Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Noen av prosjektene

+4
RR-CLASSIC
911
blazerteam
G503
8 posters

Go down

Noen av prosjektene Empty Noen av prosjektene

Poste by G503 Tor 27 Mar 2008, 21:05

Noen av prosjektene 100_0910

1920 Cleveland solgt ny i Rana. Denne har jeg tenkt å bevare slik den er, men hente frem det som er mulig av finish i originallakken.

Noen av prosjektene 100_0911

Har fått matchet fargen med velvillig hjelp fra "hainn Kyrre" på Friisco Bilskadesenter, blir å legge forsiktig på der det er helt fritt for lakk.

Noen av prosjektene 100_0912

Den tilsynelatende girstanga er clutchen, det er fotgir på denne (i 1920, må være en av de første i verden med fotgir) Det er snekkedrev som driver clutchen, magneten under er direkte drevet av veiva.
Tenkte å bruke denne i forbindelse med det omtalte mopedracet, men blir vel disket da den er 270ccm...

Noen av prosjektene 100_2210

Har også begynt prosjektet med å gjenskape en Honda CB100 K3. Her er delesykkelen.

Noen av prosjektene 100_2211

Denne skal restaureres. Mangler mye og har til overs av noe. Er det noen som vet av en Honda 100 som står og samler støv eller noen deler som ligger og slenger så si gjerne i fra.

Noen av prosjektene 100_2212

Rimelig sikkert den eneste av sitt slag i Norden. 1938 Gnome Rhone Super Major 350ccm. Har hatt den siden 1985 da jeg kjøpte den av en gammel fisker i Narvik. Han var aktiv i "motstandsbevegelsen" i maidagen i 1940 i Narvik, fraktet franske og polske styrker mellom krigskipene og land med sin sjark. Da franskmennene trakk seg ut fikk han denne av en fransk offiser. Gravde ned motoren under låvebrua og gjemte resten under høyet på låven. Etter krigen kjørte han til og fra jobb på "bolaget" i Narvik til i 1958 da den ble pensjonert. Husker enda de siste ordene da jeg hadde lastet opp sykkelen og skulle dra. "Husk på at dette er en kraftig motorsykkel, vær forsiktig".....
Det kom mange Gnome Rhone AX2 med sidevogn (800ccm) og lisensproduserte Terrot til Norge med tyskerne.
det er en helt annen sykkel. Har nå fått kontakt med den franske G&R klubben og har håp om å få fatt i lykter og eksosanlegg som mangler.
G503
G503
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 561
Bosted : Åga
Registration date : 27.03.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by blazerteam Tor 27 Mar 2008, 21:20

Stilig.Husk det sto en Gnhome med sidevogn hos en onkel av meg på langvatne.Men eg trur det va en svenske å henta den.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by G503 Tor 27 Mar 2008, 21:29

Heita han Ramnå eller nå sånt?
Ha hørt at det vart solgt en GR AX2 derifra på 70-tallet førr kr 65,-
Havna vesstnok hos Harrys motor i Lycksele. Han samle mye rundt i Rana på den tia.
han henta også en 1938 AJS 1000 V-twin på heimgården tel Geir Valla...
Det sto 2 stk på Skonseng på slutten av 90-tallet. Begge havna i Narvik etter hvert.
han som har dæm har resta av 4-5 sykla men har fortsatt ikke begynt å skru. Det e ikke så mange som ser det likt å begynn på et sånn prosjekt. Det e gjerne ukomplett og syklan hadd drift på sidevogna men ikke differensial.
Kunne kobles ut, men var gjerne utslitt allerede under krigen grunnet dårlig konstruksjon.
G503
G503
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 561
Bosted : Åga
Registration date : 27.03.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by 911 Tor 27 Mar 2008, 21:32

Alle mc før 1921 får still i "pedal" klassen fem
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by blazerteam Tor 27 Mar 2008, 21:38

Sto hos han Ole Ramnåmo ja.Ha leka mye oppå den som onge.Trur motorn va i bruk i båtn demmes på langvatne.Han hadd og en Indian motor,men den ha storsamlern på hauknes fått kloa i.

Likt planan dine førr den Cleveland.Patina e tøft,å den va jo i sånn bra førfatning at den førtjen ei sånn oppfreskning.

Honda 100 va det lenge sian eg ha sedd i den telstand.Sånn såg dem ut når dem va i bruk før.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by RR-CLASSIC Tor 27 Mar 2008, 21:50

ÆÆÆÆÆ ska pinadø ta dæ, me SaphireTriggern!!!! Laughing Cleveland eller Honda cb 100.......come on....... bounce bounce bounce bounce
RR-CLASSIC
RR-CLASSIC
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 759
Age : 60
Bosted : Yttern
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by 911 Tor 27 Mar 2008, 22:00

Du må legg ut bilda a Austin, åsså har du vel endel nostalgiske bilda du som e oppvøksen på ett bilverksted/forhandler Very Happy D e jo endel Opel/Vauxall fantasta her som kunn ha trengt litt "føde" Shocked
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by pontchief Tor 27 Mar 2008, 22:48

Hvilke herlige sykler du har, skikkelig patina på den Clevland'en.

Det første prosjektet mitt var en ca 75 mod Honda 100, jeg fikk et halvt års utsettelse på sertfikatet pga av den , ikke skilt og ikke hadde jeg lappen heller.

Vi dreiv å skrua i Langneset , på andre siden av jernbanen, rett over i fra Shell stasjonen.

Gamlingen hadde et garasjebygg der som han hadde lastebilene lagret.

Han som annmeldte meg bodde oppe på lakkverkstedet til Bilhuset.

Men jeg hadde tross alt brukt den hver dag i et halvt år, før dette skjedde.

Hadde den parkert hos en kompis på Sagbakken, så ikke gamlingan skulle oppdage noe. affraid
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by ozon Fre 28 Mar 2008, 06:05

blazerteam skrev:Sto hos han Ole Ramnåmo ja.Ha leka mye oppå den som onge.Trur motorn va i bruk i båtn demmes på langvatne.Han hadd og en Indian motor,men den ha storsamlern på hauknes fått kloa i.

Likt planan dine førr den Cleveland.Patina e tøft,å den va jo i sånn bra førfatning at den førtjen ei sånn oppfreskning.

Honda 100 va det lenge sian eg ha sedd i den telstand.Sånn såg dem ut når dem va i bruk før.



Den indian motoren du refererer til hadde jeg sykkelen til, men siden jeg ikke greide å finne motoren ga jeg bort sykkelen til en onkel av meg som drev med HD.
Han byttet bort sykkelen med HD deler, og 14 dager etter fant han motoren......
ozon
ozon
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 168
Age : 52
Bosted : Verkstedet / Dalsgrenda
Registration date : 03.01.2008

http://www.kvikk.as

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by G503 Fre 28 Mar 2008, 07:51

pontchief skrev:Hvilke herlige sykler du har, skikkelig patina på den Clevland'en.

Det første prosjektet mitt var en ca 75 mod Honda 100, jeg fikk et halvt års utsettelse på sertfikatet pga av den , ikke skilt og ikke hadde jeg lappen heller.

Vi dreiv å skrua i Langneset , på andre siden av jernbanen, rett over i fra Shell stasjonen.

Gamlingen hadde et garasjebygg der som han hadde lastebilene lagret.

Han som annmeldte meg bodde oppe på lakkverkstedet til Bilhuset.

Men jeg hadde tross alt brukt den hver dag i et halvt år, før dette skjedde.

Hadde den parkert hos en kompis på Sagbakken, så ikke gamlingan skulle oppdage noe. affraid

Var faktisk med på denne kjøringen på den andre siden av jernbanen sammen med Børre Flatås. Husker episoden godt, vitnet for deg på politistasjonen, men politibetjent Lucassen trodde ikke på en stotrende 16 åring... dermed ble det utsettelse, kjipt som fan. Husker jeg vurderte å kjøpe den av deg, men hadde ikke gryn. Hvor havnet den?
G503
G503
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 561
Bosted : Åga
Registration date : 27.03.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by pontchief Fre 28 Mar 2008, 08:41

G503 skrev:
pontchief skrev:Hvilke herlige sykler du har, skikkelig patina på den Clevland'en.

Det første prosjektet mitt var en ca 75 mod Honda 100, jeg fikk et halvt års utsettelse på sertfikatet pga av den , ikke skilt og ikke hadde jeg lappen heller.

Vi dreiv å skrua i Langneset , på andre siden av jernbanen, rett over i fra Shell stasjonen.

Gamlingen hadde et garasjebygg der som han hadde lastebilene lagret.

Han som annmeldte meg bodde oppe på lakkverkstedet til Bilhuset.

Men jeg hadde tross alt brukt den hver dag i et halvt år, før dette skjedde.

Hadde den parkert hos en kompis på Sagbakken, så ikke gamlingan skulle oppdage noe. affraid

Var faktisk med på denne kjøringen på den andre siden av jernbanen sammen med Børre Flatås. Husker episoden godt, vitnet for deg på politistasjonen, men politibetjent Lucassen trodde ikke på en stotrende 16 åring... dermed ble det utsettelse, kjipt som fan. Husker jeg vurderte å kjøpe den av deg, men hadde ikke gryn. Hvor havnet den?

affraid affraid affraid affraid affraid

Hvilket sammentreff...

Hvor stor er sjansen for at du legger inne en historie som denne og eieren av tråden var med når det hendte. Shocked

Jeg husker ikke hvem som kjøpte den Surprised , men den ble solgt lokalt.

Fantastisk lyd av de Honda 100'ene, litt storsykkel lyd. Wink

Hadde vært artig å sett de syklene dine, når jeg drar til Mo neste gang.

Skal gjøre meg en tur når det blir litt mere vår.
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 64
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by Runner Søn 30 Mar 2008, 12:04

Svein Arne Andreassen som jobber på Toyota Norvik holder på å overhale en Honda 100. Du kan spørre han om han har noen deler til overs.

Runner
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 3591
Bosted : Ytteren
Jobb/hobby : motor
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by stranger Man 31 Mar 2008, 14:04

den cleveland'en og den gnome'n va tøff Cool Very Happy

eg sku ha hatt en sånn cb100 eller helst en cb125 Very Happy
stranger
stranger
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1288
Age : 31
Bosted : mo i rana
Jobb/hobby : student/moppedist
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

Noen av prosjektene Empty Re: Noen av prosjektene

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet