Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Pontiac motor i en 69 Skylark?

3 posters

Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by pontchief Man 19 Mai 2008, 06:25

Vi har en 69 Skylark cab med original Buick 350 4port, men så har jeg liggende en sprek 1969 428cid Pontiac motor og th400.



Er det noen som vet om det er mye som gjøres for å sette denne motoren i Buicken.



Er takknemelig for erfaringer og tips.Pontiac motor i en 69 Skylark? Xyxthumbs

Arild vet sikkert noe om dette Wink
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by pontchief Man 19 Mai 2008, 10:00

Det her kan bli en rå cab

Jo det var no det som var planen. Very Happy

Skal kjøpe et komplett sett først med bremse skiver, ok, spindler og hovedsylinder med vacumklokke.

Er tromler uten servo i dag.

Skal også kjøpe nye fjærer rundt og alle foringer i for og bakstilling.

Skulle vel ha boksa bærarmene bak, de selger jo ferdige sånne, men det koster da litt, vi får se.

Lakk og krom får komme til sist, det e greit nok som det er for en bruksbil på sommeren.

Den blir nå brukt mest på finværsdaga, men det e en nytelse med cab på fine dager, blir vel litt som å kjøre motorsykkel, men mere sosialt, da hele familen kan være med og man slipper å bruke hjelm. Wink Laughing

Men jeg skal kjøpe en ny cab til den, for det trenges.
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by blazerteam Man 19 Mai 2008, 15:34

Ska jo vær bære å skru inn motorn vest motorfestan e lik.Vest ikke så har du vel festan fra pontiacen Question .Åssn gearkasse e der i dag Question .kansje en 350 Question .Uansett så ska det ikke vær nå hokuspokus.Samme ramma på Chevelle Buick pontiac oldsmobile 68-72.

Sjøl ha eg villa vurdert en nyere innsprøytingsmotor førr å få ned forbruke.En fresk 350 Chevy eller 383 ha eg og villa vurdert.Trur dem e belliar i forbruk enn olds-pont-Buick.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by pontchief Man 19 Mai 2008, 17:26

blazerteam skrev:Ska jo vær bære å skru inn motorn vest motorfestan e lik.Vest ikke så har du vel festan fra pontiacen Question .Åssn gearkasse e der i dag Question .kansje en 350 Question .Uansett så ska det ikke vær nå hokuspokus.Samme ramma på Chevelle Buick pontiac oldsmobile 68-72.

Sjøl ha eg villa vurdert en nyere innsprøytingsmotor førr å få ned forbruke.En fresk 350 Chevy eller 383 ha eg og villa vurdert.Trur dem e belliar i forbruk enn olds-pont-Buick.

Hei
Regner med at det er th350 kasse i bilen nå.
Denne bilen blir ikke brukt så mye at jeg tenker på forbruket, 428 stod i en 77/78 catalina stw som jeg hentet nede ved Egersund og den var nedlest i deler.
Jeg målte den i fra Elverum til Trondheim og da brukte den 1,3 i snitt og Skylarken er jo mye lettere.

Nei, det er Electraen som jeg bruker mye som skulle ha hatt en innsprøytningsmotor, men den er det ikke lov å forandre noe på (ganske strengt etter 71), men jeg kunne tenkt meg å prøvet et TBI oppsett i fra 454 Chevy på den, får se om jeg finner noe sånt i USA.

Har ikke festene i fra Pontiacen, men det finnes å få tak i.

Ellers så er fordeleren foran på Buick motoren og bak på 428, starteren er vel også på andre siden, men ikke noe av det skulle være noe problem.

Når det gjelder girboksen så skal jeg vel være heldig vist det er en kort th400 jeg har, men jeg mener å huske at den var ganske kort.
Men det er vel ltt usansynlig siden den sto i en fullsize stw.

Har den lagret hos en kompis, ellers så skulle jeg ha tatt meg en titt.
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by oldsrodder Man 19 Mai 2008, 17:36

Du må vel gjøre noe med mellomakselen også. Mener det er forskjell på yoket på Th350 og Th400 men om du har Pontiac yoket er det overgangskryss å få tak i så det er et problem som er til for å løses. Very Happy
oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Age : 60
Bosted : Lørenfallet
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by pontchief Man 19 Mai 2008, 17:40

oldsrodder skrev:Du må vel gjøre noe med mellomakselen også. Mener det er forskjell på yoket på Th350 og Th400 men om du har Pontiac yoket er det overgangskryss å få tak i så det er et problem som er til for å løses. Very Happy

Det var ikke jeg som skrota stw'en, så den mellomakselen er nok ikke tatt rede på, men sånt må vel være greit å få tak i. Suspect
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by blazerteam Man 19 Mai 2008, 20:20

Eg trur startern e på samme sia på BOP.E vel bære Chevy som har startern på pass sia.Yoke inn på gear e førsjelli fra 350 tell 400.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by pontchief Tir 20 Mai 2008, 06:05

blazerteam skrev:Eg trur startern e på samme sia på BOP.E vel bære Chevy som har startern på pass sia.Yoke inn på gear e førsjelli fra 350 tell 400.

Ja, det stemmer nok det.

Har hørt meg litt rundt på div forum og det er vist en ganske grei jobb.

Jeg må kjøpe de motorfestene som står skrudd fast i ramma i fra en 68-72 Pontiac Lemans/Tempest/GTO og også motor festene som står på motoren i fra samme bil.

Også må jeg flytte traversen bakover, men hullene er vist i ramma fra før, så jeg behøver ikke å lage nye.

Jeg må prøve å få heim motoren før jeg drar og få den i motorstativet, skulle ha plukka den ned såpass at jeg vet om veiva e slipa eller ikke og om det er standard borring, så kunne jeg ha kjøpt de delene borti USA, når jeg først var der.
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Pontiac motor i en 69 Skylark? Empty Re: Pontiac motor i en 69 Skylark?

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet