Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

h4 xenon

5 posters

Go down

h4 xenon Empty h4 xenon

Poste by mr.mopar Søn 27 Nov 2011, 22:20

er d vanlig på disse h4 xenon kittan at d funker dårlig på langlys.d e jo en spole som drar vekk den sperro som er på nærlys.men på mitt kitt er d bare litt forskjell på nærlys og langlys.er d forskjell på kittene.mitt er et gml't 35w kitt frå china

mr.mopar
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 293
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

h4 xenon Empty Re: h4 xenon

Poste by vomaz Søn 27 Nov 2011, 22:34

Prøvde et slikt sett å jeg syns det samme...
vomaz
vomaz
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 596
Age : 39
Bosted : Leirfjord
Jobb/hobby : SINUS Elektriker / Dæ mæste mæ motor
Registration date : 20.06.2009

Til Toppen Go down

h4 xenon Empty Re: h4 xenon

Poste by rvmossi Man 28 Nov 2011, 14:51

H4 kittene er stort sett kun for å fornye "looken" på bilen, har det selv på min bil å det lyser ikke noe BEDRE enn halogen, men hvitere.

Det som er viktig og huske når man monterer Xenon i nærlys er å stille lysene etter lysbildet som blir, slik at man ikke blender andre biler. Lyktene er som regel ikke egnet for xenonlys.
rvmossi
rvmossi
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 539
Registration date : 15.03.2009

Til Toppen Go down

h4 xenon Empty Re: h4 xenon

Poste by Turbogutten Ons 30 Nov 2011, 18:45

Skreiv om det der i en anna tråd også, nærlysa blir bra men det er også alt....
Turbogutten
Turbogutten
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 591
Age : 46
Bosted : Paradiset (Åga)
Jobb/hobby : Storbil m.m / Bil og sånt
Registration date : 28.02.2008

Til Toppen Go down

h4 xenon Empty Re: h4 xenon

Poste by liteglow Tor 29 Des 2011, 22:35

eg personlig syns ikke at folk burde monter xenon i H4 !!

En h4 reflektor har så spesifikk konstruksjon beregna på en glødetråd i ei halogenpæra, der både pæra, reflektor og glasset e laga for å sammarbeid slik sammen slik at lyset får den korrekte gjengivelsen på veien.

Når man pakk inn ei xenonpæra med en lysbue heilt ute av proposjon der glødetråden egentlig sku vær, så vill lys mønsteret spre seg ut fra reflektorn i et helt annet mønster, som derreter treff glasset feil og spres seg utover et område som ikke er egnet for både sjofør og motgående trafikk.

Når det gjeld nærlys e lysmønsteret viktig mot at man ikke ska lys lengre opp enn at man blind imøtekommende trafikk, samt at det ska lys opp langt nok tilpasset farta du kjør i og behovet før lys.

Langlys skal IKKE lys foran bilen, men etter 20-40 meter framfor skal lysmønsteret begynn.
Ødelegg du det her mønsteret "trur" hjærn din at du har et bedre lys siden det blir så lyst foran bilen (Spesielt på sny) ..
Men det som skjer e at det skarpe lyset 2-3 meter rett foran bilen blind øyan såppass mye at man møst nattsynet som man treng i mørket.

Man treng ca 30minutt for å oppnå fult nattsyn !
Så kjør du med feil langlys kan du møst nattsynet hver gang du slår på langlysan Smile



men det hær veit no vel egentlig alle??
det e jo ikke uten grunn at nærlysan bruk å slå seg av når man slår på langlys...

liteglow
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 461
Registration date : 15.11.2009

Til Toppen Go down

h4 xenon Empty Re: h4 xenon

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet