Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Mafiabike

+3
need4speed
haugen
oldsrodder
7 posters

Go down

Mafiabike Empty Mafiabike

Poste by oldsrodder Søn 31 Okt 2010, 08:22

På 90 tallet hadde jeg denne Triumph chopperen, den ble modifisert og lakkert i forskjellige farger og til slutt solgt til fordel for en Bonneville. Men jeg har hele tiden angret på det salget.

Mafiabike Oktober2010049

Siden jeg har mattsvart hot rod og holder på å bygge både teardrop trailer og mopedchopper som skal bli mattsvart tenkte jeg at tiden igjen var moden for å bli eier av en chopper. Tanke har jo lett for å bli til handling og bedre ble det ikke etter motorveckan i Lycksele i fjor der jeg så denne Triumph chopperen.

Mafiabike 60026_428619955492_615845492_5579236_940783_n

Den ser jo ut som en hot rod på to hjul og hadde ganske mye av det jeg ønsker meg. Så da var det bare å holde øyne og ører åpne etter et prosjekt. En kompis satt på en Honda chopper som jeg mente var noe helt annet, men han var ikke moden for å selge så jeg kjøpte en Suzuki GSX 750 ES. Tenkte den kunne være grei å ha som leketøy i mellomtiden, men inspirasjonen til å begynne med den innfant seg aldri så den ble stående. Men plutselig var kompisen med Honda'n moden for bytte. Suzuki mot Honda, han ville gjerne beholde motoren og han om det. Jeg trengte grunnpilaren i et chopperbygge og det fikk jeg

Mafiabike Sep2010-2019

Vel hjemme i garasjen var det å stille den opp for å se hva jeg hadde anskaffet meg. Oljetanken var ingen tank, kun en tom boks uten topp. Så den må lages ny da Triumphen har tørrsump. Jeg ville også eksperimentere litt med hvilken tank jeg skulle bruke. Jeg likte ikke den peanøttanken som satt på. Så den har jeg funnet et annet bruksområde for. Har en gammel Intruder tank som passet ganske godt.

Mafiabike Sep2010-2026

Men den frembragte heller ingen innvendig jubel hos meg. Først da jeg kom på å låne tanken fra Bonnevillen falt alt på plass. Plutselig var det bare å slipe bort motorfester for Honda motor og få bort lakken så fester for Triumph motor kan sveises på plass. Men da lakken ble borte vistes det godt hvor festene skulle være, for her hadde det sittet en Triumph motor før. Det var det jeg var ganske så sikker på allerede første gangen jeg så denne sykkelen. At det egentlig var snakk om ei Triumph ramme.

Mafiabike 26102010001

Nå gikk ting mye lettere, pappmal for oljetank ble laget, eksosbraketter laget, osv osv, alltid er det noe småtteri som skal lages og det er så moro å holde på. Under tanken sitter et feste som stabiliserer tanken og der laget jeg et nytt feste som også har plass for coil.

Mafiabike 29102010009

Oljetanken ble laget på lørdagen og følger tradisjonelt mønster. Horse shoe tank passer bestandig synes jeg.

Mafiabike 29102010006

Og med tanken på plass ble det ikke så ille, bestandig spennende å se hvordan ting blir når man får det på plass.

Mafiabike 29102010008

Da ble det litt tid for tørrkjøring på Oldsrodder, håper denne er klar til våren. Blir fin å kunne ta ut på en godværsdag.

Mafiabike 29102010004


oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Age : 60
Bosted : Lørenfallet
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by haugen Søn 31 Okt 2010, 09:55

dæ der bi ein stili sykkel.. tumbup
haugen
haugen
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 547
Age : 51
Bosted : brønnøysund
Jobb/hobby : sveising/Bil
Registration date : 07.05.2008

http://www.haugenkarosseri.no

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by need4speed Søn 31 Okt 2010, 10:00

Smile 1 mai er den klar? tøff sykkel
need4speed
need4speed
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3732
Age : 52
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : motorsport
Registration date : 02.04.2008

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by sigheri Søn 31 Okt 2010, 20:23

Blir tøft det der.
Har lenge hatt lyst på et lignende prosjekt, men har ikke plass per idag:(
sigheri
sigheri
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1480
Age : 40
Bosted : Sandnessjøen
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by hondacb Lør 06 Nov 2010, 22:10

Kult. tumbup
hondacb
hondacb
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 214
Age : 67
Bosted : Konsvikosen
Jobb/hobby : motor/motor
Registration date : 27.12.2008

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by tonycart Ons 09 Feb 2011, 21:10

kult bygge jeg skal begynne og bygge opp en callesramme som det har vært hondamotor i . jeg mangler dekk motor og styret dette har blitt stjelt .. jeg tenkte jeg skulle ha sykkelen sort matt og gaffelen er så angrepet av rust så den blir også lakert sort matt Cool
tonycart
tonycart
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 17
Registration date : 27.08.2009

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by Trond-Diesel Tor 10 Feb 2011, 00:02

Meeezza Like!!! Very Happy tumbup pirat

Har selv vært uten egen sykkel de siste 6 årene,bare blitt noen små prøveturer på "lånesykkel" og jeg kjenner at det er like før tørken går over.....til fruens fortvilelse.... pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Mafiabike Empty Re: Mafiabike

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet