Møteplass for motormiljøet på Helgeland
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

The Blessed Hellride...

+13
Scooby
Galaxie
LeFTy
need4speed
T-Man
sigheri
454 SS
pontchief
Burnout
911
lotus
blazerteam
Trond-Diesel
17 posters

Side 6 av 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Ons 11 Aug 2010, 15:58

Legg forresten merke til hvor liten Full-size Pick-Up'en i bakgrunnen er... Er noe og kjøre breisladd med skal dere tro... The Blessed Hellride... - Page 6 Icon_pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 12 Aug 2010, 16:57

Fikk siste Amcar (no.7) i posten, og her er det en reportasje om forrige eier av stasjonsvogna..og av en eller annen grunn er det flere bilder av "The blessed Hellride".... The Blessed Hellride... - Page 6 Icon_cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by sigheri Tor 12 Aug 2010, 17:55

Fikk med meg den ja. Morro
sigheri
sigheri
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1480
Age : 40
Bosted : Sandnessjøen
Registration date : 03.01.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 12 Aug 2010, 22:57

sigheri skrev:Fikk med meg den ja. Morro

Var litt fasinerende at dem ha fokusert på en bil som han ha solgt..... The Blessed Hellride... - Page 6 Icon_biggrin

Dessuten :-det e ikke en Hearse...... Modellen hete Commercial Coach og ble levert i 3 utgaver. Hearse (vinduer kunn i dørene),Ambulance(ekstra vindu bak dørene, varme og A/C bak også) og Flowercar-som oftest en gigantisk Pick-Up-utgave på samme chassi. The Blessed Hellride... - Page 6 Icon_pirat en slik kunne jeg tenkt meg....bra fet Pick-Up det! The Blessed Hellride... - Page 6 Icon_cool
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 20:57

LeFTy skrev:Denne grønn fargen og hvit tak var faktisk en orginal farge fra 1972 på disse cadillacene som ble brukt som hearse, men lite brukt...

Men må inrømme at jeg er rimlig fasinert av tv serien six feet under som startet på starten av 2000 tallet, bestemte meg for at jeg skulle eige enn sånn bil i den første episoden The Blessed Hellride... - Page 6 Alien


[img:db9b]https://helgeland-motor.norwegianforum.net/us-euro-og-asian-cars-f6/The Blessed Hellride... - Page 6 Clairesixfeetunder7[/img]

Har noen nye bilder jeg har tenkt å dele med dere her. Siden det er lenge siden det har vært nå aktivitet her fant jeg ut at jeg skulle gå i gjennom tråden for å friske opp hukommelsen på hva som var lagt her....(har retta litt på ett par ting og lagt til ett par nye komentarer...) Så kom jeg til denne, og la merke til at bakdøra på bilen på bildet er hengslet på motsatt side av min..... scratch Bildet ser jo ikke speilvendt ut, så dette finner jeg spesiellt... scratch study ...dette må sjekkes...noen forslag der ute... Question
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 21:34

Back to topic.... Etter ett kort opphold i vinterdekksesongen er bilen hentet ut fra sin "sommerdvale" der den har blitt spart for "den enorme heten, solstikk og bar tørr asfalt"..... Rolling Eyes ....veeeel...det meste av "sommeren" har vært egnet for piggfritt, og siden jeg ikke har sommerlugger til bilen enda, og bilparken er økt med ett par nye medlemmer som trengte litt oppmerksomhet, har ikke denne blitt prioritert i sommer. Den har rett og slett stått og muglet i en kjellergarasje vi leier, og det blir ikke gjort mye med ting man ikke ser til daglig..... Embarassed

Men så kom snøen fort og gæle, og siden dette var det eneste kjøretøyet med vinterlugga på ble det naturlig å hente den ut fra garasjen. Var litt forberedt på at sesongen var i annmarsj, så jeg var allerede en uke i forvegen og satte på en batteriladder. Jeg har en strømtyv jeg ikke har fått lokalisert, så siden jeg glemte og koble i fra batteriene (joda, i flertall....Bytta rett før sommeren batteri for jeg trodde det som sto i var kolapset(det var bare grundig nedttappet) og satte like godt inn to på 95 amp og 900 amp startstrøm.... må si motoren smeller i gang nå.. pirat )var det begredelig lite strøm igjen.. Embarassed
Så etter en liten etterfylling av olje på automaten var den atter klar til å ut og skremme gamle koner på flat mark.... pirat

Trodde jo at den første frosten og snefallet skulle være forbigående, men der tok jeg feil, så da var det bare å forberede dekkskift på Limoen òg...eneste problemet var at vinterdekkene til Limoen sto montèrt på stasjonsvogna, og jeg hadde egentlig en plan om å friske opp platefelgene jeg hadde før montèring på stasjonsvogna..i sommer..... Rolling Eyes

Vel, det var bare å ta tyren ved hornene og sette i gang.
Leta de frem og satte meg på en stol og vurderte om jeg trengte å gjøre noe med dem....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0278

Har skrevet så mye her at jeg må poste det før jeg fortsetter, slik at det ikke blir borte og jeg må begynne på nytt... No ...har skjedd....kommer borti feil tast når man skriver og borte er det... Suspect Shocked No
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 21:47

Er nesten helt ferske dekk på felgene i dimensjon 235X75X15". Har bare rulla 30-40 mil på Limoen i fjordvinter. Der har jeg kapsler, så det vises ikke att felgene er i behov for litt TLC...men det er uaktuelt å bruke kapslene på Stasjonsvogna...skal jo liksom være litt "Rat-Rod"-stil på den, og da utgår eikekapsler med høye kneløft....

Som der ser er de ille akkurat helt presentable...og forskjellig farge..(sånn bortsett fra rusten da....)så her var det bare og hive seg i gang.

Måtte først bli kvitt mange års gammel skjit, så avfetting, skrubbing og sterkt såpevann ble første skritt.

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0279

BLe ikke så værst, men arbeidslysten tok overhånd, så her var det frem med farge.....eller svart....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0280

Her lakkeres det svart.....og andre farger på bestilling!! pirat

Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by blazerteam Tor 04 Nov 2010, 21:48

Du veit at du kan bruk felga fra Caprice stasjonsvogn og G20 van..??.Tenkt bære på at då kunn du ha fleire sett med hjul..
blazerteam
blazerteam
Felerator
Felerator

Antall Innlegg : 12528
Age : 57
Bosted : Ytteren.Burncitymoen
Registration date : 02.01.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 21:56

....men så er det jo at det er jo ganske vanlig å gå for den der "helsvarte" løsningen når en skal ha en litt røff finish...hmmmmm....har jo friska opp et annet kjøretøy i sommer og brannbilrødt er jo temmelig nært blodrødt...i allefall på sort base..... scratch ....det måtte testes....

Og da er jo litt rallystriper en veg å gå.... først litt teip..

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0282


.....så frem med lakk og pensel....(er det RatRod-stil, så er det RatRod-stil.....så det så!!)

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0283


Og så til sammenligning...

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0285

Syns det ble ganske bra jeg... pirat
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:00

blazerteam skrev:Du veit at du kan bruk felga fra Caprice stasjonsvogn og G20 van..??.Tenkt bære på at då kunn du ha fleire sett med hjul..

Jupp, jeg vet...Har to sett til hver bil nå, men det var det der å få de rette dekkene på rett bil som har vært problemet....helt selvforkylt selvsagt, og en konsekvens av at jeg skulle gjøre noe med disse felgene......allerede FØR jeg fikk dekk på dem.... Embarassed
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:04

Ble såpass fornøyd med resultatet att de andre felgene fikk samme behandling.....og så fant jeg nå dekkoppfrisker på boks.... Laughing

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0288

Ble slettes ikke ille....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0286

Så da var de klare til bruk, alle sammen. tumbup

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0289
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:07

Som et lite sidespor... her er det eneste vinterdekket som fulgte med brannbilen....fyttif..... for nå pigga dem hadd før... Shocked

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0281
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:12

Fikk rulla inn gliset og bytta.....
Slik så det ut..

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0291

...og slik ble det seende ut....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0293

Syns det passa bedre stilen til bilen, jeg i allefall, og blr jeg lei får jeg skaffe kapsler... Rolling Eyes

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0297
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:18

Vaska jo gliset når jeg var i farta... hadde jo hele 2 plussgrader og tørrvær....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0300

En liten stilstudie med og uten Fenderskirts....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0304

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0302

Gjør nok et vist inntrykk å ligge bak denne etter vegen...

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0305

...mulig folk kjører litt roligere....blir faktisk ganske skjelden forbikjørt i denne......(og det har IKKE med min fart og gjøre.......tror jeg.... Rolling Eyes )
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:25

Fant ut att jeg skulle ha en liten fotosession med litt passende bakgrunn, så byen bak og mørke burde jo bli perfekt......

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0312

....bortsett fra at for mye mørke gjør det litt vanskelig å ta bilder... Rolling Eyes

og vist man legger ann på en stein som flytter seg i "skudd-øyeblikket" blir det lett slik:

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0314

...så da tok jeg heller ett par bilder av bare byen før jeg leta etter en annen egnet "location"

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0323

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0327

...og en gasstanker for anker i det fjærne..

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0329
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Trond-Diesel Tor 04 Nov 2010, 22:37

Jeg fant en annen mere egnet plass med litt bedre(les:gatelys....)lysforhold..og her er noen av de bildene som ble presentable.

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0334

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0356

Legg merke til sjåføren..

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0363

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0386

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0380

Fikk lysene fra en passerende bil med på ett...ble ganske stilig effekt.

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0379

....og så ett nærbilde av sjåføren.....kansje jeg burde bytte ut bildet i nicket.....

The Blessed Hellride... - Page 6 DSC_0388
Trond-Diesel
Trond-Diesel
Makalaus
Makalaus

Antall Innlegg : 1581
Age : 57
Bosted : 9650 Akkarfjord, Sørøya - Hammerfest Kommune
Jobb/hobby : Jobb: Daglig leder i Road-Runner, Utleie av lyd/lys/turnètransport. Hobby: alt som sier BROOM....
Registration date : 21.12.2008

Til Toppen Go down

The Blessed Hellride... - Page 6 Empty Re: The Blessed Hellride...

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 6 av 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet