Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Tempo swing

+8
TOMBY
håvar
Runner
911
pontchief
toresin
lotus
crucifix
12 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Tor 24 Apr 2008, 18:40

Får lag papp sjelt me eg veijnt yes
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by pontchief Tor 24 Apr 2008, 19:00

crucifix skrev:har fått laga nye papira på tempoen så no veijnt eg bære på sjeltan ska kom i postn

Flott at det ordnet seg. Cool
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Tor 24 Apr 2008, 19:29

jada jikk bedre eijn eg trudd Cool
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by pontchief Tor 24 Apr 2008, 19:55

crucifix skrev:jada jikk bedre eijn eg trudd Cool

Ja, men det gjør som regel det. Very Happy
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Ons 30 Apr 2008, 16:13

e det låv og lag sjelt sjøl når sykkeln e registrert å sjelt e på tur i postn???
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by håvar Ons 30 Apr 2008, 16:22

JA, eg ha prøva, rektignok med bil. Eg rengt først purken å sport, å dæm sa eg mått reng biltilsynet. Så gjor eg det, å dæm sa eg mått reng politiet. Da tengt eg greit nokk, å fann nå kvit papp å en svart sprittusj. Twisted Evil Selvsagt vart eg stoppa på kveldn, men det gikk greit når eg førtælt at eg ha rengt å sport om lov Very Happy Åsså hadd eg jo vognkort med det skiltnummeret eg ha skreve på da.
håvar
håvar
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 238
Age : 48
Bosted : Gruben
Registration date : 22.01.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Ons 30 Apr 2008, 16:29

da sats vi på det Very Happy
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by 911 Ons 30 Apr 2008, 18:09

Ha gjort d samme med Tempo, og eg veit fleire som ha gjort det uten problem, spesielt når det e ett veterankjøretøy og man har vognkortet Very Happy
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Ons 30 Apr 2008, 21:26

Heijmlaga sjelte e montert, så sats eg på at formen e litt beijre eijn i dag ranger
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by lotus Ons 30 Apr 2008, 21:37

Uansett ke jævlig formen e i morra så bi det jo straks liker når du får sætt deg på mopeden å kjør innover tell Mo. Du får jo masse freskluft i trynet. Very Happy
Sku det allikavæll bi førr jævlig , så har du vell sidevæska på mopeden som du kan spy i Question Suspect
lotus
lotus
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8032
Age : 52
Bosted : Båsmoen
Registration date : 08.02.2008

http://motorinord.origo.no/-/workgroup/show/3959_motor-i-nord

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Tor 01 Mai 2008, 17:28

Tempoen va ikke i slag, død bære han såg ei stigning så eg kjørt bære tell dalselv , snudd å kjørt tell mo å veijnta på di andre. men eller en sykt fin dag og arti å ha fått prøva tempoen, må nokk ta ei overhaling på sachs`n skru
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Tor 22 Mai 2008, 07:53

No e tempoen så bra deijn kaijn bi fram tell eg ser lekt å ta full overhaling av motorn, justert tenninga, sist eg justert ha eg boma me retninga på svenghjule, sjønt straks feiln når eg såg svenghule jikk bakover Very Happy fin justert forgassern vart bra mye lettar når teinninga vart rett Suspect
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by TOMBY Tor 29 Mai 2008, 19:03

Hei dokker med swing .
eg har en svart 59 mod swing i garasjen, den treng sårt en cluts hændel som knekt på tur t vinter lagring nån som har liggan og sleng (et tel styre med påsveisa inn festing)?? Very Happy
TOMBY
TOMBY
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 9
Bosted : Gruben
Registration date : 23.05.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by crucifix Fre 01 Jan 2010, 21:10

TOMBY skrev:Hei dokker med swing .
eg har en svart 59 mod swing i garasjen, den treng sårt en cluts hændel som knekt på tur t vinter lagring nån som har liggan og sleng (et tel styre med påsveisa inn festing)?? Very Happy

Litt seijnt sansje å svar men ja eg har.
crucifix
crucifix
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 698
Age : 45
Bosted : Alteren
Jobb/hobby : Olje og blårøyk
Registration date : 24.03.2008

http://www.andrethomassen.com

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by kkolsen Ons 17 Feb 2010, 18:39

e d nån som har dela t swing å sæll,eller bytt? treng masse, blant anna komplett framhjul,framskjerm,bensinkran,tanklokk,bakløktglass,handtak,innmat og glass t løkt pluss pluss
mvh kjell
kkolsen36@yahoo.no
mob 95248773

kkolsen
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 91
Bosted : onøy(evil island)
Registration date : 21.08.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by Trond-Diesel Ons 17 Feb 2010, 20:24

Berre en liten komentar tell det hær med heimlaga skilt.... Det e ingen krav tell kem som ha laga skiltet, berre det e laga etter spesifikasjonan. Dvs. det er fullt lovlig å lage det selv. Kravene til utseende finns i kjøretøyforskriften. det er krav til størrelse og bredde på bokstaver og tall, samt avstand mellom disse og avstand til skiltkant,-både over/under og på sidene., Utskrift av kravene kan fåes hos trafikkstasjonene eller Politiet.
Hjemmelagde skilt er noe som ordensmakta ikke er særlig vant med, og derfor er det ikke uvanlig att de ikke kjenner disse reglene som gir alle muligheten til å lage skilt selv.

Til veterankjøretøy er det forholdsvis enkelt og lage egene skilt, siden de er ganske enkle i utførelse, men dagens moderne skilt har krav om reflekterende overflate, og her er det vanskelig og fremmskaffe tilfredstillende dokumentasjon på at de har "rette" reflekterende egenskaper........ Suspect

Det et forresten viktig å merke seg at det er krav både til veteranskilt og moderne skilt at bokstaver og tall skal heve seg ut fra resten av skiltet. (0.3mm hvis jeg ikke husker feil....). Dette for at det skal være mulig å tyde skiltet selv om fargen (svart) skulle være borte på tall/bokstaver.
Dette betyr selvsagt att det ikke holder med bare maling eller tusj....... Rolling Eyes(.....ka eg ikke veit..... pirat )
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by 80Nilsen Ons 17 Feb 2010, 20:29

Trond-Diesel skrev:Berre en liten komentar tell det hær med heimlaga skilt.... Det e ingen krav tell kem som ha laga skiltet, berre det e laga etter spesifikasjonan. Dvs. det er fullt lovlig å lage det selv. Kravene til utseende finns i kjøretøyforskriften. det er krav til størrelse og bredde på bokstaver og tall, samt avstand mellom disse og avstand til skiltkant,-både over/under og på sidene., Utskrift av kravene kan fåes hos trafikkstasjonene eller Politiet.
Hjemmelagde skilt er noe som ordensmakta ikke er særlig vant med, og derfor er det ikke uvanlig att de ikke kjenner disse reglene som gir alle muligheten til å lage skilt selv.

Til veterankjøretøy er det forholdsvis enkelt og lage egene skilt, siden de er ganske enkle i utførelse, men dagens moderne skilt har krav om reflekterende overflate, og her er det vanskelig og fremmskaffe tilfredstillende dokumentasjon på at de har "rette" reflekterende egenskaper........ Suspect

Det et forresten viktig å merke seg at det er krav både til veteranskilt og moderne skilt at bokstaver og tall skal heve seg ut fra resten av skiltet. (0.3mm hvis jeg ikke husker feil....). Dette for at det skal være mulig å tyde skiltet selv om fargen (svart) skulle være borte på tall/bokstaver.
Dette betyr selvsagt att det ikke holder med bare maling eller tusj....... Rolling Eyes

Hei.
En liten komentar vedrørende dette med at bokstaver skal heve seg ut fra resten av skiltet.
Var og hentet ut skilt til nybilen i dag, der er skiltet helt slett. Ser for meg ut som om at det er en blank folie utpå hele skiltet.
80Nilsen
80Nilsen
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 139
Age : 43
Bosted : Trofors
Jobb/hobby : Maskinfører. Trond Tverå AS
Registration date : 28.05.2009

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by Trond-Diesel Ons 17 Feb 2010, 20:36

80Nilsen skrev:
Trond-Diesel skrev:Berre en liten komentar tell det hær med heimlaga skilt.... Det e ingen krav tell kem som ha laga skiltet, berre det e laga etter spesifikasjonan. Dvs. det er fullt lovlig å lage det selv. Kravene til utseende finns i kjøretøyforskriften. det er krav til størrelse og bredde på bokstaver og tall, samt avstand mellom disse og avstand til skiltkant,-både over/under og på sidene., Utskrift av kravene kan fåes hos trafikkstasjonene eller Politiet.
Hjemmelagde skilt er noe som ordensmakta ikke er særlig vant med, og derfor er det ikke uvanlig att de ikke kjenner disse reglene som gir alle muligheten til å lage skilt selv.

Til veterankjøretøy er det forholdsvis enkelt og lage egene skilt, siden de er ganske enkle i utførelse, men dagens moderne skilt har krav om reflekterende overflate, og her er det vanskelig og fremmskaffe tilfredstillende dokumentasjon på at de har "rette" reflekterende egenskaper........ Suspect

Det et forresten viktig å merke seg at det er krav både til veteranskilt og moderne skilt at bokstaver og tall skal heve seg ut fra resten av skiltet. (0.3mm hvis jeg ikke husker feil....). Dette for at det skal være mulig å tyde skiltet selv om fargen (svart) skulle være borte på tall/bokstaver.
Dette betyr selvsagt att det ikke holder med bare maling eller tusj....... Rolling Eyes

Hei.
En liten komentar vedrørende dette med at bokstaver skal heve seg ut fra resten av skiltet.
Var og hentet ut skilt til nybilen i dag, der er skiltet helt slett. Ser for meg ut som om at det er en blank folie utpå hele skiltet.

Det må i såfall være spillernytt.......(ska ikke protestèr på at det kan være forandra).. Men kravet e der på gammelskilt uansett, sia dem ska se lik ut som dem va før... Det skiltet eg fikk sist, og det va i fjord høst,(ny type) va stansa ut for å få den her uthevinga... Suspect
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by 80Nilsen Ons 17 Feb 2010, 20:42

Mulig det er noe nytt igjen ja. Jeg har heller aldrig sett et slikt skilt før....
Skal prøve å få tatt bilde av det i morgen. Er faktisk ganske mye penere.
80Nilsen
80Nilsen
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 139
Age : 43
Bosted : Trofors
Jobb/hobby : Maskinfører. Trond Tverå AS
Registration date : 28.05.2009

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by 3.0E SGX Tor 18 Feb 2010, 01:06

Ja eg va faktisk på biltilsynet idag eg og å fikk nye skilt.

Og di helt nyeste skiltan e av plast og e helt slett overflata på. Også e dem mye tjukkere enn di siste alu-skiltan, så det ser ut som det ligg ei tynn "plexiglasshinna" på utsia av tallan.
Innbillt meg nesten at det va litt antydning til tredimensjonaleffekt av det når eg snudd det i litt forskjellige vinkla.
3.0E SGX
3.0E SGX
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 369
Bosted : Ytteren
Registration date : 31.01.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by Trond-Diesel Tor 18 Feb 2010, 02:52

Hmmmmmmm........ det skjer forandringer hele tida......e kansje en god forandring att de e kjukkar, men plastikk e no en gang ikke like sterkt som aluminium...blant anna når det e kaldt..... da må dem ha forandra skiltforskriftan då.....ellers e ikke de der "lovlig".... pirat ikke at det plag meg....dessuten e det stort sett "gammelskilt" på kjøretøyan mine, og eg trives med det..... puu

Kan jo hend att dem e ute etter å steng heilt for muligheten for å lag skilt sjøl.... Suspect
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by 911 Tor 18 Feb 2010, 07:56

Han Trond har rett anngående "skiltreglan" eg ha fått samme opplysninger, men eg va og å fekk skilt igår (te 924 en Tempo swing - Page 2 Icon_cheers ) og fekk det samme plastskjit skiltet. Iflg damen på biltilsynet har dem eksistert i 2 år Tempo swing - Page 2 Suspect og Iflg en herværende svenske er det disse skiltene det svenske Vegværket forkastet fordi de syntes for dårlig Tempo swing - Page 2 Icon_biggrin


Sist endret av 911 den Tor 18 Feb 2010, 07:58, endret 1 gang (Reason for editing : skriveleif)
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Tempo swing - Page 2 Empty Re: Tempo swing

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet