Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

2 liter på mila

+5
Turbogutten
Ove Jonny
Scooby
911
RR-CLASSIC
9 posters

Go down

2 liter på mila Empty 2 liter på mila

Poste by RR-CLASSIC Fre 19 Des 2008, 19:01

Sia eg bynn å nerm meg fullføringa av restaureringa av Range Rovern min, så ha vest merca vårres, fønne ut at ho ska bjynn å venn meg tell eit høgt bensin førrbruk Neutral . La merke tell det først i sommer , på ferietur med vogn. Forbruk lå på 1,6 , mot normalt 1,4 tidligere år.
Gjekk litt dårligar og. Men sist eg målt, førr nån uke sia, låg forbruke på 1,75 pr mil. Å det va uten campingvogna Shocked . Sia da ha eg skifta plugga, luftfilter, hatt lambda sonde ute å gjort rein, men når eg i dag sku mål forbruk, så havna eg på 2,009 pr. mil No No No .
Så tell saken, e det nån som ha peiling på Bosch CIS-E (KE-Jetronic) innsprøytningssystem der ute. Evt nån internett sie/forum, som kanskje finns nå info om saken. Biln e ein 91 mod Mercedes 230 E. Griet me litt bakgrunnsinfo, før mainn bjynn å slit å røsk,( å knus innmatn i catalysatorn, men det ha eg tenkt e sku gjær læng Twisted Evil ).
RR-CLASSIC
RR-CLASSIC
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 759
Age : 60
Bosted : Yttern
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by 911 Fre 19 Des 2008, 19:21

18.80 pr mil, belli Suspect sorry mått berre kommenter Shocked
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by RR-CLASSIC Fre 19 Des 2008, 19:25

911 skrev:18.80 pr mil, belli Suspect sorry mått berre kommenter Shocked
Hadd vert belli vest det va ein V12er ja Neutral
RR-CLASSIC
RR-CLASSIC
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 759
Age : 60
Bosted : Yttern
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by 911 Fre 19 Des 2008, 19:28

Shocked Va i Bodø igår med 318 is BMW e 36 94` vinterføre,kollonnekjøring 0,8 pr mil Very Happy
Men eg kjør på "Kraftstoff"


Sist endret av 911 den Fre 19 Des 2008, 19:43, endret 1 gang (Reason for editing : tellføyels)
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by Scooby Lør 20 Des 2008, 09:59

Ha hatt 2 audia me noe liknende insprøytning, tror den siste hadde KE-Jetronic (2,3e), på den hadde jeg trøbbel med bensinforbruk, dette kom av at en justeringskrue, muligens for blandingen var vanjustert. Denne var såvidt jeg husker lokalisert på bensinfordeleren et sted, men hvordan justerere denne korrekt kan jeg ikke svare på. Jeg prøvde meg frem og det gikk fint, bensinforbruket ble i allefall normalt igjen. Men kan sikkert være masse forskjellig som er feil, bla temperatursensorer som gjør at den pøser på med bensin.
Scooby
Scooby
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 287
Bosted : Brennåsen
Jobb/hobby : Servicetekniker
Registration date : 07.02.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by Ove Jonny Lør 20 Des 2008, 10:03

RR-CLASSIC skrev:Sia eg bynn å nerm meg fullføringa av restaureringa av Range Rovern min, så ha vest merca vårres, fønne ut at ho ska bjynn å venn meg tell eit høgt bensin førrbruk Neutral . La merke tell det først i sommer , på ferietur med vogn. Forbruk lå på 1,6 , mot normalt 1,4 tidligere år.
Gjekk litt dårligar og. Men sist eg målt, førr nån uke sia, låg forbruke på 1,75 pr mil. Å det va uten campingvogna Shocked . Sia da ha eg skifta plugga, luftfilter, hatt lambda sonde ute å gjort rein, men når eg i dag sku mål forbruk, så havna eg på 2,009 pr. mil No No No .
Så tell saken, e det nån som ha peiling på Bosch CIS-E (KE-Jetronic) innsprøytningssystem der ute. Evt nån internett sie/forum, som kanskje finns nå info om saken. Biln e ein 91 mod Mercedes 230 E. Griet me litt bakgrunnsinfo, før mainn bjynn å slit å røsk,( å knus innmatn i catalysatorn, men det ha eg tenkt e sku gjær læng Twisted Evil ).

Va gammelpluggan vældig sotat ?
Sian eg rægn med at du har sjækka alle slanga og rør i motorrommet villa eg ha begynt å mistænk tæmp-føleren i innsprutninga. Den sett skrudd i toppen i framkant på venste side av motoren i lamme 2 andre følere.

Eller så kan du riv at Bosch-søppelet å bygg om tel Lucas-sprut, så e du kvitt problemet for alltid ! Very Happy
Ove Jonny
Ove Jonny
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1240
Age : 48
Bosted : Åga
Jobb/hobby : medlem av B.O.L.T
Registration date : 21.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by Turbogutten Lør 20 Des 2008, 18:39

Veit ikkje ka som e normalt på de der bilan men: begge brødrene te kjærringa mi kjør MB 230te med automat og ingen av dem klar å kjør bilan sine under 1,5 på vinteren sei dem...
Ta deg en tur innom han Håkon på mekanikern å få sjekka CO`en og event. HC verdien i avgassen så har du mest sannsynlig svare der det tar omlag 5 min å få sjekka med varm motor.....

PS CO verdien fortel om blandingsforholdet mellom luft og bensin e rett, og HC fortel om han forbrenn godt nok på alle sylinderne....
'God Jul...
PS2 V70`en våres bruk ca 1.6 i snitt på vinteren....
Turbogutten
Turbogutten
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 591
Age : 46
Bosted : Paradiset (Åga)
Jobb/hobby : Storbil m.m / Bil og sånt
Registration date : 28.02.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by RR-CLASSIC Lør 20 Des 2008, 20:09

Ove Jonny skrev:

Va gammelpluggan vældig sotat ?
Sian eg rægn med at du har sjækka alle slanga og rør i motorrommet villa eg ha begynt å mistænk tæmp-føleren i innsprutninga. Den sett skrudd i toppen i framkant på venste side av motoren i lamme 2 andre følere.

Eller så kan du riv at Bosch-søppelet å bygg om tel Lucas-sprut, så e du kvitt problemet for alltid ! Very Happy
Ja gammelpluggan va sotat, og etter at eg satt inn nyplugga, så kjørt eg meg ein tur, sånn att biln vart go og varm. Når eg kom heim, så skrudd eg ut ein plugg, å dæven den va sotat ja Sad . E ikk tvil om at den får alt førr mykje bensin nei. Biln ha brukt å lie på c.a. 1,2 blandet kjøring på vinterføre.
Takk til alle for tips, ska informer på tråden etterkvert som eg gjer endringe, og utslag av dem. God jul tell dokk aill.
Og ja Ove J..........kan nokk hend eg sku gådd rett på Lucas annlegg ja.......så e man sekker..........! What a Face


Sist endret av RR-CLASSIC den Lør 20 Des 2008, 20:11, endret 1 gang (Reason for editing : Tellføyels)
RR-CLASSIC
RR-CLASSIC
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 759
Age : 60
Bosted : Yttern
Jobb/hobby : Elektriker-British bikes/cars
Registration date : 28.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by 911 Søn 21 Des 2008, 10:47

Eg had problem med en føler på siste 190 en min, vart aldri att eg bytta denn, husk denn va svindyr så eg fekk tak i en på skrotn, mein denn styra bensinmengden før motorn vart varm Suspect Ivertfall har eg denn enno hves du vil prøv Shocked
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by Hjartåsbakk Man 22 Des 2008, 10:00

Ha samme probleme me scorpioen min, bytta allt tell ingen nøtte. Tell slutt ha eg bære bennsintrykks regulatorn igjæn , å d vist seg att det va der feil låg . Poma gjer konstant ca 2 bar å d han ikke bruk ska gå tellbake i tank. det gjor ikke min..Trødd alt inn i innsprøytninga me resultat dobbelt så høgt forbruk, soting, gjekk tytje dåle mm

Hjartåsbakk
Svettlugg
Svettlugg

Antall Innlegg : 159
Age : 52
Bosted : Hjartåsen
Jobb/hobby : Tippen / Motor og fjille
Registration date : 11.05.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by mr.mopar Man 22 Des 2008, 13:48

mest sansynlig feiljuster spjell i innsprutninga.det skal være ein justerings skrue på luftfilterboxen der alle rørene fordelere seg til dysene.husker ikke om man skulle skruv opp eller ned for og justere den magrere.hadde samme type mekanisk innsprøytning på ein gml granada som jeg hadde.du har jo og føleren for kaldstarten hvis den er kaputt så går det og masse bensin.

mr.mopar
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 293
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by 02ronny Ons 24 Des 2008, 08:11

Førr å få magrer blanding på mekanisk mengdemeter må du skru utåver, moturs.
02ronny
02ronny
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1096
Age : 49
Bosted : Dalsgrenda
Jobb/hobby : Rørleggermester/ BMW, dvs. bil
Registration date : 19.02.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by Ford`n i ordn Ons 24 Des 2008, 13:17

Målt konebilen idag, å den bruka 2.9. Ha ha ha ha bære å flir åt å betal Razz
Ford`n i ordn
Ford`n i ordn
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 638
Age : 46
Bosted : Godset i Brennåsen
Jobb/hobby : Wasco/scooter
Registration date : 20.01.2008

Til Toppen Go down

2 liter på mila Empty Re: 2 liter på mila

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet