Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

3 posters

Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by Auda Ons 23 Mai 2012, 19:31

Hei.

Eg va i helga i lyxele og prøvd ut en audi a6 eg har skaffa meg førr nån uke sian der eg plutselig fikk nå hark i ny og ne der, det ga seg men tel slutt nån tima seinar så slo motorn seg regelrett av under fart..
Tok ca. 1 time så fikk eg plutselig start på den helt tilfeldig, så eg tok sjangsn og kjørt den intil lyxele en 30 min unna, og for på audi verksted dagen etterpå, der dem sa det va et rele som va bynt å bi feil med, en del sporiadiskt feil, der dem sa det va rele tel bensinpumpa eller motorn (forsto ikke svensken helt bra), så nårr eg googla produktnummere så vist det seg at det va rele'e tel bensin pompa, men den eg fikk handla fra dem passa ikke overens me den som sto i biln fra før av, så veit ikke om eg fikk feil eller ka dem har gjort.

Uansett, så sett eg no her me en bil som atter engang har gidd seg, og no vil den ikke start i det hele tatt, etter eg har fekla litt me rele'an under dashborde..
Men kan det va relee tel bensinpompa som e feil, nårr eg hør pompa går nårr relee står i, men hør ikke pompa går når eg tar ut rele?

Auda
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 14
Age : 33
Bosted : Mo i Rana
Jobb/hobby : Rørlegger
Registration date : 12.05.2012

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by liteglow Ons 23 Mai 2012, 20:49

kordan modell e det her snakk om ?

no ska eg ikke snakk som om at det gjeld alle bila!
Men normalt sett så går bensinpumpa 4-5sekund etter du slår på tenninga, så stopp den (om ikke motorn e starta)

Tar du ut releet burde pumpa IKKE gå i det hele tatt, og du får ikke start.
Om ikke pumpa går når du vrir på tenninga, kan du prøv å kakk litt i releet (innen 4-5 sekund) før å hør om pumpa start.

Det e jo enkelt å bare bytt rele før å se om det gjør susen.
Om ikke kan du også prøv å ta opp releet å se om loddingen inni e dårlig, det e et kjent problem på enkelte andre bila at hovedreleet (som også gjeld bensinpumpa) blir varmt med åran også kan loddinga gå opp.


liteglow
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 461
Registration date : 15.11.2009

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by Auda Ons 23 Mai 2012, 21:33

Tar eg ut relee så går ikke pumpa nei, har kakka i det etc, har vært helt tilfeldlig om den har startet eller ikke til nå, etter at jeg har tadd ut releet et par ganger førr å se..

Men det eg tenkt på va om ves bensinpumpa starta i det store og hele, så kan det vel ikke va releet?

Auda
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 14
Age : 33
Bosted : Mo i Rana
Jobb/hobby : Rørlegger
Registration date : 12.05.2012

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by liteglow Ons 23 Mai 2012, 22:32

Om bensinpumpa start (og ikke biln?) så e det jo ikke bensinpumpa som e problemet ditt?

ikke heilt sikker på om eg skjønt problemstillinga riktig.

liteglow
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 461
Registration date : 15.11.2009

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by Auda Tor 24 Mai 2012, 05:10

altså, verkstede sa d va rele tel bensinpumpa som va feil med, men bensinpumpa går hører jeg, så kan det da være relèe som e feil med? trodde funksjonen til relèe va å slå på pumpa?

Auda
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 14
Age : 33
Bosted : Mo i Rana
Jobb/hobby : Rørlegger
Registration date : 12.05.2012

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by ragnarn Tor 24 Mai 2012, 06:50

En kompis me ha samma problem me ein sharan.
Stoppa av å tel.
det va strømforsyningsrele te hjern som va ustabilt
ragnarn
ragnarn
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1064
Age : 53
Bosted : Uut mot havet
Jobb/hobby : Strøm/bil, båt jakt og friluft
Registration date : 14.03.2008

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by Auda Tor 24 Mai 2012, 14:50

Var relée til motorstyringa atme ECU som var gådd til helvete, bytta og startet som en katt : )

Auda
Kørvjævel
Kørvjævel

Antall Innlegg : 14
Age : 33
Bosted : Mo i Rana
Jobb/hobby : Rørlegger
Registration date : 12.05.2012

Til Toppen Go down

Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ? Empty Re: Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet