Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Audi/VW feilkodeleser

4 posters

Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Audi/VW feilkodeleser

Poste by einargullesen Søn 10 Jan 2010, 11:20

Er det noen som har en feilkodeleser som dem kan låne bort idag, eller komme og lese feilkoder for meg. Audien startet ikke når det var på det kaldeste pga dårlig batterikapasitet, har skiftet batteri nå men får fortsatt ikke start, så tror bestemt at det er noen koder som har lagt seg på under kulda, f.eks startsperre eller noe innsprøytnigskoder, noe er det ihvertfall. Synes det blir så mye styr å ringe bergning og få levert bilen på Sulland for å få start igjen så om det er noen i nærheten så vil jeg være umåtelig taknemlig for hjelpen. Bor i Dalselv for dem som ikke vet det. "Finnerlønn" til den som finner ut av dette for meg.
Ring meg på 46 42 05 50 om det er en barmhjertig sjel som kan hjelpe til så avtaler vi nærmere.

einargullesen
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 42
Age : 56
Bosted : Øverdalsveien 69, Dalsgrenda
Registration date : 20.01.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Re: Audi/VW feilkodeleser

Poste by mk1ben Søn 10 Jan 2010, 12:18

Ha du prøvd noe så enkelt som og lås og lås opp igjen ja?.......
mk1ben
mk1ben
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 724
Age : 48
Bosted : brønnøysund
Jobb/hobby : bilmekaniker
Registration date : 31.12.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty ja har prøvd lit tav hvert jeg, skiftet batteri blant annet

Poste by einargullesen Søn 10 Jan 2010, 12:23

skiftet nøkkel blant annet, da det viser seg at nøkkelen når den blir kald nok og batteriet i nøkkelen blir kaldt så blir det så lite effekt at den ikke sender signaler til startsperra, så det var nok årsaken til at det lyste i startsperrelyset, det lyser ikke i den lampa lengre nå, så det er nok noen feilkoder som ligger inen som må slettes som har med drivstofftilførselen elelr pompa å gjøre tenker jeg
Så det neste steget er enten slette feilkoder eventuelt ringe falken/viking og få assistanse fra Sulland.

einargullesen
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 42
Age : 56
Bosted : Øverdalsveien 69, Dalsgrenda
Registration date : 20.01.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Re: Audi/VW feilkodeleser

Poste by Ford`n i ordn Søn 10 Jan 2010, 12:36

FALCK 02222.
Ford`n i ordn
Ford`n i ordn
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 638
Age : 46
Bosted : Godset i Brennåsen
Jobb/hobby : Wasco/scooter
Registration date : 20.01.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Re: Audi/VW feilkodeleser

Poste by Lynvinge Søn 10 Jan 2010, 19:02

Hadd eg berre vært heime så sku eg ha kommet. Desverre sett eg på nordkappbanken i dritværet
Lynvinge
Lynvinge
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1184
Age : 39
Bosted : Røssvoll
Jobb/hobby : Rana Gruber
Registration date : 17.12.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Takk for det lynvingen

Poste by einargullesen Søn 10 Jan 2010, 19:13

Ka pokkern gjær du der ute da, håper du ikke sitter i en Rana 17 fisk da!!!
Hadde feilkodelser selv da men fikk ikke kontakt, så kom en kamerat innom idag med Audi A4 og fikk kontakt med hans bil med engang, så han overtar vel den tenker jeg, og selv har jeg bestilt nytt pc-basert fra www.vag-com.se så det må vel kunne kommunisere med A8 håper jeg, så jeg blir vel selvhjulpen etterhvert, men må vel ringe falck imorra, men ikke så lett å komem seg hit på speilholka da vi har en ganske så bratt bakke opp til huset, ikke artig når det er speilholke, kankjse jeg avventer til det blir bedre føre får se, kan jo hende det dukker opp noen andre.

Har en mistanke om at det kan være en tempgiver som er gåen også og da blir han feil på tenninga tror jeg, skjedde en gang før for et par år siden, og skulle ikke fått start 10 sek etter at jeg stoppet motoren, så det er føølsomme greier på 2,5 tdi-en ser det ut som , og skulle sjekket drivstofftilførselen også, men aller først feilkodeavlesning. Kunne jo hende den starta da eller man fikk en diagnose da.

Uansett takk for tilbudet

einargullesen
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 42
Age : 56
Bosted : Øverdalsveien 69, Dalsgrenda
Registration date : 20.01.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Re: Audi/VW feilkodeleser

Poste by Lynvinge Søn 10 Jan 2010, 19:58

Har fra svenske vagcom. Funka som fjell Razz

Ikke nå 17 fisk nei, heller en 50 meters M/S Vonar Wink
Lynvinge
Lynvinge
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1184
Age : 39
Bosted : Røssvoll
Jobb/hobby : Rana Gruber
Registration date : 17.12.2008

Til Toppen Go down

Audi/VW feilkodeleser Empty Re: Audi/VW feilkodeleser

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet