Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

1974 chevrolet camaro

Go down

1974 chevrolet camaro Empty 1974 chevrolet camaro

Poste by chevy8 Søn 06 Jan 2008, 21:36

Heisann. ser ut til å bli et bra forum dette, om det hoper seg opp med medlemmer, så kan no legge ut litt info om prosjektet mitt også pirat

Eg er en kar på 17 år, som kjøpte min første bil for ca 2 år siden..
Bilen er en 1974 chevy camaro. :dyn:

Da eg kjøpte den var det oljelekasjer, revers manglet, motor dårlig justert, og brukte minst 4-5 liter på milen..

har pusset bilen platerein, og det var mye som dukket opp, en god del småbulker, og et par store.
en del rust nederst på framskjerm på høyre side ble funnet, og bestemte meg for å bestille ny skjerm der, da ble det bestillt ny dørplate i samme slengen, og den nederste delen av høyre bakskjer som ikke er sveist inn enda..

venste bakskjerm ble bytta ut, da der var det mye rust, mye bulker, OG omtrent hele hjulbua manglet, og var erstattet av sparkel. Sad

nå er eg kommet sånn halveis med prosjektet, mangler noen sene kvelder på karosseriet og montering, og så må det nedi en motor
har deler til en 355, vurderer evt en 383, men har også for hånd en 454, så der er eg på vippepinnen nå.

eg legger ut noen bilder av bilen, og så får dere komme med spørsmål og kommentarer om dere vil Very Happy

1974 chevrolet camaro I134396756_91345_2
1974 chevrolet camaro I129769465_42086_2
1974 chevrolet camaro I19891299_79008_2
1974 chevrolet camaro I163236920_3893_2


har hatt planer om BLANK SVART bil, men etterhvert som eg ser tilbake på hvordan bilen såg ut på bildene over, så syntes eg personlig matt/halvblank svart ser tøfft ut, og ikke minst gjør bilen litt "sintere"


noen forslag til lakk? Suspect

chevy8
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.01.2008

Til Toppen Go down

1974 chevrolet camaro Empty Re: 1974 chevrolet camaro

Poste by chevy8 Søn 06 Jan 2008, 21:37

Tjaaa...
skjer minimalt for tiden, er så kaldt i garasjen at eg får sjokk hver gang eg går ut der..fysj...

sitter å venter på masse deler, sitter å megler på en 454, så hvem vet, når skal det inn en motor i januar/februar, men om det blir en 355 383 eller 454 er usikkert enda..

har ikke gjort mye i det siste, men har fått 4 liter med 2k peugeut eller hvordan man skriver det, sølvgrå metallic farge av en lakkerer eg kjenner, og har sandblåst masse smådeler, og har fått lagt to strøk med syregrunning på diverse deler, og grunna de, og nå før i dag/kveld etter jobb sprøyta eg to strøk med lakk på et reimhjul, og vannpumpe.

det heller over mot en 355 motor nå, da eg vet om bra innmat med høykompstempler som eg så å si har kjøpt.

og siden bilen blir svart så har eg 2 løsninger angående motor utsenede,

svart blokk/topper sølvgrå deler rundt om som braketter,dynamo osv

eller rød blokk/topper og svarte deler rundt om..

noen forslag?

her er noen bilder etter to lag med 2k sølvgrå metallic

1974 chevrolet camaro IMG00045
1974 chevrolet camaro IMG00044
1974 chevrolet camaro IMG00046

mvh chevy8 usa

chevy8
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.01.2008

Til Toppen Go down

1974 chevrolet camaro Empty Re: 1974 chevrolet camaro

Poste by chevy8 Man 07 Jan 2008, 00:41

Jo takk skal du ha. håper dette blir et bra forum etterhvert, og elsker alle smilysene som man kan bruke her bounce

skal prøve å få gjort en del nå i januar februar, så kanskje det blir mulig med en tur eller ti ut på sommerstid!

Det er nye bremser rundt om på bilen, den mangler bare litt jobb i det elektriske, litt interiør/dash, en runde i lakkboxen også trenger den til sist og ikke minst en motor/gir..hadde th350 kasse, men den har plutselig tatt kvelden.

Vurderer å kjøpe et overhalings/preppekit fra usa noe som koster rundt 1500kr, men vet ikke hvor vanskelig det er å sprette en kasse, og få den sammen igjen med nye deler...

Og det er en 10 bolt 8,5" bakaksel på den, men den er UTEN sperre Suspect

chevy8
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.01.2008

Til Toppen Go down

1974 chevrolet camaro Empty Re: 1974 chevrolet camaro

Poste by chevy8 Man 07 Jan 2008, 21:39

ja absolutt! artig å få gode kommentarer, og kritikk på det man gjør...
mange hjerner får bedre ideer enn en Laughing
Men eg holder fast må min sak angående vinge da! hehe det er ikke så værst med den spoilern du har kjøpt til din bil, men personlig så syntes eg det ikke er en skikkelig camaro uten orginale spoilern!

men smaken er som baken!

chevy8
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.01.2008

Til Toppen Go down

1974 chevrolet camaro Empty Re: 1974 chevrolet camaro

Poste by chevy8 Tor 17 Jan 2008, 20:04

god kveld lesere... har vert dårlig i dag så var verken på jobb eller skolen, men litt utpå dagn ble eg bedre igjen, og fikk meg en tur i garasjen og jobbet med bilen. har altså kappa ut nedre del av bakskjermen bakerst,pga rust og store bulker. her er ny del..holder på å tilpasse 1974 chevrolet camaro IMG00078 1974 chevrolet camaro IMG00079 så slipa og herja litt i 5-10 min etter dette og så passa alt sammen! etter masse punkting så begynnte det å ligne på noe her er sveisen slipa ned med vinkelsliper og sånn sandpapirblad 1974 chevrolet camaro IMG00080 så glemte eg å ta bilder, men altså har etter dette hatt på berafix som er et flussmiddel for tinning, deretter så tinna eg et tynt lag over den nedslipa sveisen, gikk tom for tinn, men fikk dekka hele flaten bortover med et tynt lag. kom noen små bulker av varmen under sveisingen, så her har eg mura over tinnet med glassfibersparkel 1974 chevrolet camaro IMG00084 1974 chevrolet camaro IMG00085 har ikke fått slipt ned dette enda, det får bli til neste gang eg skal i garasjen... etter glassfibersparkelen er slipt ned så trengs det bare et tynt lag med finsparkel over så burde denne delen av bilen være ok.

chevy8
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.01.2008

Til Toppen Go down

1974 chevrolet camaro Empty Re: 1974 chevrolet camaro

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet