Innlegg : 1240
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008
Eg har porschen min i Vesta der har dem ei klassiker forsikring, dvs du bestem sjøl verdien på biln og betal deretter, fri kjørelengde
Ha hatt T2 en min der og betalt 800,- i året og verdien på biln vart sett te 60000,-
Ha hatt T2 en min der og betalt 800,- i året og verdien på biln vart sett te 60000,-
911- Moderator
- Antall Innlegg : 5021
Registration date : 05.01.2008
Det e INGEN , eg gjæntar, INGEN forsikringsselskap som kan nækt deg å tegn ei skikkelig veteranbilforsikring, sjøl om det mått vær den eineste forsikringa du har i det selskapet ............. Garantert, 100% sekkert ................
Hilsen en gammel Vesta-konsulent .........
Hilsen en gammel Vesta-konsulent .........
Også LMK har ei forsikring som dekker rodder. Det er bare noen kriterier om at bilen må være godkjent og alt må stå i vognkortet.
Det er mange klubber som er tilsluttet LMK også mc klubber så om du er medlem i en klubb sjekk opp om den er tilsluttet LMK. Da får du forsikring der.
Det er mange klubber som er tilsluttet LMK også mc klubber så om du er medlem i en klubb sjekk opp om den er tilsluttet LMK. Da får du forsikring der.
oldsrodder- Konge
- Antall Innlegg : 3624
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008
takk for tips og vink.lmk sku eg få kasko for 480 kr vest eg va medlem av en eller anna klubb.men eg trur lotus har rett i at dem kan vell ikke nekt,men ska mann krev forsikring av et selskap?eg har hus i jernban og lifsforsekring i sparebanken.men ingen av dem va villi tel å tengn veteran forsikring,det vil si jernbanen sku eg få utn kasko tel 1200kr.men eg trur eg har løsning har vert medlem av hmk i15 å det va vest go sak trur eg ha ikke snakka me han i lmk ska reng han i mårra.hmk =historiske militere kjøretøyer forening.
Pålmoküngen- Kørvjævel
Reng han Jens Arne Jensen på Mo, han ha jo vøre besiktningsmann før LMK i mange år
oldsrodder- Konge
- Antall Innlegg : 3624
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008
ja det va ikke dumt han sku veta det.
Pålmoküngen- Kørvjævel
Side 1 av 1