Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Biler uten papirer

4 posters

Go down

Biler uten papirer Empty Biler uten papirer

Poste by vwfreak Søn 12 Okt 2008, 10:41

Ser det står mange biler både her til lands og overalt ellers som selges uten papirer.
Bare lurer på hvis man kjøper noe sånt, går det ann å få disse registrert Question
vwfreak
vwfreak
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 239
Age : 54
Bosted : Mobekken, Mo I Rana
Jobb/hobby : Lærer/ Bil&MC
Registration date : 09.01.2008

Til Toppen Go down

Biler uten papirer Empty Re: Biler uten papirer

Poste by blazerteam Søn 12 Okt 2008, 10:46

Du må nok ha papirer fra det landet den kommer fra.Vognkort etc...Og papirer på at bilen er momset inn.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Biler uten papirer Empty Re: Biler uten papirer

Poste by Petter Søn 12 Okt 2008, 11:43

Her burde vel noen av medlemmene som jobber i rett etat uttale seg men...Er noen år siden dette var aktuelt for meg så regler kan ha blitt endret...Hvis undersstellsnr finnes i motorvognregisteret kan og bilen ikke er stjålet og er lovlig tatt inn til landet kan den etter min erfaring registreres uten papirer. Problemet er at før 80(tror jeg det var) ligger all data i papirarkiv og ingen i motorvogn registeret gidder noengang å løfte på skinka.... Du får beskjed om at de skal ringe deg opp men det gjør de aldri.
Petter
Petter
Helgeland Motor Forum
Helgeland Motor Forum

Antall Innlegg : 720
Age : 57
Bosted : Sjona
Jobb/hobby : IT-konsulent/Alt med hjul
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

Biler uten papirer Empty Re: Biler uten papirer

Poste by mr.mopar Søn 12 Okt 2008, 12:38

da e kjøpte 33'n var d ikke salgsmelding med.måtte til sentralregisteret og få opplysninger.var da sist registrert på lillehammer men jeg fant eieren på finneidfjord.
d gjikk bare ein dag fra e ringte og spurte til di ringte og faxa tilbake opplysningene.
men d er ikke noe problem hvis man finner ein bil uten identitet og ikke finner den i noe register så kan man "tolle" den inn på nytt.finns den i utlandet så skal d gå greit og tolle den inn til landet uten reg kort.bare få ei kvittering på bilen.

mr.mopar
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 293
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Biler uten papirer Empty Re: Biler uten papirer

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet