Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Blazerteams 76 Chevelle

+76
Anders
vomaz
Sk0tnes
Stutt Mann - Lang Volvo
SAP
turbowrx
frisvik
setså
avanti
454 SS
dandis
Hetman
Lynvinge
baj
JimR
torbjørn
OpelRobert
3.0E SGX
Fleetliner
ben
sledoholic
phazo
GmcRocker
brodern
Skimmy
da9el
Duppsko
kak
Turbogutten
429CJ
Magnussen
Scooby
G503
toresin
honkytonkman
TT
Jostein
02ronny
BørgeZ
Hanss1
mk1
PORSVW
Ford 1934
sigheri
jaffa street legal racing
catofox
Gulla
benni
lotus
halsen
Linder
Jaguar
Ivar
Vette502
wikranracing
need4speed
Trond-Diesel
Burnout
taigagreen
haugen
corvette502
pontchief
mk1ben
Runner
911
oldsrodder
quattro
Neon
citr0
mr.mopar
Tojo
ozon
RR-CLASSIC
fordforewer
stranger
blazerteam
80 posters

Side 20 av 38 Previous  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 29 ... 38  Next

Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Linder Tor 10 Mar 2011, 23:18

Sitat blazerteam:
"Å når det gjeld styrefølelse på am bil,så ska eg vær enig i at den e i mange tilfella føles totalt fraværandes på bila produsert før 80-90.Men det e faktisk bære en vanesak å vænn seg tell.Førr styrefølelsn e der,bærre ikke så markert som på euro/japansk."

Det bi jo det samme som at drit kan smak greit bere man venn seg på det.

I nøden spiser fanden fluer, og det e tydligvis jævla mange som e i nød i verden
Linder
Linder
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1647
Bosted : Toranese
Registration date : 31.08.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Linder Fre 11 Mar 2011, 00:29

blazerteam skrev:
haugen skrev:hehe, begyn å bi ein arti diskusjon.... som ein utenførstående må e sei at dæ e imponeranes tide på både arild å linder. mæn dæ e jo totalt forskjelige bilæ... sku bærre mangel at ikke ein rein banebil e snarar... kuin ha vorri arti å sett ke ein telsvaranes japs ha klart, feks en ''orginal'' 76 laurel??

Ja det ha vøre meir spennandes med fleire gamle bila..gamle japsa e det jo ikke så lett å kjør med,å ikke e det så lett å få dem tell å sveng som nyere bila heller..men kem ha sagt at det her ska vær lett..jo muligens Linder som ha kjøpt en ferdig pakke Laughing .

En anna teng e jo at gamle bila e enklere å modifiser å få godkjent..men dem e sjarmerandes og på bane..En Laurel med skyline understell å drivverk..perfekt!!

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 369854950v2_480x480_Front_Color-Natural
Linder
Linder
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1647
Bosted : Toranese
Registration date : 31.08.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Turbogutten Fre 11 Mar 2011, 10:51

Hvis ikke bilan og teknikken ha utvikla seg i fra 76 tell 89? så ha eg vørte skremt, di eneste bilan som ikke endra seg nevneverdig på den tidespoken va vell VOLVO 240 og til og med dem vart bedre å kjør på de 13 åran... No ska det jo seies at Z`n til han Breiland e fra 78? å har vell ganske mye bedre kjøre egenskapa enn Chevellen te han Arild orginalt....
Turbogutten
Turbogutten
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 591
Age : 46
Bosted : Paradiset (Åga)
Jobb/hobby : Storbil m.m / Bil og sånt
Registration date : 28.02.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Linder Fre 11 Mar 2011, 11:07

Eg trur dok overdriv det med alder og utvikling. E lett å skyld på alder. Kjør man en 100% original bil fra 78 og en 100% original bil fra 90 så e d litt forskjell, men me ein gang man byn å modifiser så tynnes forskjellan kraftig ut.
Kan ta min bil som eksempel. Eg vil aldri skyld på alder om en Nissan 200SX S15 fra 2001 kjør fra min S13 konstruert på 80 tallet. Min e trøkt ut i 94, men ingen forskjell fra 88-89.
Eg veit for lite om nissan S12 som va forgjengern tel min S13, men eg trur heller ikke den har nå problem med å heng på moderne bila i modifisert utgave

Samme visa på nissan skyline. R32 R33 og R34 prester rimelig likt på bane

På primera e d enno meir ekstremt. Min 1990 mod vil messt sannsynlig vær rasker enn en moderne modifisert Primera fra 2000-2002

Robin Breiland sin Z fra 70 tallet har litt polyforinge og senkefjære? og den syns eg e helt rå å kjør. Kun GODT ha tenkt meg å bygd time attack bil av en sånn
Linder
Linder
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1647
Bosted : Toranese
Registration date : 31.08.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by oldsrodder Fre 11 Mar 2011, 12:11

Nå har ikke jeg blandet meg bort i denne diskusjonen før, men jeg vil bare si at det å sitte på med Arild og oppleve at folk slår på blinklyset for å slippe forbi Chevellen når de blir tatt igjen viser at det er noen med betydelig nyere biler som har respekt for kjøringen til Arild. Jeg er ikke like sikker på at den bilen hadde gått like fort i hendene på en annen sjåfør.

oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Age : 60
Bosted : Lørenfallet
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by oldsrodder Fre 11 Mar 2011, 12:12

Og til Linder som lik å sammenlign så borti hælvete vil jeg bare si at alder og utvikling absolutt har noe å si. går ut i fra den godeste Linder har utviklet seg ganske mye med årene, eller går han med bleier enda?????
oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Age : 60
Bosted : Lørenfallet
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by phazo Fre 11 Mar 2011, 12:17

oldsrodder skrev:Og til Linder som lik å sammenlign så borti hælvete vil jeg bare si at alder og utvikling absolutt har noe å si. går ut i fra den godeste Linder har utviklet seg ganske mye med årene, eller går han med bleier enda?????
Kommer ann på promillen det Very Happy

phazo
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 35
Bosted : Mo i Rana
Jobb/hobby : IT Konsulent / Lørker
Registration date : 06.06.2010

http://www.handprint.no

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Linder Fre 11 Mar 2011, 15:42

oldsrodder skrev:Og til Linder som lik å sammenlign så borti hælvete vil jeg bare si at alder og utvikling absolutt har noe å si. går ut i fra den godeste Linder har utviklet seg ganske mye med årene, eller går han med bleier enda?????

Et menneske utvikkel seg med erfaring. En bil bi ikke bedre med meir erfaring.

Og på generell basis e d forundranes å se ke merkeli mange folk e. Her tull man me bila og så klar det å vrides over på persona. De fleste sånne skøye diskusjona på forume end faktisk med små eller store fornermende personlige ting. Og det e og litt skremmanes at folk tar seg så nær av bilrelaterte ting at dem mist evn til å se humorn i det. Har ikke tall på ke mange gang eg ha blitt kallt idiot, amatør, fjott osv. Heldigvis kjem sånne innspill stort sett fra såpass smålige persona at det ikke bit på.

Eg har brukt hundrevis, sikkert tursenvis, av tima på min bil og likevel hiss eg meg ikke opp over påstanda om at eg har kjøpt ferdibil, sjellaus plastikk osv osv. Bere skøy at andre har meininge om det eg gjør. Positivt eller negativt. Ved siden av forume har eg alltid en god tone med han Arild og syns prosjekte hannes e drittøft. Eg e vel og den eineste som inni mellom slagan tørr å innrøm at fienden har bila eg har veldig løst på. Dodge Ram står HØGT på ønskelista.

Det e bedre å kom tidlig inn i en diskusjon med gode argumenta og meninge i stedet for å sitt i bakgrunn og irriter seg for så å kom med unødvendige og upassanes innlegg

Ska vi la forume dø ut og la det bli som mange andre forum? Et og anna kjedelig innlegg der folk ønsk hverandre godt nyttår og gratuler dem med nyfødt i huset? Eller 2-3 bilda i uka fra et bygg som aldri bi nå av? Nei DRA PÅ og ikke bi så furt !
Linder
Linder
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1647
Bosted : Toranese
Registration date : 31.08.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by oldsrodder Fre 11 Mar 2011, 18:12

Jeg er vel generelt helt enig med Linder i det han skriver. OG jeg skulle nok slengt på noen smileys så ironien hadde kommet frem, eller tatt med sitatet jeg tenkte på da jeg skrev det jeg gjorde.

Vi skal ikke la forumet dø ut. Jeg har vært veldig sløv i det siste på flere forum, har jo trødd ut flere tusen bilder på facebook i løpet av høst/vinteren. Og det går ut over forum som dette.

Jeg liker også biler og mc på tvers av det meste. Og jeg har også lagt ei og annen krone og time på bilen min. Selv om det kanskje ikke ser sånn ut ved første øyekast. Bruksområdet er vel ikke tenkt å være banekjøring først og fremst. Men jeg har slitt noen mil med rodden etter landeveien de siste årene.

Og for ordens skyld. Dette er en kjempetråd med masse humor og ironi.
No hard feelings? Very Happy
oldsrodder
oldsrodder
Konge
Konge

Antall Innlegg : 3624
Age : 60
Bosted : Lørenfallet
Jobb/hobby : Jobbveileder/ hotrodding
Registration date : 01.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Ivar Fre 11 Mar 2011, 19:05

E ha no læst litt a kvart, men denne trådn e noko a dæ artiaste e ha læst på lenge! flott skriving på all ihop!

(bære vent te e får ihop 142'n! Ska kjør ifrå ALL Twisted Evil )
Ivar
Ivar
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 446
Age : 45
Registration date : 06.02.2009

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Jaguar Fre 11 Mar 2011, 19:15

Ivar skrev:E ha no læst litt a kvart, men denne trådn e noko a dæ artiaste e ha læst på lenge! flott skriving på all ihop!

(bære vent te e får ihop 142'n! Ska kjør ifrå ALL Twisted Evil )
clap
Jaguar
Jaguar
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1192
Age : 58
Bosted : Tenna (Herøy)
Jobb/hobby : Ingeniør/ Jaguarer
Registration date : 06.04.2009

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526666_3846581382

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Hanss1 Fre 11 Mar 2011, 21:09

Linder skrev:
oldsrodder skrev:Og til Linder som lik å sammenlign så borti hælvete vil jeg bare si at alder og utvikling absolutt har noe å si. går ut i fra den godeste Linder har utviklet seg ganske mye med årene, eller går han med bleier enda?????

Et menneske utvikkel seg med erfaring. En bil bi ikke bedre med meir erfaring.

Og på generell basis e d forundranes å se ke merkeli mange folk e. Her tull man me bila og så klar det å vrides over på persona. De fleste sånne skøye diskusjona på forume end faktisk med små eller store fornermende personlige ting. Og det e og litt skremmanes at folk tar seg så nær av bilrelaterte ting at dem mist evn til å se humorn i det. Har ikke tall på ke mange gang eg ha blitt kallt idiot, amatør, fjott osv. Heldigvis kjem sånne innspill stort sett fra såpass smålige persona at det ikke bit på.

Eg har brukt hundrevis, sikkert tursenvis, av tima på min bil og likevel hiss eg meg ikke opp over påstanda om at eg har kjøpt ferdibil, sjellaus plastikk osv osv. Bere skøy at andre har meininge om det eg gjør. Positivt eller negativt. Ved siden av forume har eg alltid en god tone med han Arild og syns prosjekte hannes e drittøft. Eg e vel og den eineste som inni mellom slagan tørr å innrøm at fienden har bila eg har veldig løst på. Dodge Ram står HØGT på ønskelista.

Det e bedre å kom tidlig inn i en diskusjon med gode argumenta og meninge i stedet for å sitt i bakgrunn og irriter seg for så å kom med unødvendige og upassanes innlegg

Ska vi la forume dø ut og la det bli som mange andre forum? Et og anna kjedelig innlegg der folk ønsk hverandre godt nyttår og gratuler dem med nyfødt i huset? Eller 2-3 bilda i uka fra et bygg som aldri bi nå av? Nei DRA PÅ og ikke bi så furt !

Va det hær innlegget mynta meir på person enn når du fleipa med aldern tel han KAK? Før meg ser det ikke sånn ut.

Ellers så syns eg det e skøy at det e rom før litt mobbing å diskusjona på det hær forumet. Men enkelte kan kanskje bi flenkar tel å la det skinn igjennom at det faktisk e en spøkefull undertone i innleggan sine. Å kanskje ha litt førståelse før at det kanskje ikke e alle som e interessert i sånn "kjekling" i sine tråda.

Når det e sagt så trur eg han Arild lik at det e litt diskusjona rundt amcar. Da får han et mål om å overbevis oss anner om at han har rætt Very Happy
Hanss1
Hanss1
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 725
Age : 41
Bosted : Gruben
Jobb/hobby : Motoriserte ting
Registration date : 20.02.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by 911 Lør 12 Mar 2011, 09:41

Dåkk prat berre tull allihop, keffør kjøp dåkk ikke tyske bila som e ferdig laga tel alle behov Question Isteden for amrikanske blysleda å japseblekk å engelske oljesølera å italienskespagettiræsera. Dåkk handel vel gjerne på Biltema også ? Nei ferdiglaga bila med såpass veigrep att man slepp å ha trekk på alle fire hjulan og ikke rattrøskera for å klar svengan...tvi..
Disel rules !!!


Å det her e ikke fleip d sei eg kun for å provoser Laughing
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by blazerteam Lør 12 Mar 2011, 10:25

Førr å sei det sånn..ha alle kjørt amerikansk,ha eg kjørt Nissan 200 SX Wink .Men då ha eg vell prøva å få den tell å bruk meir bensin enn alle de amerikanske bilan..nåkka MÅ man vær verst på tongue .Nissan e bra bila faktisk..eg har hatt en sjøl som arbeidsbil..

Får håp dokk veit at Chevellen bi bruka som den gjør førr å overbevis folk om at amerikansk bil ikke e så dårlig som mange mein..dem e ikke best eller dårligst,men et alternativ førr oss som lik bilan sånn.
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Skimmy Lør 12 Mar 2011, 10:53

fy fean han va kvass den chevellen din, synd du hadd d så travelt, men gled meg t å testturn!

Skimmy
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 323
Registration date : 21.10.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by 911 Lør 12 Mar 2011, 11:24

blazerteam skrev:Førr å sei det sånn..ha alle kjørt amerikansk,ha eg kjørt Nissan 200 SX Wink .Men då ha eg vell prøva å få den tell å bruk meir bensin enn alle de amerikanske bilan..nåkka MÅ man vær verst på tongue .Nissan e bra bila faktisk..eg har hatt en sjøl som arbeidsbil..

Får håp dokk veit at Chevellen bi bruka som den gjør førr å overbevis folk om at amerikansk bil ikke e så dårlig som mange mein..dem e ikke best eller dårligst,men et alternativ førr oss som lik bilan sånn.


Ha! du bevis jo at dem e dårligst Razz lol! Suspect
911
911
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 5021
Age : 61
Bosted : Båsmoen
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by GmcRocker Lør 12 Mar 2011, 11:29

Ja eg lura på kor da bi av han som sku kom oppover te gruben å få seg kaffe og gi meg litt STÅpels.
No kjenn eg at eg snart treng en dose BigBlock....
GmcRocker
GmcRocker
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 392
Age : 41
Bosted : Mo i Rana på Gruben nedi "dumpa"
Jobb/hobby : mekaniker/costumbilstereodesigner
Registration date : 14.04.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by blazerteam Lør 12 Mar 2011, 22:11

911 skrev:
blazerteam skrev:Førr å sei det sånn..ha alle kjørt amerikansk,ha eg kjørt Nissan 200 SX Wink .Men då ha eg vell prøva å få den tell å bruk meir bensin enn alle de amerikanske bilan..nåkka MÅ man vær verst på tongue .Nissan e bra bila faktisk..eg har hatt en sjøl som arbeidsbil..

Får håp dokk veit at Chevellen bi bruka som den gjør førr å overbevis folk om at amerikansk bil ikke e så dårlig som mange mein..dem e ikke best eller dårligst,men et alternativ førr oss som lik bilan sånn.


Ha! du bevis jo at dem e dårligst Razz lol! Suspect

Du tenk på at eg bruk biln sommer som vinter,å ikke gjømm den bort i garasjen?..bi dåle med premia på utstillingen ja..men det der overlat eg tell deg.. tongue
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by blazerteam Lør 12 Mar 2011, 22:12

GmcRocker skrev:Ja eg lura på kor da bi av han som sku kom oppover te gruben å få seg kaffe og gi meg litt STÅpels.
No kjenn eg at eg snart treng en dose BigBlock....

Be prepared!! Laughing
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by blazerteam Lør 12 Mar 2011, 22:14

Skimmy skrev:fy fean han va kvass den chevellen din, synd du hadd d så travelt, men gled meg t å testturn!

Vi årn det,men ACR bi nok best i så måte..gler meg som en unge Wink .
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by blazerteam Søn 13 Mar 2011, 16:12

Pussig ke mye svarte strek det e vørte på asfaltn i rana i dag...PUSSIG Rolling Eyes What a Face
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Ford 1934 Søn 13 Mar 2011, 16:17

Mye bremsing Very Happy
Ford 1934
Ford 1934
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 231
Bosted : Korgen
Jobb/hobby : Ja Ja
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by blazerteam Søn 13 Mar 2011, 16:26

1934 ford skrev:Mye bremsing Very Happy

I motsatt fil i såfall.. Laughing
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Ford 1934 Søn 13 Mar 2011, 16:33

Demm vart skremt Shocked
Ford 1934
Ford 1934
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 231
Bosted : Korgen
Jobb/hobby : Ja Ja
Registration date : 05.01.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Scooby Søn 13 Mar 2011, 19:22

blazerteam skrev:Pussig ke mye svarte strek det e vørte på asfaltn i rana i dag...PUSSIG Rolling Eyes What a Face

Å lag svartspor e no vel d amcar e konstruert for, så d e no ikke nå sjokk at d e mulig akkurat.
Scooby
Scooby
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 287
Bosted : Brennåsen
Jobb/hobby : Servicetekniker
Registration date : 07.02.2008

Til Toppen Go down

Blazerteams 76 Chevelle - Page 20 Empty Re: Blazerteams 76 Chevelle

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 20 av 38 Previous  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 29 ... 38  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet