Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

stranger's stor wagon

2 posters

Go down

stranger's stor wagon Empty stranger's stor wagon

Poste by stranger Ons 12 Mar 2008, 15:26

ja kan vel lag en prosjekt tråd om biln
eg og han wikranracing (på ranagatebil forume) fann ut at vi sku få den på veien til helga så han fikk ratt nokka anna enn bmw'en Very Happy og det va jo ikke nokka problem Laughing

litt specs om biln:
står en B21A, jaja, kunna vøre verre (B19A)
custom made ESAB sperre funger berre godt Very Happy men eg ha ha tatt forstillings kontroll på bakakselen, og en kan fastslå at den e ikke rett (ha gådd nån år i bilcross)
den e letta, tatt ut all asfalt i golvet, tatt av all unødvendig plastikk, stoff trekk, golv matta og masse anna skit som man ikke treng, meen... alt ligg enda i bagasje rommet pluss en motor og litt sånt
spesial laga eksos annlegg (det vil sei, kappa røret før potta king )
after market turteller Cool fra biltema, den ligg oppå å sletter oppå dashbordet Laughing

men første hindring va at den sto under masse sny, men så kom sola og tina en del av snyen, men den va jo fortsatt omringa av sny
stranger's stor wagon 006avu6
men med litt hjelp av en rocky så spratt han rett ut av snyen
stranger's stor wagon 007qd0
og ja dokker har helt rett, det e jo fritt før løkte Shocked
stranger's stor wagon 008hf5
men... vi fikk ikke start på den Sad
så, så, så.. ikke bynn å diss volvo no, det va nemlig fritt før bensin
vi hoppa i bmw'en og ned tel statoil i byen, handla litt bensin og for opp igjen, fylt på bensin og kjørt startmotorn før fult... kom litt bensin fram hørt vi, men det va ikke nokk tel å start han, venta litt tel... no kom det besnin nokk frem og han starta opp Very Happy
men... det va et minus, han fuska nå veldig, vi trudd tenninga va rappel gærn, men det va no helt fin når eg satt den der
pappa meint på at det va berre før at den ha stådd ei stund, så eg for no berre heim.
stranger's stor wagon 001vf5
stranger's stor wagon 002wj6
neste dag starta eg han opp, men etter ei stund så stoppa han, og når eg sku start han igjen va det tomt før strøm Suspect det vist seg at ladelampa i speedometret ikke verka, dermed vart det ikke ladding.
så eg bytta no speedometer, kobla tel turtellern, montert lysan, heiv ut nån dekk som låg i han, tok vare på et bensin rør tel k-jetronic innsprøytninga som låg i biln mens eg venta på at batteriet sku hent seg inn nokk tel å få start på han, når eg va ferdig med alt det der så tok eg no å prøvd å start han, motorn gikk rundt kanskje 2 gang så starta han opp uten problem
gjekk inn med verktøyet og kom ut igjen, da va motortempraturn nesten på rødstreken, det vist seg at det va tomt før vatten, så det må eg få tak i.
men den gode nyheten va at han pappa hadd rett, han slutta å fusk så det va nokk berre at han ha stådd før lenge Very Happy
bilda av biln etter eg fekk på lysan
stranger's stor wagon 004ri4
men bake va det nån tjuv radda som ha vøre og førsynt seg med pæreholdera, så der va det fritt, dem ha også forsynt seg under huven med diverse ting
og jauda, eg veit at bagasje luka e oppe, det e pågrunn at all luksus'en som vi ikke treng, sånn som: isolering, plastikk deksel og golvteppet som va i biln e heve i bagasje rommet, men det ska vi hiv før helga
stranger's stor wagon 006it1
men hovedlysan verk no ihvertfall Very Happy
stranger's stor wagon 005dw6
men eg e jo ikke ferdig med biln enno
må luft bremsen (veldi vektig)
få sæta i han, fra omega Embarassed (veldi vekti)
monter beltan (tja, vi har vel ikke råd å ikke gjør det Laughing)
få lys i baklysan (vi har vel ikke råd tel å ikke gjør det heller Very Happy )
ordn blinklys rundt om (at det må vær bøter på alt Laughing )
meir bensin (det e snart tomt)
frost veska (eg ha ikke tenkt å bytt motor Laughing )
rydd inni biln (va det ikke en regel mot lause ting i biln på røssvoll? Laughing )
dekorer biln med TurtalskuttRæsarlag dekor Very Happy (har ikke turtallsperra men det går no bra Very Happy )
fest turtellern
tøm hylla på dasjbordet som e full av forgasser olja (hmm, kanskje eg sku ha fylt på litt av olja på forgasseren)
og NEI den her biln ska ikke knuses på røssvoll (enda), så dokk med knust bil treng ikke å knus min og Laughing
stranger
stranger
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1288
Age : 31
Bosted : mo i rana
Jobb/hobby : student/moppedist
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

stranger's stor wagon Empty Re: stranger's stor wagon

Poste by blazerteam Ons 12 Mar 2008, 17:27

Det der va no meir bil enn 360en i mine øya.men eg lik no 240 eg då Cool .Såg jo ikke så gærn ut den der.Litt retting så e den god som gull Cool
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

stranger's stor wagon Empty Re: stranger's stor wagon

Poste by stranger Ons 12 Mar 2008, 19:15

blazerteam skrev:Det der va no meir bil enn 360en i mine øya.men eg lik no 240 eg då Cool .Såg jo ikke så gærn ut den der.Litt retting så e den god som gull Cool
Laughing god som gull Laughing
ingen teng verk Laughing
intriøret er borte
motorn går ikke helt (men det kan det går seg tel)
alt av liste e borte
stor bungel på taket (ha grov retta han litt, men den e no der enno)
heile høyre bakdør e en stor bongel Laughing
bak potta e borte
bakluka kan kun opnes fra innsia
lakken e borte nån plass, og lakken e så oksidert (e det det det heita?) at den nesten e kvit Laughing

på 360 e det ikke så mye å gjør
må bytt toppakninga
fest støtfangern, slepfeste og hovedløkta (ikke spør Laughing )
bytt sætan (de gamle va muglat)

så eg vil sei at det e my beire og bruk 360'en på vei, og heller bruk den her som bilcrossbil tel sommern
stranger
stranger
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1288
Age : 31
Bosted : mo i rana
Jobb/hobby : student/moppedist
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

stranger's stor wagon Empty Re: stranger's stor wagon

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet