Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Biscayne 66.

+19
TbZahl
Trond-Diesel
Linder
Magnussen
sigheri
Fleetliner
corvette502
20m P5 HT
mk1ben
toresin
da9el
avanti
haugen
02ronny
T-Man
Runner
blazerteam
pontchief
454 SS
23 posters

Side 4 av 11 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by avanti Fre 20 Apr 2012, 06:25

Da er bilen på GS bilverksted til firehjulskontroll, er spendt på hvordan kjøreegenskapene blir

avanti
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 206
Age : 62
Bosted : Bud
Jobb/hobby : Kulde teknikker/jaguar og Avantier
Registration date : 31.01.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Fre 20 Apr 2012, 17:06

Høyden vart perfekt. 3 tom senk framme og 1 tom bak. Trudd han sku bi litt laver fram en bak . men han vart jo i vater. Den nye motorn e jo litt letter en den som står i no. De jærntoppan e svintung. Alutoppan e vel ein 30 / 35 kg letter.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by toresin Fre 20 Apr 2012, 17:17

Biscayne 66. - Page 4 DSC_00471

toresin
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 368
Age : 33
Bosted : vakkerhåjen
Jobb/hobby : ja/nei
Registration date : 29.01.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Fre 20 Apr 2012, 17:40

Der va kassa med tilbehør kommen. 47 lappa takk. Då e alt med. Hydr clutc , clutchus , mellomaksel og div greier som trengs til ombygginga. Ikke å stekk under ein stol at prisen e horribel. Ska heldigvis bære kjøp et sånt kit. Det e ein T56 magnum. 6 trinns tettstega.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by avanti Fre 20 Apr 2012, 18:36

Ja gutter, no får dokker spis svartsjuktabletter, blir en likedan kasse i XJSen, må jo få utnøtta V12 eren, mulig det bare er Elias og eg som e sprø nok tel sånne innkjøp

avanti
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 206
Age : 62
Bosted : Bud
Jobb/hobby : Kulde teknikker/jaguar og Avantier
Registration date : 31.01.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by avanti Fre 20 Apr 2012, 18:37

Bilen ble enorm og kjør med nytt understell, anbefales med den oppgraderinga

avanti
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 206
Age : 62
Bosted : Bud
Jobb/hobby : Kulde teknikker/jaguar og Avantier
Registration date : 31.01.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by mk1ben Fre 20 Apr 2012, 19:39

Ja gnu det inn te oss som ikke har noe og kjør med.....
mk1ben
mk1ben
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 724
Age : 48
Bosted : brønnøysund
Jobb/hobby : bilmekaniker
Registration date : 31.12.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by Fleetliner Fre 20 Apr 2012, 20:54

mk1ben skrev:Ja gnu det inn te oss som ikke har noe og kjør med.....
Ha jo lova du sku få lån te me Ben. Ska du ha en te 1 mai... Mo i rana???
Fleetliner
Fleetliner
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 875
Age : 54
Registration date : 03.04.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by Magnussen Lør 21 Apr 2012, 18:59

kr 47 000,-?
Har det vøre bellisalg på gear boxa.
Eller e prisen i dollar?
Nei dokk må vell gear i H mønster tell den prisen.

Nei ska ikke va ekkel.
Det der e sterke gear boxa,kjøpt en sån først men solgte min da de ikke er noe bra på høyt turtall.
Vi som ikke får moment før i riktig ende av rød skalaen.
Må ha andre saker.
Magnussen
Magnussen
Oppstanasi
Oppstanasi

Antall Innlegg : 456
Age : 46
Bosted : Mo I Rana
Jobb/hobby : IMTAS / Motor
Registration date : 29.02.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by Linder Lør 21 Apr 2012, 20:21

E et selskap i statan som spesialiser seg på å oppgrade de der kassan mens dem e ny. Da tål dem 7000 - 7500 rpm. Originalt rundt 6000
Linder
Linder
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1647
Bosted : Toranese
Registration date : 31.08.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Søn 22 Apr 2012, 14:26

Den kassa e forsterka tel å tøl 800 ft- lbs. Org tøl dæm 700. Turtall e eg ikke nå spesielt bekymra for. Ein BBC e ikke nå turtalls maskin. Trur max rpm e ca 5800. Men det ska va sagt at då bruka 427en i nascar på 60 tallet lå dæm i overkant av 7000 rpm. Men ke lenge ein sånn motor holdt veit kun dæm som va med på den tia. Det e uansett imponeranes. Å før ein LYD det sku va. 30/ 40 bila med rake rør og 7000 rpm.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by pontchief Man 23 Apr 2012, 16:39

Bi en troll hæftig Biscayne det her Cool
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 63
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by T-Man Lør 28 Apr 2012, 21:43

Zattan, hære bi raille!
T-Man
T-Man
Riskokar
Riskokar

Antall Innlegg : 278
Bosted : Dalsgrenda
Jobb/hobby : Ja og motor
Registration date : 24.09.2009

http://www.norskhdforum.org

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Fre 04 Mai 2012, 12:02

No e det kommen nye sterke stekkaksla ( Moser ). Nytt deksel til bakaksel pluss alt som trengs for å forsterk bakenden. Ja og så et stag tel Hotckiss settet eg ha glømt å kjøp. Og så et par stålfelga av samme type som står på biln. 8 toms.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by Trond-Diesel Fre 04 Mai 2012, 12:50

Jo meir eg ser på den her tråden, jo meir kjenn eg behovet for å leit opp igjen-65 Bel-Air`n eg hadd..Det e berre at eg har så mange prosjekta ståanes som skrike etter opmerksomhet no når det stort sett berre e husbygging og båtvedlikehold det går på.... Rolling Eyes
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Fre 04 Mai 2012, 13:07

Husk den der biln. Va fin bil det der i all sin enelhet. Samme med min. Det e ikke meir en det må va inni han. Lite som kan ryk av elektriske dumpeditter.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by Trond-Diesel Søn 06 Mai 2012, 17:52

454 SS skrev:Husk den der biln. Va fin bil det der i all sin enelhet. Samme med min. Det e ikke meir en det må va inni han. Lite som kan ryk av elektriske dumpeditter.

Det var en bil som hadde skikkelig med sjel ja.... eneste ekstrautstyret den var utstyrt med var AM/FM-radio og servostyring. Den ble født i Canada og var bygd for export, nysolgt i Norge med 6-er og manuell som reprentasjonsbil til Vegdirekto(rot)ratet i Trondheim og var ved fødselen mørk grønn metallic... siden eid av NAF -68 til -73 mener jeg og huske -også her som representasjonsbil før den havnet som raggar i trøndelagstraktan med diverse fløyelsstoffer og utvendige farger.... Fikk montert(godkjent-skrevet i vognkortet) en 283cid V-8 fra en -60 talls Corvette med 4-porter som ga friske 260 hk på veiva. Jeg henta den i Sandessjøen og da var den blitt hvit med en del brune "sjønnhetsflekker" Disse lot seg heldigvis ganske enkelt fjærne og da så den i grunnen ganske presentabel ut på utsiden...
283cid med 4-porter i kombinasjon med den standard 3-trinns manuelle kassen gjorde bilen både passe sprek og økonomisk. På langtur var jeg under literen på mila, og regnskapet for helårsbruk mens jeg bodde på heia viste ett snitt på 1,3 liter pr mil over ca 30.000 km pr år med blandet kjøring hele året. Absålutt akseptabelt for 12,5 kvm bil fra 1965..... Det hjalp selvfølgelig at den bare veide 1650 kg med full tank.....og da var den 50 kg tyngre på bakhjulene en fremme! Ikke akkurat burnevennlig-den skyvde fronten på stive hjul- men meget bra for fremkommeligheta på vinteren. Jeg kjørte vel nærmere 120,000 km med den før den ble solgt(meget motvillig for å finansiere en frakteskute......som nå ligger på bunnen innerst i ranfjorden.... No )og det eneste jeg hadde av "problemer" var at jeg måtte skifte forhjulslager ca en gang i året. Det er ikke imponerende dimensjoner på disse, men årsaken lå i at jeg hadde sommerhjulene på felger som ga 1,5 tommer offset på begge sider. Disse fyllte prefekt i skjermene og ga økt stabillitet samt vesentlig bedre kjøreegenskaper, men de var en hard belastning for lagrene forran.

...-dessuten med tromler på alle 4 uten servo og enkrets system burde man holde seg under 120 hvis man hadde tenkt å bremse....
I høyere fart må man "stabilisere" bremsene ett øyeblikk for å unngå at bilen drar til siden, og over 120km/t blir bremsene så fort varme at etter de "stabillisering" allerede fader....med det som resultat at motoren er den beste bremsen..... Rolling Eyes ....da trenger man litt plass og stoppe på...
(jeg VET at den nådde 209 km/t før ventilflyt på 3.gear.....og man kunne kjøre i 3.gear helt ned i 30 km/t uten at motoren protesterte...ganske fleksibelt syns nå jeg.... (lite "kinesisk" oppførsel altså...)pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Man 07 Mai 2012, 12:06

Hvis du skulle få tak i den bilen igjen har eg ein 4 tr kasse til overs. Pris blir vi helt sekkert enig om. Har mellomaksel og. Og slitasjen på framhjulslager blir man kvitt med nye spindla og skivebrems.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Ons 16 Mai 2012, 15:28

Fikk mail fra Minges i går. Motorn er ikke sendt enno. Masse forsinkelser pga sjuke folk og folk som slutta hos motorbygger. Han er på utkikk etter kyndige performance folk så viss noen er på utkikk etter jobb i USA er det bare å kontakte Minges. Han kan sette deg i kontakt med rette person. En bra ting er at han skulle sende motor med flyfrakt så fort den ble ferdig. Håper på at det ikke er for lenge til. Minges skulle holde meg oppdatert. Har lyst å skylde på Minges men det er nok utenfor deres kontroll dette. Bare mange ting som svikta på samme tid. Kalles uflaks. Men nå ser eg enden på all uflaksen. Trudd ikke eg va av den tolmodige typen men der må eg nok tenk om igjen. Eg e overraska over meg sjøl. Normalt ha eg hudfletta dæm.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by pontchief Ons 16 Mai 2012, 15:46

454 SS skrev:Fikk mail fra Minges i går. Motorn er ikke sendt enno. Masse forsinkelser pga sjuke folk og folk som slutta hos motorbygger. Han er på utkikk etter kyndige performance folk så viss noen er på utkikk etter jobb i USA er det bare å kontakte Minges. Han kan sette deg i kontakt med rette person. En bra ting er at han skulle sende motor med flyfrakt så fort den ble ferdig. Håper på at det ikke er for lenge til. Minges skulle holde meg oppdatert. Har lyst å skylde på Minges men det er nok utenfor deres kontroll dette. Bare mange ting som svikta på samme tid. Kalles uflaks. Men nå ser eg enden på all uflaksen. Trudd ikke eg va av den tolmodige typen men der må eg nok tenk om igjen. Eg e overraska over meg sjøl. Normalt ha eg hudfletta dæm.

Er det en ting jeg har lært i USA er det at ting kan ta tid, mye dyktige folk , men ikke noe uvanlig at ting tar lengre tid enn forespeilet, desverre..
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 63
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by blazerteam Ons 16 Mai 2012, 16:25

blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Tor 17 Mai 2012, 11:30

Joda du ska tru eg ha kikka på de der. Ikke de siste men de fra Summit. Eg bi å vent på motorn. Med så lang ventetid bi eg å få visse gode rabatta på forskjellige saker. Så det vil lønn seg i det lange løp. Trur den motorn e verd å vent på sjøl om det tar si tid.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Lør 09 Jun 2012, 13:56

No e det ting som skjer. Fekk mail fra Minges i går. Motorn e bremsa og alt e i orden. No i helga ska dæm bære lakk han svart og så over helga ska han på et fly. Så vess alt går som det skal har Minges motorn i neste veka. Eg va begynt å mest trua på at motorn sku bi ferdig i sommer. Heldigvis tok eg feil.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by 454 SS Man 18 Jun 2012, 16:53

Fekk mail fra Minges i går. Motorn kjem til Norge på fredag. Då e det bære før dæm å bet tolla og send han opp tel han Tor. No ser det lyser ut. Håpa biln sku bi ferdig tel 4 juli men det bi han ikke. Tor slepp å stress no. Det får ta den tia det tar. No e det bære smådela som mangel. De delan kan ikke kjøpes før motorn e på plass og målbandet e bruka litt.

454 SS
Sjarkeier
Sjarkeier

Antall Innlegg : 795
Bosted : Yttren/ Innerhansgårn.
Jobb/hobby : Uføretrygda/ alt me motor.
Registration date : 08.10.2008

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by pontchief Man 18 Jun 2012, 19:22

454 SS skrev:Fekk mail fra Minges i går. Motorn kjem til Norge på fredag. Då e det bære før dæm å bet tolla og send han opp tel han Tor. No ser det lyser ut. Håpa biln sku bi ferdig tel 4 juli men det bi han ikke. Tor slepp å stress no. Det får ta den tia det tar. No e det bære smådela som mangel. De delan kan ikke kjøpes før motorn e på plass og målbandet e bruka litt.

Godt å hør at den omsider e kommen te landet Very Happy
pontchief
pontchief
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 8362
Age : 63
Bosted : Brønnøysund-Cranfills gap Texas
Registration date : 18.01.2008

http://spirit-of-america.biz/

Til Toppen Go down

Biscayne 66. - Page 4 Empty Re: Biscayne 66.

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 4 av 11 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet